Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: Hemalainen - 24.08.2012, 08:15:15
-
(http://i518.photobucket.com/albums/u343/Hemalainen/740/20130625_091911_zpsc5601a75.jpg)
(http://i518.photobucket.com/albums/u343/Hemalainen/740/20130625_091948_zpse00d0a4b.jpg)
Eli tämmönen, jenkeistä joskus vuosituhannen alussa uitettu kantti, tuli ostettua tuossa n. vuosi takaperin. :) Koneena B230FT ja askina automaatti(AW71?). Tällä hetkellä konepuolelle ei oo tehty muita muutoksia ku sähköflekti, vapari, joku lastu ja ahtoja nostettu baariin. Ehkä tulossa jotain pientä lisää. :P M90+vaihdekeppi&teline ois ostettuna valmiiksi tallinnurkassa mutta paljo muuta ei ookkaa vielä haalittuna laatikon vaihtoo varten.
(http://i518.photobucket.com/albums/u343/Hemalainen/muu/12082011125.jpg)
Tältä näytti tullessa. XC740 ;D
(http://i518.photobucket.com/albums/u343/Hemalainen/muu/21082011133.jpg)
Siinä keula madallettuna.
(http://i518.photobucket.com/albums/u343/Hemalainen/muu/26082011137.jpg)
Sitte peräkin hiukan puotettuina lesjöillä. Ja maskin kehä+vinoripa mustaksi maalattuna.
(http://i518.photobucket.com/albums/u343/Hemalainen/muu/01102011165.jpg)
(http://i518.photobucket.com/albums/u343/Hemalainen/muu/01102011170.jpg)
(http://i518.photobucket.com/albums/u343/Hemalainen/muu/01102011171.jpg)
Tuossa laitettu jo 940-valot, kirkkaat vilkut, kirkasvilkkuset takavalot ja sätkämuovit.
Vähän sisustaa:
(http://i518.photobucket.com/albums/u343/Hemalainen/740/04112011211.jpg)
(http://i518.photobucket.com/albums/u343/Hemalainen/740/04112011208.jpg)
(http://i518.photobucket.com/albums/u343/Hemalainen/740/06112011220.jpg)
Tuli testailtua tuota kiina-hiilikuitulookteippiä. :) Ei iha priima tullu mut yritys hyvä kymmenen. ;D
(http://i518.photobucket.com/albums/u343/Hemalainen/740/06112011221.jpg)
Tässä sitte kuvia kutakuinkin nykykuosissa:
(http://i518.photobucket.com/albums/u343/Hemalainen/740/20120701_205249.jpg)
(http://i518.photobucket.com/albums/u343/Hemalainen/740/20120701_205259.jpg)
(http://i518.photobucket.com/albums/u343/Hemalainen/740/20120701_205332.jpg)
(http://i518.photobucket.com/albums/u343/Hemalainen/740/20120705_005440.jpg)
Tuli tuossa viime syksynä ostettua Compot 8"x17" ET11
Myöhemmin lisää. :)
-
Komia peli ja noi compot on juuri oikeenlaiset vanteet tohon ;)
-
keltaset hirvitarrat sopis etulokareihin ku isi äitiin. ;)
-
Snowcap unohtu sulta muutoksista ;)
-
Ehkä miedot tummennukset voisi sopia 8) Komia seiska joka tapauksessa!
-
kyllä siinä seiskassa on sitä jotain :) hieno.
-
Kiitoskiitos :) Joo, hirvitarrat ollu harkinnassa jo pidempään. Nii, tosiaa. Snowcap tais olla iha eka muutos. :D Ja viimesen kuvan jälkee on vetokoukku lähteny mäkeen. :P
-
kyllä siinä seiskassa on sitä jotain :) hieno.
Vanteet :D
-
Vanteiden maali alkaa olla aika huono ja vähä kanttari-ihottumaa löytyy. Millähä kannattaa isompia koloja täyttää jos meinaa pulverimaalata sen jälkee nuo? :P Add-on takahelma pitäs löytää, kuitukopio-sivuhelmat oottaa jo tallissa. :)
-
Vanteiden maali alkaa olla aika huono ja vähä kanttari-ihottumaa löytyy. Millähä kannattaa isompia koloja täyttää jos meinaa pulverimaalata sen jälkee nuo? :P Add-on takahelma pitäs löytää, kuitukopio-sivuhelmat oottaa jo tallissa. :)
Helpommalla pääset ku myyt noi vanteet ;) MULLE! ;D
-
Helpommalla pääset ku myyt noi vanteet ;) MULLE! ;D
:D Hahah. Ei tuu myyntiin pikkukummassa. Korkeintaa vaihto MK18:iin. ;p Nii ja joku vois kertoo että miten nuo mittaristo-ongelmat saa kantista kuriin? ???
