Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: OoHoo - 24.08.2012, 11:54:14
-
240 ei tahdo käydä..tyhjäkäyntiä jotenkuten,kaasua ei siedä ollenkaan.releessä ainakin kynnet yhdistyy ja pääpumppu pyörii.Ainakin äänen perusteella..siirtopumpun sulakkeelle tulee virta auton käydessä-niinkö sen kuuluu ollakin?
-
Imuvuotoa? Kaikki letkut imusarjassa kiinni (imusarjan alla)? Pitäisi ilman siirtopumppuakin kyllä käydä ihan ok.
-
Onko vika tullut kertaheitolla vai onko käynti huonontunut pidemmän ajan kuluessa?
Imuvuotojen jälkeen tarkastaisin että sytytysosat ovat kunnossa ja kipinä on kunnollinen joka pytyssä.
Sytytyksen ajoitus on voinut siirtyä mikä aiheuttaa käyntiongelmia. Se voi tapahtua jos jakajan säätö on löystynyt ja jakaja on päässyt pyörimään. Tosin yleisempää on jakajan jumittuminen paikalleen. Hampaan hypännyt jako siirtää myös ajoitusta.
-
sytkävermeet on uudet eikä imuvuotoja löydy.Se on jonkin aikaa harrastanut huonoa tyhjäkäyntiä ja sammuilua.Saattaa tosin toimia monta päivää moitteetta..tänään tosin ei enää liikkeelle päässyt.
-
Ittellä oli toisessa 240ssä jarrutehosta murtunut letkun kiinnike. Pystyi ajamaan, kävi huonosti ja sammui risteyksiin. Toisessa 240ssä oli lisäilmaluistin letku irti imusarjan alta. Ei käynnistynyt.
-
Ekana kattosin ettei oo alipaineletkut irronnu imusarjan alta.
-
:)kuten mainittu-ei imuvuotoja..ja sattumaa tai ei tämä heräsi henkiin Masinolin voimalla
-
Joo elikkä sama vika ilmenny pikkuhiljaa. Eka toimi loistavasti, ja sitten ei pystynyt ahdoilla ajamaan. Nytten pysyy juuri ja juuri käynnissä. Imuvuotoja etsitty starttipilotilla, ei löytynyt. sytytysosat vaihdettu. Käy paremmin tyhjäkäyntiä jos puristaa bensan paluuletkun kiinni. Mikä vikana? Koneena b21et.
-
Joo elikkä sama vika ilmenny pikkuhiljaa. Eka toimi loistavasti, ja sitten ei pystynyt ahdoilla ajamaan. Nytten pysyy juuri ja juuri käynnissä. Imuvuotoja etsitty starttipilotilla, ei löytynyt. sytytysosat vaihdettu. Käy paremmin tyhjäkäyntiä jos puristaa bensan paluuletkun kiinni. Mikä vikana? Koneena b21et.
Ja toimii yhtä huonosti tankissa olevan bensan määrästä huolimatta? Ohjauspaineensäädin tod. näk. kyllästyny hommaansa.
-
Kun mennään alle puolen tankin niin pahenee todella paljon.. Siis silloin kun vielä pystyi ajamaan.
Mistäs noita paineensäätimiä löytää, en äkkiseltään katsottuna löytänyt täältäkään.
-
Kun mennään alle puolen tankin niin pahenee todella paljon.. Siis silloin kun vielä pystyi ajamaan.
Mistäs noita paineensäätimiä löytää, en äkkiseltään katsottuna löytänyt täältäkään.
Suht arvokkaita mm Motonetissä
Bosch-paineregulaattori Volvo 28-3371 Bosch-paineregulaattori 0438140004 B19E/200E/21E/23E/230E Vihje: 0438140004 rikastaa seosta kylmänä (ei Turbo/Kat) [1974 - 1993] 399.00 €
Entäpä Sininen :)
Ja Turbossa kun sitten vielä omansa
Markkinapaikalle ostoilmoitusta. Joltain löytyy ajan kanssa.
