Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: juffe - 22.08.2012, 19:50:24
-
Lisää ongelmaa, kun volvokauppaa tein.
Huomasin tuossa että autoni moottori ravistaa aikalailla tyhjäkäynnillä ilman kuormaa. Heti kun laittaa P->D niin tärinät loppuu. Myös P:llä tärinät loppuu kun laittaa ilmastoinnin päälle, eli tärinät loppuu kun vähänkin kuormaa koneella. Tärinät tuntui niin että ratti hytissä väpätti, se vaimeni kyllä hieman kun vaihdoin rikkoutuneen takayläkumityynyn. Koneeseen pitäisi tehdä Jakohihnaremppa 8000tkm päästä. Voiko olla että hihna venynyt ja ajotus pielessä ja sen takia täristää. Käytin vikakoodin luvussa eikä ollut mitään koodeja tullut. Vai onko suuttimet tullut tiensä päähän eikä anna tyhjäkäynnillä kunnollista sumua mäntien päälle?
-
Nuo kaikki ehdottamasi ovat kyllä mahdollisia. Moottorin tukikumit silti katsoisin vielä, siis ne joiden päällä kone lepää.
-
Moro, laskin tuossa kulutusta, ihan maantieajoa 50%, moottiritietä 40%, kaupungissa 10%. Kulutus 7.8 litraa satasella. Onko liikaa? Miten noita suuttimia vois testata ihan ite? Vai pitääkö ihan penkkiin viedä.
-
http://tankkaus.com/cars/public_graph/34781/2012/2011/3
Tossa on mun kulutukset. Nurkka-ajoa kuitenkin aika paljon suhteessa tuohon mitä sä ilmotit.
-
Jakoremmirempassa kävi Volvo, eikä vika parantunut. Luulen että kone täristää ainoastaan kun kunnolla kuuma. Tankissa on painetta, jos pitää korkkia kunnolla kiinni(varmasti ehjää korkkia myös testattu). Nyt mulla korkki hieman löysällä. Koitin irrottaa löpösuodattimelle menevän imuletkun, kun auto oli pois käynnistä. Tuntu et veti ainetta tankille päin. Kuuluuko tehdäkki näin?
Jos on suuttimissa, siirtopumpussa tai syöttöpumpussa vikaa pitäisikö aiheuttaa vikakoodeja? Mulla käytössä joku vanha vol-fcr versio ja se ei ainakaan antanut mitään vikakoodeja. koodit kyllä luettu myös Bochin laitteella. Miten noita voisi testata? Tai mitä muuta kannattais tarkistaa.
-
Moro, laskin tuossa kulutusta, ihan maantieajoa 50%, moottiritietä 40%, kaupungissa 10%. Kulutus 7.8 litraa satasella. Onko liikaa? Miten noita suuttimia vois testata ihan ite? Vai pitääkö ihan penkkiin viedä.
Mulla sekalaisessa ajossa 16-17tkm:n keskikulutus 7.2, todellinen ei ajotietokoneen. Tuossa on kärryn vetoakin mukana.
-
Mulla sekalaisessa ajossa 16-17tkm:n keskikulutus 7.2, todellinen ei ajotietokoneen. Tuossa on kärryn vetoakin mukana.
Mulla samanlaisessa ajossa kuin Juffella automaatilla kulutus 7,2, hiukan kärryn vetoa mukana. Olen kuvitellut kulutusta litran liian suureksi, muttei se sitten taidakaan olla.
-
Tähän voisi auttaa se "anti-hammer mod".
Mutta se on sitten tarkkaa hommaa, ehkä jopa yhtä tarkkaa kun se kuuluisa persreiän tervaus (siis jos reunoja ei tervata). ::)
Asiasta lisää esim: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=7374.0
-
Moi, Sain tärinät loppumaan, kun työkaveri äkkäs viripoxin koneesta ja repi sen irti. Nyt oli pitkällä 1000km pohjosen reissun keskikulutus maltillisella ajolla 6.3l/100km tietokone näytti litran vähemmän. Ja samalla ajolla mitä edellisessä viestissä 6.8-7 litraa.
Jakohihnan vaihdossahan säädettiin ilmeisesti pumpun ajotus ja silloin oli ilmeisesti viallinen viripoxi kiinni. Kannattaiskohan käydä vielä säädättämässä, kun todellinen ja ajotietokoneen kulutus näyttää eri lukemia (vai vaikuttaako tähän vain syötön määrä?)?
-
Moi, Sain tärinät loppumaan, kun työkaveri äkkäs viripoxin koneesta ja repi sen irti. Nyt oli pitkällä 1000km pohjosen reissun keskikulutus maltillisella ajolla 6.3l/100km tietokone näytti litran vähemmän. Ja samalla ajolla mitä edellisessä viestissä 6.8-7 litraa.
Jakohihnan vaihdossahan säädettiin ilmeisesti pumpun ajotus ja silloin oli ilmeisesti viallinen viripoxi kiinni. Kannattaiskohan käydä vielä säädättämässä, kun todellinen ja ajotietokoneen kulutus näyttää eri lukemia (vai vaikuttaako tähän vain syötön määrä?)?
Kulutusmittari vs. todellinen näyttämään ei vaikuta ajoitus, vaan juuri se syötön määrä tarkemminkin määränsäätimen asema jota pumpunkantta hakkaamalla voi säätää. Jos kone ei rynkytä en koskis kannen asentoon(ns. hammermod).