-
(http://i518.photobucket.com/albums/u343/Hemalainen/740/20121016_183917.jpg)
Tämmöstä tällä hetkellä. :)
-
Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 60 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.
(http://i518.photobucket.com/albums/u343/Hemalainen/740/20121222_184052_zps422ff8e9.jpg)
Nyt siis tilanne tämä. :P Apulaitehihnatki tuli kirittyä paikallee mut kuva otettu ennen sitä.
-
(http://i518.photobucket.com/albums/u343/Hemalainen/740/20121225_171238_zpsd6c1c3b7.jpg)
Nyt ois turbo paikallaa. Tuli mallailtua välijäähyä ja syyläriä sun muita mut ei tullu kuvaa otettua. Nyt ku vielä tulis db-laippa ja pari silikoonimutkaa nii sais kasaan. :)
-
Tää onki ihan näppärän näkönen laitos.. Vieläku se M90 sinne sujahtas :)
-
Tää onki ihan näppärän näkönen laitos.. Vieläku se M90 sinne sujahtas :)
Kiitoskiitos. :) Joo, kyllä se joskus. vielä voi olla vähä pitkässä kuusessa mut kaikki aikanaan. ;)
-
Jeps.. Mites Tästähän sais melko hyvän jos maalais noi oven alareunat listojen kohalta alaspäin uusiksi. Vai onko muualla kukkaa?
-
Jeps.. Mites Tästähän sais melko hyvän jos maalais noi oven alareunat listojen kohalta alaspäin uusiksi. Vai onko muualla kukkaa?
Takavalojen alla vähäse. Saattaa tulla uudet ovet ens kesänä. Rupesin ovista jo pikkuhiljaa korjailemaa viime kesänä kukkia mut ei oikee kelit antanu periksi ni jäi pahasti kesken. :/
-
Takavalojen alla vähäse. Saattaa tulla uudet ovet ens kesänä. Rupesin ovista jo pikkuhiljaa korjailemaa viime kesänä kukkia mut ei oikee kelit antanu periksi ni jäi pahasti kesken. :/
aa... yllättäen siinä korin saumassa :D .
-
aa... yllättäen siinä korin saumassa :D .
Niinpä. :D mut ei ikään nähe mitää älyttömiä ruosteita. Nuo ovet on vaa vähä oksettavat. :D
-
No mutta ovien jälkeen onkin lähes täys kymppi. S*
-
Tuliko kanteen erikoisuuksia tehtyä vai ihan pelkkä tiivisteenvaihto ja plaanaus?
-
Etsä meinaa laittaa jakopään suojia paikalleen?. Kannattaa ainakin laittaa se pohjamuovi sitten paikalleen syylärin/koneen alle ettei pääse hihnalle kauheena roinaa.
Vaihoitko nokan?.
-
Etsä meinaa laittaa jakopään suojia paikalleen?. Kannattaa ainakin laittaa se pohjamuovi sitten paikalleen syylärin/koneen alle ettei pääse hihnalle kauheena roinaa.
Vaihoitko nokan?.
En aatellu niitä suojia laittaa. Se "pohjapanssari" on kyl tarkotus laittaa. Joo kyllä se nokka vaihtu, ei oo täyttä varmuutta mikä tuo uus on mutta ei siinä hirveesti voi pieleen mennä jos T:n vaihtaa toiseen. :D
-
Tuliko kanteen erikoisuuksia tehtyä vai ihan pelkkä tiivisteenvaihto ja plaanaus?
Eipä tullu tuon ihmeempiä tehtyä. Näky ennestää jo olleen imu- ja pakosarjat kohistettuna kanteen.