-
Elikkä onkos tuo paineregulaattori sama kuin ohjauspaineensäädin? Missäspäin autoa tuommoinen on? Pystyykö sitä purkamaan ja putsaamaan? Autojen kimpussa olen ollut mutta tämmönen vanha volle on uus tuttavuus.
-
Paineensäädin imusarjan alla 5cm*5cm*10cm mötikkä.
-
pystyy jonkin verran purkamaan. siinä on semmonen sihti bensantulo puolella. se kun tukkeentuu niin onkelmia käyntiin tulee.
-
Noniin autolle pystyy nyt antamaan hiukan kaasua, kierrokset nousee hitaasti. Seosmittari näyttää tyhjäkäynnillä optimaalia/rikasta ja kun painaa kaasua niin hyppää laihalle, eli ei saa kunnolla pensaa vai missä vika?
-
Katoppa ettei ohjaiuspainesäätimessä ole alipaineletku irti. Itsellä oli ja aiheutti ilmeisesti kovassa kiihdytyksessä nykimistä.
-
ei ole alipaineliitäntää vaparin säätimessä..
-
Ei ole vaparissa, mutta Huttune244:n Turbossa on.
-
Joo elikkä, ohjauspaineensäädin nyt vaihdettu, bensapumppu vaihdettu, sytkän osat vaihdettu, ölpät vaihdettu, suodattimet (ilma,bensa,öljy) vaihdettu. Siirtopumppu toimii ja bensaa tulee konehuoneeseen asti.
Laitettu tankkiin suuttimien puhdistus ainetta. Imuvuotoja tutkittu.
Mutta itse vikaan, auto käynnistyy hyvin, mutta ei vastaa kaasuun. Nostaa kierroksia aivan stanan hitaasti ja pätkii. Välillä "potkii" takas ilmansuodattimelle, määräjakajan laippa kumminkin näyttää olevan suora. Tulpat mustat, eli kävis rikkaalla? Voiko vika johtua ainoastaan siitä.
Kiitos jos ymmärsitte edes jonkin verran ja pystyisitte auttamaan.
-
Joo elikkä, ohjauspaineensäädin nyt vaihdettu, bensapumppu vaihdettu, sytkän osat vaihdettu, ölpät vaihdettu, suodattimet (ilma,bensa,öljy) vaihdettu. Siirtopumppu toimii ja bensaa tulee konehuoneeseen asti.
Laitettu tankkiin suuttimien puhdistus ainetta. Imuvuotoja tutkittu.
Mutta itse vikaan, auto käynnistyy hyvin, mutta ei vastaa kaasuun. Nostaa kierroksia aivan stanan hitaasti ja pätkii. Välillä "potkii" takas ilmansuodattimelle, määräjakajan laippa kumminkin näyttää olevan suora. Tulpat mustat, eli kävis rikkaalla? Voiko vika johtua ainoastaan siitä.
Kiitos jos ymmärsitte edes jonkin verran ja pystyisitte auttamaan.
kuulostaa kun kävis laihalla, mikä taas viittaa imuvuotoon.
kannattaa vaihtaa ne tulpatkin
mistä muuten tutkit imuvuotoja, tuossahan pitää olla kaikki letku tiiviitä heti määräjakajan jälkeen eli käytännössä lähes ilmanputsarilta asti, huohotusletkut eikä putket saa vuotaa, myös öljykorkin tiiviste pitäs olla hyvä.
Eihän ole asennettu rikkinäistä dumppia joka kokoajan auki
-
Ei ole dumppia laitettu. Parit letkut näyttävät kyllä elämää nähneiltä mutta starttipilotilla ei tapahdu mitään. Minkäslaisia tulppia suosittelette?
Ohjauspaineensäätimeltä lähtee sähköliittimen vierestä musta letku ylöspäin ja taittuu heti alaspäin ja ei mene mihinkään, onko jokin ylivuotoletku vai kuuluuko siihen jotain?
