Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: -PENA- - 27.08.2012, 09:47:49
-
Elikkäs pari kertaa on tuo S80 tehnyt tuollaista, lähtee laakista käyntiin ja sammuu samantien. Seuraavalla startilla jää sitten käymään. Toisen kerran kahden viikon aikana teki tuon, muuten auto toimii täysin moitteetta. Sinänsä ei nyt kauheasti huoleta, mutta olisi kiva tietää, miksi se joskus näin tekee... Ideoita? Polttoaine suodatin vaihdettu viime talvena/10 000 km sitten.
-
Saman tehnyt täälläkin muutamia kertoja.
Lähinnä yhteydessä että on kiireessä heti startin jälkeen vedetty vaihde päälle niin sitten on tukehtunut.
Suodatinta oon itse veikannut ja se on vaihtolistalla. En vaan ole saanut sitä koteloa auki (tuntuu että jos vielä lisää voimaa niin se on halki).
Onko siihen vinkkejä?
-
Nyt on taas auto temppuillut muutamana aamuna. Tänäänkin lähti ekalla ja sammui heti perään. Toisella startilla ei lähtenyt, kolmannella sitten jäi käyntiin. Olen miettinyt nyt seuraavia vaihtoehtoja:
- Hehkut, onko näissä helppo mitata ovatko kunnossa?
- PA-suodatin
- Pumpun ajoitus. Oireet mielestäni alkoivat jakopäänhuollon/pumpun remmin vaihdon jälkeen.
Ajatuksia saapi heittää, olishan tuo kiva jos jäisi aina ekalla startilla käyntiin. Huom! EI tee tätä siis joka kylmäkäynnistyksessä.
-
Itse etenisin seuraavasti:
1) pumpun ajoituksen tarkistus
2) hehkujen tarkistus
-
Hehkut on mielestäni melko hankalassa paikassa imusarjan alla.
Pienillä sormilla ei liene paha homma.
-
Hehkut on mielestäni melko hankalassa paikassa imusarjan alla.
Pienillä sormilla ei liene paha homma.
Hehkut ovat eri puolella, mitä imusarja. Tilaa on ihan hyvin, paitsi ykkössylinterin hehku vähän ahtaassa välissä.
Mä ehdottaisin viaksi ajonestoa. Kokeile toisella avaimella ja sitten se iänikuinen korjausohje, että käy luetuttamassa vikakoodit ;)
-
Hehkut vaihdettu tänään, eipä ollut paha homma lainkaan. Huomenna näkee aamulla kylmällä koneella, että lähteekö paremmin käyntiin. Maanantaina viedään Volvo piuhan nokkaan ja tarkistetaan tuo pumpun ajoitus. Raportoin tänne sitten myöhemmin.
-
Ajonesto mullekin tuli ekana mieleen kun luin postauksen
-
Ajonesto mullekin tuli ekana mieleen kun luin postauksen
Mutta voisiko ajonesto temppuilla edellämainituilla oireilla? Tuntuis vaan, että se ei lähtis sitte ollenkaan käyntiin...
-
Ainakin vanhalla MSA 15.7:lla oireilee juuri noin. Käy noin 0,5-1 sek ja sitten sammuu. En tiedä toimiiko näissä väylävehkeissä ajonesto samanlailla ? Todennäköisesti kuitenkin hoidettu cem:in kautta, mutta voisiko oireilla samalla lailla?
-
Ei nyt oikein kylmä yö ollut, mutta kyllä hehkujen vaihdosta oli apua. Lähti heti käyntiin, niin kuin pitääkin. :)
Huomenna vielä kuitenkin tarkistetaan tuo pumpun ajoitus. Toivottavasti tämä ongelma oli tässä.
-
Nyt mennyt pari viikkoa hehkujen vaihdosta ja pumpun ajoituksen tarkistuksesta. Ei kertaakaan ole ryppyillyt Volvo em. toimenpiteiden jälkeen. Lähtee todella hyvin käyntiin nykyään. 8)