-
Nyt pitäs olla kaikki osat ja kilkkeet että tuon auton saa ajoon. :P KKD:lta piti ootella db:n laippaa melekosen pitkää mutta hyvä ja laadukas laippa tuli. :) Tuossa vähä myöhemmällä rassailemaa! :)
-
Illalla savut pihalle! :)
-
Illalla savut pihalle! :)
Savut tosiaa otettu pihalle ja autolla ajettu lenkki slikseillä kesärenkailla. ;D Onkelmana on nyt kansirempan jälkee aika mittava öljyvuoto jostai koneen takaa(ei ilmeisesti kannen luota) ja tyhjäkäynti seilaa ja vähä röpeltää kierroksilla. Voiko tuo seilaaminen johtua 441cc suuttimista vakiosuuttimille tehdyllä ohjelmalla tai siitä jos jako sattuu olemaa hampaan pielessä? Mistähä kannattas ruveta karsimaa.
-
Wink Wink. siinä jakopään suojassahan olis ollut myös sellainen kiva pikku täplä mistä aika kivasti saa katottua nokan oikean kohan.
Takapäässä jakaja on oikeestaan ainut mistä voi vuotaa.
Perus asiat ensin kuntoon.
Jakohihna?.
Imuilmavuoto?.
-
Wink Wink. siinä jakopään suojassahan olis ollut myös sellainen kiva pikku täplä mistä aika kivasti saa katottua nokan oikean kohan.
Takapäässä jakaja on oikeestaan ainut mistä voi vuotaa.
Perus asiat ensin kuntoon.
Jakohihna?.
Imuilmavuoto?.
Juu, tuskin jakopäässä häikkä ku toimii nyt kuitenki kierroksilla mut tyhjäkäynti humppaa vieläki. Imuvuotoo koittanu ehtiä mut ei oo mitää varmaa löytyny. Vikakoodeiksi antaa 1-2-3: lämpöanturi ja 2-3-2: lambda-anturi, seos liian rikas tai laiha. Eli ilmeisesti tuo uus lämpöanturi väärä tai rikki.
-
Hmm.. Aika vähän on vaihtoehtoja tuoho lämpöanturi-vikaan. Joko piuha poikki tai ei ota maita. Öljyävuotavaksi paljastui turbonpaluu lohkon puolelta, sitä paikkailtu. Testaillessa huomannu semmosenki vian että ohjaustehostimen remmi kääntyy ensin katolleen ja lähtee karkuun, eli ohj.tehostimen hihnapyörän linjaus pielessä mitähä sille uskaltas tehä? Tämmöstä tänää, kohta loppuu usko. :D
-
Vikakoodeiksi antaa 1-2-3: lämpöanturi ja 2-3-2: lambda-anturi, seos liian rikas tai laiha. Eli ilmeisesti tuo uus lämpöanturi väärä tai rikki.
Omalla kohdalla irralleen jäännyt lämpöanturin johto teki kylmäkäynnistyksen vaikeaksi, mutta käyntiin lähdettyään se toimi suhteellisen normaalisti. Veikkaisin tuota lambdaa. Kokeile miten se käy kun lamdan johto on irti.. vaikuttaako mitenkään?
-
Eihän ole kansirempassa menny lisäilmaventtiilin ja lämpöanturin johdot ristiin?
-
Eihän ole kansirempassa menny lisäilmaventtiilin ja lämpöanturin johdot ristiin?
Tarkotat varmaa sitä rikastussuutinta? Ei yllä edes menemää. :P Mut anturi vika selvis. Uus anturi ei maadota kanteen. Joko väärä tai rikki. Lähti käymää ku palmun alta vanha anturi johon päässä ja maadotettuna. :) Mut ku aikasa lämpiää ni alkaa humputtamaa tyhjäkäynti, toki ei meinaa enää sammua. Oiskoha tuo uus ominaisuus vaihtuneen nokan takia? Nokka siis ilmeisesti A(oli merkki hiottu pois :idiot2:) ja joku puhu että automaatti ei oikee pelaa A-nokalla? :o Kiitos vinkeistä! :)
Tommone rytöläjä tuo konehuone. Sisätilanlämppärin johto meni jo enemmän piiloo ja muita sotkuja ois tarkotus vähä siivoilla.
(http://i518.photobucket.com/albums/u343/Hemalainen/740/20130102_214008_zps8c17576b.jpg)
Vakiosuuttimetki piti laittaa paikallee odottelemaa että saa 80mm maffin. Ei kellää muute ois? :P
-
Tarkotat varmaa sitä rikastussuutinta?