-
Ohjauspaineensäätimeltä lähtee sähköliittimen vierestä musta letku ylöspäin ja taittuu heti alaspäin ja ei mene mihinkään, onko jokin ylivuotoletku vai kuuluuko siihen jotain?
Itsellä oli kanssa tuo letku irronnut. Huomasin vasta Volvoa purkaessa. Kuvittelin sen olevan alipaineletku.
-
se on vaan että ei mee likaa sissään.
-
http://youtu.be/Ua8ZClQ9kos (http://youtu.be/Ua8ZClQ9kos) Mitäs porukat tuohon sanoo elikkä ei nosta kierroksia kunnolla, potkii määräjakajalle ja pakoputkesta tulta kun käyttää kierroksia todella ylhäällä ja päästää kaasun. Sama vika jatkuu, vaikka kaikki sytkän osat vaihdettu, ajoitus 9-10 astetta, onko oikea? voisiko jako olla pielessä? ensi viikolla pitäis postiin tulla laajakaistalambda ni näkee seokset..
-
ei oo joka pytty käytössä. koitas vielä säätää sytkää.älä laita lambdaa ennen kuin saat käymään siivommin.
-
Mulla oli vastaava ongelma b200e:n kanssa, niin vaihdoin pyörijän, jakajan kannen ja sytty moduulin ja putsasin tulpat niin alko toimimaan.
-
Missäs toi sytysmoduli on?
-
Kun käynnistän auton ja annan sen käydä lämpimäksi, tuntuu että auto toimii oikein ja jengaa ottaa hyvin.. Mutta kun lähden ajamaan niin vähän ajan kuluttua ottaa kierroksia erittäin huonosti. Siten sammutan ja käynnistän uudelleen niin ei ota enään sillonkaa kierroksia. Loppuu meikäläisen äly kesken
-
Kun käynnistän auton ja annan sen käydä lämpimäksi, tuntuu että auto toimii oikein ja jengaa ottaa hyvin.. Mutta kun lähden ajamaan niin vähän ajan kuluttua ottaa kierroksia erittäin huonosti. Siten sammutan ja käynnistän uudelleen niin ei ota enään sillonkaa kierroksia. Loppuu meikäläisen äly kesken
suodatin tai bensapumppu?
-
Bensapummpu ja suodatin vaihdettu
-
jos on niin laihalla seos ettei vaan pelitä kunnolla. pitkällä kuusiokoloavaimella säätöä eli oikealle kun kääntää rikastuu,vasemmalle pienenee. right-rich,left- lean
-
Missäs toi sytysmoduli on?
Akun vieressä konehuoneen reunassa kiinni. Tuon näkönen verme suunnilleen http://www.autotune.fi/tuote/8/sytytysmoduli-3-kanavaa-bosch-0-227-100-203 . Voisko olla joku imuvuoto jos kerta lämmetessään alkaa toimimaan huonommin? Kun metalli laajenee niin pieni rako joka ei ennen laajenemista vuotanut alkaa vuotaa ja seos menee laihalle?
-
lämmetessään voi myös puola ja tuo sytkäpääte rueta temppuilemaan
-
suuttimien o-renkaat tohjona? ???
-
suuttimien o-renkaat tohjona? ???
noi kannattaa muuten vaihtaa O0 uudet maksaa pari eroa :)
-
jotain suhinaa kuuluisi sun videolla kyllä. määräjakajan kuminen hattu ja putki pitää olla tiiviitä.jos on paukutellut fakaisin,niin on voinut irrota jotain. mainitsit muualla että hölskyivät suuttimet..
-
No suuttimien o-renkaat näyttivät kuin uusilta. Mutta tuosta sytkämodulista, en löytänyt semmosta mistään. Tiedän kyllä minkälainen se on. Vai pitääkö se mustalaatikko akun vieressä purkaa ja vaihtaa siitä.. Ihmetyttää kun eka toimii moitteettomasti kylmänä ja kuumana mutta kun ajaa hetkenkin niin taas pätkii.
