Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Xenonit - 25.08.2012, 17:17:16
-
Millä nuo "vetarit" on laatikossa kiinni eli millaista väkivaltaa vaativat irrotakseen ?
Irtooko automaattilaatikko ihan kivuttomasti moottorista vai vaaditaanko siinäkin niksejä ? Kone+laatikko jo irroitettu autosta.
-
Nopeita vastauksia odottelen.. Eikö kukaan ole irroittanut vetoakselia automaatti V70 ?
-
Oikeanpuoleinen ei ole kiinni millään ja vasemmassakin vaan sellainen sokka. Vasen lähtee irti, kun laatikon ja vetarin saumasta vääntää napakasti jollain vääntöraudalla tai ISOLLA meisselillä.
-
Ok. Kiitos tiedoista ja noilla tiedoilla taistoon ;). Oikeanpuoleisessa jokin kannatinlaakeri vielä irroitettavana ?
-
Ok. Kiitos tiedoista ja noilla tiedoilla taistoon ;). Oikeanpuoleisessa jokin kannatinlaakeri vielä irroitettavana ?
Laakerin kansi on parilla pultilla kiinni. Vasemman puoleiseen vetoakseliin olen tehnyt halvasta sorkkaraudasta työkalun rälläköimällä sen taitetun 90o pään varren suuntaan viistetyksi ja samalla jotain 3mm paksuksi niin että mahtuu nivelen ja vaihdelaatikon väliin.
-
Millä nuo "vetarit" on laatikossa kiinni eli millaista väkivaltaa vaativat irrotakseen ?
Irtooko automaattilaatikko ihan kivuttomasti moottorista vai vaaditaanko siinäkin niksejä ? Kone+laatikko jo irroitettu autosta.
::)Muista irroittaa turbiini vetolevystä ennenkuin irroitat laatikon koneesta startin reijästä saa varmaan pultit irti 8)
-
Muista käyttää kasatessa uusia pultteja kun laitat turbiiinin vetolevyyn kiinni... Ei maksaa montaa euroa ja vältyt mahdolliselta lisätyöltä kun saattaa vanhat katketa kiristettäessä...