Lisäilmaventtiiliä, tyhjäkäyntiventtiiliä millä kukakin sitä kutsuu mutta en rikastus suutinta. Se pötikkä imusarjan alla lohkon kyljessa mihin tulee ahtoputkesta letku.
Mulla oli vaan omassa seitensatkussa edellinen remonttimies kytkenyt ristiin lämpöanturin, lisäilmaventtiilin ja nakutusanturin ;D Oireet oli samanlaisia kun sulla. Mutta hyvä että vika selvisi :)
-
Lisäilmaventtiiliä, tyhjäkäyntiventtiiliä millä kukakin sitä kutsuu mutta en rikastus suutinta. Se pötikkä imusarjan alla lohkon kyljessa mihin tulee ahtoputkesta letku.
Mulla oli vaan omassa seitensatkussa edellinen remonttimies kytkenyt ristiin lämpöanturin, lisäilmaventtiilin ja nakutusanturin ;D Oireet oli samanlaisia kun sulla. Mutta hyvä että vika selvisi :)
AAivan. :P Minä vaa arvelin että se on nii kaukana ettei sen johto yltäs mut kai se sit yltää. :D Vielä ku tosiaa selviäis että onko tuossa nyt imuvuotoa tai jotai vai aiheuttaako 16t, välijäähy ja nokka tuon hummaamisen..
-
Kun humppaa, kokeile tasaisesti puristaa tyhjäkäyntiluistin letkua osittain luttuun, todennäköisesti rauhottuu. Mikäli näin, onnittelut, olet jo toinen onnekas, jolle tulee vastaan yksilö joka vaan ei viiti käydä hienoa tyhjää A-nokalla. Manuaalin sytkäpurkki rauhoittaa tilannetta selkeästi, mutta mietona tuo pieni heijaaminen ennen asettumista jää.
-
Kun humppaa, kokeile tasaisesti puristaa tyhjäkäyntiluistin letkua osittain luttuun, todennäköisesti rauhottuu. Mikäli näin, onnittelut, olet jo toinen onnekas, jolle tulee vastaan yksilö joka vaan ei viiti käydä hienoa tyhjää A-nokalla. Manuaalin sytkäpurkki rauhoittaa tilannetta selkeästi, mutta mietona tuo pieni heijaaminen ennen asettumista jää.
Selvä homma, pitää testata. Kiitti vinkistä! :) Kai tästä jonku pinssin saa? :D Jospa tuo kuitenki iha ajettava ois. Mulla itseasiassa on Tonin sytkäboksi paikallaa mutta nyt en oo testannu onko pahempi orkkiksen kanssa. Pitää vielä varmistella ettei voi muuta pientä kivaa häikkää olla.
-
Erittäin hyvä keino vaeltavaan tyhjäkäyntiin on laittaa toinen alipaineventiili. Imusarjan ja tehostajan väliseen letkuun (se valkoinen mutikka tehostajassa)
keventää/tasoittaa tyhjäkäyntiä erittäin paljon
Omassa oli tuota vikaa ja nyt kehrää tasaisesti
Rallia ajavat käyttävät tätä keinoa todella paljon, kun vaihtavat jyrkkiä nokkia
-
Erittäin hyvä keino vaeltavaan tyhjäkäyntiin on laittaa toinen alipaineventiili. Imusarjan ja tehostajan väliseen letkuun (se valkoinen mutikka tehostajassa)
keventää/tasoittaa tyhjäkäyntiä erittäin paljon
Omassa oli tuota vikaa ja nyt kehrää tasaisesti
Rallia ajavat käyttävät tätä keinoa todella paljon, kun vaihtavat jyrkkiä nokkia
Ookei. :o mistä semmonen venttiili? Ja minkälainen? :P
-
Pistin tuossa heräteostoksena Vemsin laajakaistalambdan tilaukseen. ;D
-
Ookei. :o mistä semmonen venttiili? Ja minkälainen? :P
Vaikka ihan 740 tai 240 jarrutehostajasta löytyy kyseinen ventiili esim. (Jarrutehostajassa valkoinen mutikka, josta lähtee imusarjalle letku)
Pätkäset sen letkun poikki ja mutikka väliin ja avot. Sitten on kaksi mutikkaa jarrutehostajassa. siinä letkussa toinen, joka keventää tyhjäkäyntiä
-
Nyt ois vaihettu tankkiin pimeänä olleen siirtopumpun(Maajohto irti) tilalle walbro 255. :P Vielä pitäs auton alta ottaa vanha painepumppu veks. Seuraavaksi pitäs ohjaustehostimen linjausta koittaa säädellä että pysys hihna paikallaan ja vois koittaa ajella tuon auton iha reilusti lämpimäksi.