-
sytytysboxi on puolan edessä siinä telineessä. iso musta laatikko. en usko että se olisi viallinen. turbossa induktiivinen jakaja,joten boxi erilainen. joskus käynyt niinkin että jakajan sakaralevy ei ole kunnolla kiinni. jakajan sakaroitten ilmarako myös pitää olla kunnossa. ja jos ei sekään niin pultti pois jakajasta ja säätää sytkää että sammuu tai käynti muuttuu.
-
Joo no pitää huomenna katsoa jakajaa enemmän. Paljonko sakaroitten ilmarako pitäisi olla, onko niin tarkkaa? Paljonko sytkän ajotus pitäis olla? Nyt siinä kympissä
-
taisi olla 0.7mm. en muista tarkkaan. mutta kunhan on selvästi irti vastakappaleesta. 15 astetta on volvon mukaan sytkä.
-
12 astetta on ainaskii b200e tehtaan mukaan. Kokeile jotain puhdistussprayta tai vastaavaa suihkia imusarjan luokse, jos paukkuu siellä nii on imuvuoto.
-
Säädin sytytyksen 15, mutta tekee edelleen samaa, eli kun lähtee ajaa niin alkaa pätkimään ja kuulostaa traktorilta.. Voisiko virranjakaja olla jotenkin kulunut että kun saa kuormitusta enemmän niin "hyppää" pois uriltaan ja tekee tuota.? Kuuluuko sen tapin missä pyörijä kiinni, liikkua ylösalaisin? Kiitos
Edit ; nyt siis kiihtyy hiukan paremmin kun ajotusta sääti isommalle.
-
onhan virranjakajan kellon alipaineletku paikoillaan, eikä kellon kalvo hajonnu.
ei toimi ahdoilla yhtään jos noissa häikkää
-
ootko kokeillut toisella puolalla?
-
Puola on uusittu kyllä. Kellon alipaineletku on paikoillaan, pystyykö ton kalvon jotenkin tarkistaa?
-
Puola on uusittu kyllä. Kellon alipaineletku on paikoillaan, pystyykö ton kalvon jotenkin tarkistaa?
imemällä letkusta aikastaa ja puhaltamalla myöhästää virranjakajan hall osaa
-
Pitäisikö käynnissä tapahtua isokin ero kun nyppäsee tuon alipaine letkun irti? minulla ei nimittäin tapahdu tyhjäkäynnillä mitään.
-
Pitäisikö käynnissä tapahtua isokin ero kun nyppäsee tuon alipaine letkun irti? minulla ei nimittäin tapahdu tyhjäkäynnillä mitään.
tottakai pitäs näkyä :o :o tai siis sytkäennakossa
-
pitääpä huomenna katsoa lampun kanssa tuo ennakko, mutta tyhjäkäyntiin ei vaikuttanut mitään ihmeellistä.. liekkö sitten rikki.
Edit ; mikäs liitin muuten venakopan päällä suht takana on ? muistaakseni siihen menee 4pinninen liitin. tosin en löytänyt siihe mistään sopivaa liitintä.
-
Jos olis VRCF porukkaa Huttune244 lähettyvillä ja porukalla ratkos paikan päällä, niin vois ongelmat olla pian historiaa. Ei ainakaan pahentas tilannetta.
-
niin, missäs päin tämä on ?
ja lyös kuvia, selventää kummasti :o
-
oon 240 samaa mieltä.. :)
-
Joo siis vollehan sijaitsee vantaalla. Mutta kuva tuosta liittimestä https://skydrive.live.com/redir?resid=A2C407EBB034F3B8!196&authkey=!ADlf_lFCFZte0sI
-
mihin johdon toinen pää menee? eihän pakosarjan puolelle kytkinkoppaan, jos toi on se volvon huollosta unohtunu kierrostieto anturi?
-
sytytyksen säätö laitteen liitin. ei vaikutusta käyntiin. kuuluuko nuo liittimet olla noin irti? onko sulla kylmäkäynnistyssuuttimen ja lisäilmaventtiilin johdot sekasin?
-
siinä on ton kylmäsuuttimen ja ohjauspaineensäätimen johdot irti kun koittelin tuleeko niille virtoja.
Edit; en ole kyllä katsonut mihin johto menee, onko tärkeäkin laite kyseessä? kumminkin omistuksen aikana ei ole tuossa ollut mitään ja aluksi pelitti oikein hyvin.
-
ne ei mene sitten väri väriin, on varmaan jo sanottukin. mikä lie ruottalaisten palikkatesti :idiot2:
-
mitä jos mittaa puristukset? venttiilivika... :P
-
Voishan ne puristukset toki mitata, paljonko pitäisi mittarin näyttää ja paljonko saa olla heittoja pyttyjen välillä
-
yli 12 bar perus halpismittarilla ja kilon heitto mutuna
-
Tuommoisella biltsin halpis mittarilla kaikki pytyt näytti vähän yli 10baaria, heittoja ei ollut. Olisko se alipainekello sitten sökö?
-
se on helppo todeta kun imasee letkua. jos ei vuoda läpi niin pitäisi olla ok. kun kerran sul ajoituslamppu on,niin siirtyykö ajoitusmerkit kun kierroksia nostaa? keskipakosäädin huono? virranjakajan kannen keskihiili liikkuu kunnolla? onko tulpanjohdot varmasti kiinni ja järjestyksessä? tulpat ok? ei putoillut asentaessa. puristukset kyl sitten ihan ok. painesäätimen sihti tukkoinen? jarrutehostimen letku/takaisku konnossa?
-
Siirtyy ajoitusmerkki. Mikäs tuo keskipakosäädin on? paineensäätimen sihti puhdas, tulpat uudet. mites tuo sytysjärjestys, onko 1-3-4-2 tuosta koneen keulasta katottuna? Niinkään varma en ole siitä mistä pytyt lähdetään "laskemaan" eli onko jakopäätä lähinnä oleva pytty0 1 pytty?
Virranjakajan keskihiiltä en ole kokeillut mutta sekin uusi alkuperäinen boschin tekele.
Voisiko tuon tehostimen takaiskun jotenkin koittaa? letku irti vain? putkissa ei ainakaan kulumaa näy.
Huhhuh, alkaa usko kohta loppua.
-
myötäpäivään pyörii jakaja. ykköspytyn johto tulee siihen mikä lähimpänä termostaatin koteloa. sen yläpuolelle 3johto,kolmosen oikealle 4 johto ja alimpaan 2johto. kun ajoitusmerkit kohdillaan ni virranjakajan pyörijän pitäisi olla suunnilleen sen merkin kohdalla mikä osoittaa 1 pyttyä. kopioin omii tekstejäni,mut tuolleen ainakin johdot tulee. tehostimen voi tietenkin tutkia tukkimalla letku,jos käynti muuttuu. ykköspytty on lähimpänä jakopäätä.
-
keskipakosäädin siinä virranjakajan sisässä, on sen alipainekellon jatkona.
jos se toimii, ennakoiden pitäs nousta sinne 30 asteen tuntumaan kierrosten mukana
alipainekello sitten vähentää/ lisää ennakkoa siihen vaikuttavan paineen mukaan
eli tyhjäkäynnillä imemällä pitäs tulla lisää ennakkoa
samoin myös alipaineletku kiinni imusarjassa enemmän ennakkoa mitä letku irti
-
Ennakot kyllä nousee reippaaasti sinne 30 ja sytkäjärjestyskin oikea. Kai se huomenna pitää noi ajotusmerkit katsoa ja puhallella letkuihin..
Saako muuten se tappi jossa pyörijä kiinni, niin liikkua ylös ollenkaan, vai pitääkö sen olla täysin kiinteä?