-
Nyt toimii! :) Ei tarvinnu ku se lämpöanturi vaihtaa ni alko pelaamaa hienosti! Toki en tiijä oliko tuolla vanhalla pumpullaki merkitystä, tuskin joutokäyntiin. Nyt enää riikkari kuntoon, sisustan kasailua ja leimalle! :)
-
Käytin volvoa tuossa keskiviikkona konttorilla mutta oli nii hieno että leimasetä halus nähä uudemmanki kerran kuukauden sisään auton. ;D Bensavuotoa oli tankin "kannesta", käsijarrussa ei kuulema teho riittäny ja vänkärin etujarru ei pitäny tarpeeksi. Bensatankin "kantta" korjailin tuossa, käsijarru pitäs kiriä ja liukutappi oli jumissa etujarrusta. Näillä eväillä! :hello:
-
Tarkotat varmaa sitä rikastussuutinta? Ei yllä edes menemää. :P Mut anturi vika selvis. Uus anturi ei maadota kanteen. Joko väärä tai rikki. Lähti käymää ku palmun alta vanha anturi johon päässä ja maadotettuna. :) Mut ku aikasa lämpiää ni alkaa humputtamaa tyhjäkäynti, toki ei meinaa enää sammua. Oiskoha tuo uus ominaisuus vaihtuneen nokan takia? Nokka siis ilmeisesti A(oli merkki hiottu pois :idiot2:) ja joku puhu että automaatti ei oikee pelaa A-nokalla? :o Kiitos vinkeistä! :)
Tommone rytöläjä tuo konehuone. Sisätilanlämppärin johto meni jo enemmän piiloo ja muita sotkuja ois tarkotus vähä siivoilla.
Vakiosuuttimetki piti laittaa paikallee odottelemaa että saa 80mm maffin. Ei kellää muute ois? :P
Hienosti toimii A-nokalla ja automaattina, tulee jopa jotain merkitystä sille kickdownille :) Humppaavan tyhjäkäynnin sain itsekkin A-nokalla mutta kaikella pienellä hiplailuilla sai ongelman ~pois.
-
Kuvassa näkyy huonosti pyyhkijän varret, onko ne sillä normaali koukulla?
-
Kuvassa näkyy huonosti pyyhkijän varret, onko ne sillä normaali koukulla?
On varmaankin? :D Minkälainen on 'ei niin normaali'? :p
-
On varmaankin? :D Minkälainen on 'ei niin normaali'? :p
se perinteinen on suora koukku siinä varressa, ei ole mitään sivuttaista taivutusta millä pyyhkijä asettuu lähemmäs lasin alareunaa.
-
Nyt on kantissa nii tuore leima että sormet kastuu! Hjuva fiivis. :)
-
Tommonen tuli tänää värkkäiltyä:
Lähtötilanne, alumiinisen johtokanavan kansi:
(http://i518.photobucket.com/albums/u343/Hemalainen/740/20130115_084454_zps37383c95.jpg)
Hiukan lyhennettynä ja kavennettuna +hiottuna:
(http://i518.photobucket.com/albums/u343/Hemalainen/740/20130115_083859_zps2e5168eb.jpg)
Sitte lasikuulapuhallettuna, sotkettuna ja rasiaporalla tehdyt reiät:
(http://i518.photobucket.com/albums/u343/Hemalainen/740/20130115_095410_zps2b66d311.jpg)
Ja "valmis"!:
(http://i518.photobucket.com/albums/u343/Hemalainen/740/20130115_133547_zps8216e4c7.jpg)
(http://i518.photobucket.com/albums/u343/Hemalainen/740/20130115_133601_zps4b66ffb1.jpg)
Eihä tuo nyt kummone oo mutta pääasia että tulee harrastettua. ;D
-
Hiilariteippi päälle. ;)
-
Hiilariteippi päälle. ;)
Tarkotuksena ois. :) Ei tässä kotona oo teippiä enkä muista onko "tallilla" tarpeeksi. :P
Pitäs muutenki teippailla nuo kötöstykset uusiksi.