Kylläpäs näitä kysymyksiä tulee mutta oishan se kiva päästä ajelemaankin.
-
kyllä se liikkuu . ihan normaalia.
-
Voisiko kylmäkäynnistyssuutin vuotaa, että saisi liikaa bensaa vai onko mitenkään mahdollista?
Mites noi ohjauspaineet ? mitä tarvitaan ja mistä kannattaa mitata?
Ihanniinkuin jotain suhinaa kuuluisi tosta virranjakajasta, tosin voi olla vierestäkin koska moottorin melu niin kova.
Mutta sit taas starttipilotilla ei tapahdu mitään. voipi olla vaan, että hankaa jokin osa.
Ja vielä semmonen asia jonka juuri muistin, että kun ostin auton ja ajoi motaria tasakaasulla niin kone meni tukkoon, alkoi tekemään muistaakseni juuri samaa kuin nyt mutta silloin siitä pääsi eroon vielä kun käytti kierroksia kunnolla ylhäällä.
-
Epäilen koneen käyvän vieläkin laihalla, ei saa määräjakajan jälkeen vetää mistään ilmaa.
kannattaa purkaa kaikki letkut ja putket aina imusarjaa myöten irti, vaihtaa tiivisteet, ei iso vaiva ja kaikenlisäksi halpa.
Erityisesti huohottimen letkut aiheuttaa haprastuessaan vikoja. Toimiihan tehostin muuten hyvin, etti kalvo vuoda
-
Joo no pitää tänää käydä läpi ne. kumpaas tehostinta meinaat jarru vai ohjaus? ohjaus toimii mutta pitää vähän ääntä, jarrutehostinkin tuntuu toimivan, tosin jouduin säätää thjäkäyntii isommaksi kun sammui kun painoi jarrua.
-
Joo no pitää tänää käydä läpi ne. kumpaas tehostinta meinaat jarru vai ohjaus? ohjaus toimii mutta pitää vähän ääntä, jarrutehostinkin tuntuu toimivan, tosin jouduin säätää thjäkäyntii isommaksi kun sammui kun painoi jarrua.
jarrutehostin, sehän se tässä taitaa vuotaa jos kerran painaminen sammuttaa.
kalvoon tullu varmaan reikä.
ota tehostimen letku irti ja tulppaa jos vaikka kävis paremmin
-
Jees, koitellaan kuhan saa toisen auton käyttöön että pääsee vollen luokse.
-
Jarrutehostimen letku tukitti ei muutosta. Imemällä alipainekellon letkusta ennakot nousee mutta puhaltamalla ei tapahdu mitää. Pitäisikö? Niin ja vaikka letkun irrottaa imusarjasta ei ennakot nouse, vain imemällä nousee.
-
Jarrutehostimen letku tukitti ei muutosta. Imemällä alipainekellon letkusta ennakot nousee mutta puhaltamalla ei tapahdu mitää. Pitäisikö? Niin ja vaikka letkun irrottaa imusarjasta ei ennakot nouse, vain imemällä nousee.
vaparissa ei tapahdu mitään puhaltamalla turbollinen kello sitten erikseen, eli sekin olis toimiva :-\
-
Siis tämähän on turbo koneella, b19et. Eli puhaltamalla pitäisi tapahtua jotain?
-
Siis tämähän on turbo koneella, b19et. Eli puhaltamalla pitäisi tapahtua jotain?
ainakin jos pistät painetta pitäs myöhästää sitä sytkää, kyllä sen silti pitäs tyhjäkäyntiä käydä kellon letku tukittuna
-
Kyllä se käy tyhjää tukittuna mutta puhaltamalla ei tapahdu mitään :-\
-
mutta käykö normaalisti tukittuna?
-
ei riitä ihmisen keuhkot niin kovaan puhallukseen että liikkuu. ja se virranjakajan letku on kaiketi ennen kaasuläppää,joten alipainetta ei kovin paljoa olekaan. sitten tulee mieleen että suuttimet irti ja jokainen omiin kuppeihinsa. sitten bensapumppu hyppylangalla toimimaan ja nostaa määräjakajan läppää. ootko kattonu ilmansuodattimen? mulla oli se kerran ihan täynnä öljyä. onko välijäähdytin? pääty revennyt
-
varranjakajan paine imusarjasta kaasuläpän jälkeen.
kannattaa purkasta konetilasta kaikki osiin ja tarkastaa, voi löytyä vikoja
-
Taas huomiselle tekemistä. Ilmansuodatin uusittu. Pitääpä ottaa välijäähy irti ja tutkia lisää. Mulla on jemmassa toi valkonen pumpun rele jolloin se pyörittää pumppua kokoajan ku virrat päällä..
-
olisko se lisäilmaventtiili jämähtänyt auki asentoon? ???
-
mitenkäs se tutkitaan, en nyt muista pystykö sitä purkamaan.
-
siitä ei aiheudu kuin korkeampi tyhjäkäynti, mutta sen letkut voi kyllä olla huonosti kiinni tai haperot
-
Välijäähdyttimessä alareunassa kostea öljyläikkä, mutta kun kaadan bensaa sisään niin ei vuoda läpi. Voisko se sitten lämmön ja paineen alaisena vuotaa?
Edit; juuri jäkopäätä uusimassa ja imusarjan tiivistettä vaihtamassa. Oli kyllä ihan helvetin löysällä hihna, n.1cm heilumavaraa ellei enemmänkin
Edit2; Osat vaihdettu eikä vaikutusta toimintaan, en kyllä uskonutkaan siihen. Huomenna suuttimien o-renkaat vaihtoon.
-
kai se välijäähy sitten kunnos on. samalla testaa niit suuttimii et jokaisesta tulee bensaa ja sumuna. yhel häiskäl oli se kampuran hihnapyörä haljennut ja siitä aiheutui outoja käyntivikoja.mutta se nyt on jo niin harvinainen juttu että lottovoitonkin saa helpommin
-
katoitko huohotuspöntön ja letkujen kunnon? ettei sellä ollu mitään halkamia
-
niin,tukkeutunut huohotinpönttö kyl vois aiheuttaa tukkeutuneisuutta. mulla on huohotin venakopassa,tässä on se purkki. :P
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=14548.0
-
Siis se musta muovinen laatikko lohkossa johon menee letku turbon imuputkelta? Sekö on huohotinsysteemi? tänään sen ois voinu kyllä puhdistaa kun imusarja oli irti mutta eipä tietenkään tullu mieleen ELK
-
katsot huohotusletkut että ovat auki.tukkoinen kone ei oo pirtee. se musta muovinen imusarjan alla on se huohottimen öljynerotin.siinä on ulostuloputkessa kai semmonen sihti.ota se pois.
-
Missäs kaikkialla noi huohotus letkut kiertelee
-
Missäs kaikkialla noi huohotus letkut kiertelee
eikai siinä ole muuta kuin siltä huohotuspöntöltä turbon imupuolelle
-
Laitoin kupit suuttimille, 1 ja 2 pytty saa hyvin bensaa mutta 3 ja 4 puolet vähemmän.. Mistäs vikaa etsimään
-
vaihdat suuttimien paikkaa ja jos sama jatkuu ni suuttimissa tukkeutumaa?
-
Jos vain tukossa niin miten kannattaisi yrittää putsata vai pitääkö viedä suoraa johki liikkeesee vai ostaa uudet suuttimet?
-
uusien suuttimien saaminen voi olla hankalahkoa.turbon suuttimet 020 merkityt. ultraäänipesuri voisi auttaa. kyllä niitä suuttimia joku firma putsaskin,mutta en muista tarkemmin.
-
Jees, volle toimii nytten hyvin. Vikoja mitä tuli löydettyä niin ainakin välijäähdytin vuoti ja suuttimet oli tukossa ja tietenkin sitä kautta muutkin bensaan liittyvät suodattimet. Suuttimien o-renkaatkin ja imusarjan tiiviste saattoi vuotaa.