-
Joo hyvä siittä tulee ku kaks kertaa tekee.
Mulla vois rulla olla vielä tuota teippiä.
Millo penkit vaihtuu?
-
vieläkun olis prässäykset tossa pellissä niin että mittarit sojoittas kuskiin päin ;D
-
vieläkun olis prässäykset tossa pellissä niin että mittarit sojoittas kuskiin päin ;D
Sehä siinä just on, kun appari näkee mittarit paremmi kuin itse kuski jossei just prässää tms niitä.... >:(
Omaan ysiinkin tuommoista suunnittelin mutta tulin siihen tulokseen, että liian "racinki" omaan "sisustukseen" ::)
-
vieläkun olis prässäykset tossa pellissä niin että mittarit sojoittas kuskiin päin ;D
saako siihen mahtumaan putkesta leikatun siivun? Laittaa migillä tai tigillä takapuolelta vähän kiinni.
-
saako siihen mahtumaan putkesta leikatun siivun? Laittaa migillä tai tigillä takapuolelta vähän kiinni.
Tätä juurikin päivällä ehdotin Hemalaiselle.
-
saako siihen mahtumaan putkesta leikatun siivun? Laittaa migillä tai tigillä takapuolelta vähän kiinni.
mut sitte ei sais kuituteippiä siihen :'(
-
mut sitte ei sais kuituteippiä siihen :'(
onko pakko tunkea sitä joka paikkaan? Maalaa tuon osan jollain hyvällä värillä. Nii ja nuo pyyhkijän varret on vaihtamatta modernimpaan versioon, tuo vanha on liian korkea. :nohnoh
-
mut sitte ei sais kuituteippiä siihen :'(
Tekijästä kiinni ;)
-
Katotaa nyt että mitä tuolle vielä tapahtuu. Se ois kyllä hyvä ku sais käännettyä mittareita enemmän kuskiin päin. :P Enpä oo ees tienny että nuita sulan varsia on useempia erilaisia. :)
-
Sopivasti meni auton orkkis lambda-anturi rikki niin korvasin sen tuolla vemsin mukana tulleella laajakaistan anterolla ja vems käyttöön plus syöttämään ekulle kapeakaistaa. Toimii! :) AFR tasakaasulla 14-15, kevyessä kiihdytyksessä pikkuahdoilla ~12 ja täyskaasulla 11-12(hankala katella arvoja ku ei löydy pitoja mistään.) :)
-
Nii ja tuossa pari viikkoo sitte tuli päivitettyä musiikkipuolta; ostin Kenwood KDC-BT92SD:n soittimeksi, tein uuden suljetun kotelon subille(Joku SPL Dynamics 2x2ohm jota ruokkii DLS 1000W digipääte, kytkettynä neljään ohmiin.) 3" downpipekin tuli tehtyä samoihin aikoihin, pikkusen pitäs vielä fiksailla. Ja forgen dumbin vaihdoin viime viikolla JL:n 4" koaksiaaleihin jotka tuli takaoviin.(Kaupoista kiitos 855_T5R!). :) Vielä pitäs virtakitti vaihtaa 50mm2 gz:aan. Jatkakaa! :D
Jenkkiparkitki oottanu jo tovin aikaa asennusta. :P Mitähä kaikkee sieltä joutuu silpomaan että ne saa paikalleen?
-
(http://i518.photobucket.com/albums/u343/Hemalainen/740/20130221_155019_zps5d4a0a11.jpg)
Siinä yksi talvikuva likasesta ja ruosteisesta volvosta. ;D
-
(http://i518.photobucket.com/albums/u343/Hemalainen/740/20130221_155019_zps5d4a0a11.jpg)
Siinä yksi talvikuva uusista kapseleista, puhtaista vilkuista sekä likasesta ja ruosteisesta volvosta. ;D
-
Nnii. ;D
-
Nonii, lisää ongelmia.