Iso kiitos auttajille!
-
:D hienoa! nyt kyllä tuli moottori tutuksi.
-
Jep, nyt kyllä ymmärtää enemmän koneesta ja tietää mitä mikäkin tekee ja osaa purkaa. Ehkä ihan hyvä että näin kävi :2funny:
-
Laitetaan tähän samaan keskusteluun, nyt tämäkin, kun K-Jetistä kyse. Eli auto on B200E koneella oleva 240 vm. -88. Käy ihan hienosti ottaen huomioon, että varmaan 450tkm ajettu ja kovassa käytössä ollut vanha romu. Mutta tekee sellaista, että "Main Fuel Pump" -sulake (16A) kuumenee niin paljon, että halvempi muovisulake ei kestä, kun pääty sulaa ja sulakelanka uppoaa sinne. "Keraaminen" kestää. Lanka ei sulakkeista mene poikki. Sulakeboksin olen putsannut ja uusia sulakkeita käyttänyt, että siitä ei pitäisi olla kiinni. Onko tuon sulakkeen takana nyt sitten se tankissa oleva pumppu vai pääpumppu ja onko tämä jotensakin normaalia käytöstä ja huonoista sulakkeista johtuvaa vai mitä? Bensansuodatin tästä on vielä vaihtamatta, kun ei ole kertakaikkiaan kerennyt.
Pitäisi vaan pysyä Strömbergin kaasareissa ja japsien ruiskuissa ilmeisesti. 8)
-
sulakkeen kuumuus johtunee huonosta kontaktista,rassaisin vaan enemmän sitä pidikettä ja koittasin kiristää,saahan sitä väännettyä. voi tietty olla että pumppu alkanu vanhemmiten tykkäämään virrasta enemmän. pitäisi olla pelkästään pumppu takana,ellei joku ole pistäny esim radioo siihen. itsel oli joku edellinen omistaja ottanu siitä ja luukutin poppii, sulake men ja meno loppu ku seinään.
-
sulakkeen kuumuus johtunee huonosta kontaktista,rassaisin vaan enemmän sitä pidikettä ja koittasin kiristää,saahan sitä väännettyä. voi tietty olla että pumppu alkanu vanhemmiten tykkäämään virrasta enemmän. pitäisi olla pelkästään pumppu takana,ellei joku ole pistäny esim radioo siihen. itsel oli joku edellinen omistaja ottanu siitä ja luukutin poppii, sulake men ja meno loppu ku seinään.
Joo, vähän samaa veikkaan itte, kun edelleen löysin sulake koko taulussa. Autosta tosin mm. tippui hanskalokeron alta Mobiran autopuhelimen luuri päähän, kun komppasin, että ties mitä no sen sulakkeen kautta vedetty... Mankkaa ei ole lainkaan.
-
Mulla poltti kyseisen sulakkeen kun bensanpaluuputkea puristettiin joten tsekkaappa ettei se ole mutkalla/puristuksissa :)
-
Kannattaa myös varmistaa pumpun johto ettei ole "oikkaarissa".Huono(lopuun ajettu) pumppukin voi kyllä sulaketta rasittaa.
-
Kannattaa myös varmistaa pumpun johto ettei ole "oikkaarissa".Huono(lopuun ajettu) pumppukin voi kyllä sulaketta rasittaa.
Millaisilla kilometreilla se pumppu näistä yleensä loppuu? Tuolla lienee nyt rullattu n. 400tkm. Mittari mennyt jumiin 315tkm kohdalla, niin täyttä varmuutta ei ole.
-
ei ole mitään selvää rajaa. mittaa vaikka yleismittarilla ampeerit. bosch lupaa 500 tuntia käyttöikää pumpulle jos vetää re85 läpi.. bensa on se ainoa voitelu pumpulla.