Ei toiminu volvo 441cc korkeaohmisilla (etuvastukset ohitettuna) ja tuolla -012 maffilla. Tai siis muuten pelasi hyvin mutta tyhjäkäynti vähä epätasainen ja risteykseen ajaessa ja joskus tyhjäkäynnillä kaasuun hipasemisen jälkeen sammuilee.(AFR muuten ok mutta sillon ku alkaa rynkyttämää ni pomppaa 20 ja sitä laihemmalle. ei riitä jännite suuttimille tyhjäkäynnillä?.) Toinen juttu ku vakiosuuttimet ja -maffin laitoin takasi ja nostin ahdot 1.1bar nii ei rajotin enää taho aina toimia? :o Eli siis kun kierrokset pääsee rajottimelle asti ni meno loppuu siihen ja kierrokset lähtee laskemaan vaikka kaasu olisi edelleen pohjassa. Loppuuko sytkästä paukut nuilla ahtopaineilla? Vai eikö vakiomaffi ymmärrä..
Ei kellää ois hajuakaa mistä nämä vois johtua?
-
Nonii, lisää ongelmia.
Ei toiminu volvo 441cc korkeaohmisilla (etuvastukset ohitettuna) ja tuolla -012 maffilla. Tai siis muuten pelasi hyvin mutta tyhjäkäynti vähä epätasainen ja risteykseen ajaessa ja joskus tyhjäkäynnillä kaasuun hipasemisen jälkeen sammuilee.(AFR muuten ok mutta sillon ku alkaa rynkyttämää ni pomppaa 20 ja sitä laihemmalle. ei riitä jännite suuttimille tyhjäkäynnillä?.) Toinen juttu ku vakiosuuttimet ja -maffin laitoin takasi ja nostin ahdot 1.1bar nii ei rajotin enää taho aina toimia? :o Eli siis kun kierrokset pääsee rajottimelle asti ni meno loppuu siihen ja kierrokset lähtee laskemaan vaikka kaasu olisi edelleen pohjassa. Loppuuko sytkästä paukut nuilla ahtopaineilla? Vai eikö vakiomaffi ymmärrä..
Ei kellää ois hajuakaa mistä nämä vois johtua?
Selvisi että tuo menon hyytyminen rajottajalla johtuu imuputken painumisesta kurttuun. Mutta tuo suutinongelma askarruttaa edelleen. :/ Ei kellää aavistustakaa??
-
Taitaa tarvita isommat suuttimet -012 immulla.
-
Taitaa tarvita isommat suuttimet -012 immulla.
Seokset ok vemsin mukaan mut se tyhjäkäynti piinaa..
-
Mun volvo teki samaa ku siinä oli kiinni -025 (muistaakseeni) 960 immu eli 3" putkessa oleva. Tyhjäkäynti iha hanurista ku kävi poskettoman laihalla ja moottorijarrun jalkeen ku lähti kiihdyttää niin siinäkin oli tosi laihaa ennenkuin alko menee seos oikeaksi. Muuten seos oli ok. Ja mulla on kiinni 630cc suuttimet. En tiedä oliko immu rikki vai mikä mut sit kun laittoi -016 3" putkeen ni toimii paremmin ku hyvin :)
-
Mun volvo teki samaa ku siinä oli kiinni -025 (muistaakseeni) 960 immu eli 3" putkessa oleva. Tyhjäkäynti iha hanurista ku kävi poskettoman laihalla ja moottorijarrun jalkeen ku lähti kiihdyttää niin siinäkin oli tosi laihaa ennenkuin alko menee seos oikeaksi. Muuten seos oli ok. Ja mulla on kiinni 630cc suuttimet. En tiedä oliko immu rikki vai mikä mut sit kun laittoi -016 3" putkeen ni toimii paremmin ku hyvin :)
Aivan. Hmm, no sitä pitää varmaankin testata immua pienempään putkeen. Jos sulla toimii 630 suuttimemt 3":n kanssa. :P Kiitti vinkistä! :hello:
-
Millä mitoilla muute välijäähy sulla tässä on :P ?
Mietin tuossa että vois itelleen päivitellä isompaa + nostella ahtoja hieman ::)
Ainii tosiaa jäi juttu kesken kun kyselit laatikosta :D onse Aisin 03 71L mikä löytyy iteltä auton alta ;)
-
630x300x76mm... tjsp.
-
Ainiin, tämä kantti on vaihtanut omistajaa. :) Mutta edelleen foorumilaisella. ;)