Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus => Aiheen aloitti: kimi72 - 27.08.2012, 17:42:46
-
No niin kertokaas immeiset paras lastu,järjestelmä minkä vois tunkee tonne konehuoneeseen auto -05 !! En oo löytäny sellasta minkä vois laittaa ja mikä on sopiva
-
Onhan noita lastuja mitä tuohon laittaa. BSR, Rica, Debil, Turbotec, voimaa.com ja optimoi autosi -softat.
-
Kiitoksia vinkistä,kävin kattomassa sivustot ja tilaan ajan !!! Luulis ett tuo 260hv(191kw) riittää ,mut ku ei riitä !!!
-
Tuolta löydät monta lastuja/uudelleenohjelmointia tarjoavaa tekijää, jotka vielä pyörivät täällä foorumillakin:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?board=15.0
Ribben mainitsemien lisäksi siis ainakin Moonlight Motorsport, Samppasport, Nurmon Autopiste , Sercap...
-
Vinkiksi... Laita ohjelmointiin 465 suuttimet (ärrän vihreät), 3" dp+putkisto ja jos vielä kukkaro antaa myöden niin cooleri niin ollaan siellä noin 350hv/500nm.
-
Mulle kyll riittää tuo 320hv !! Ei etupyörät pidä !!! Pitäs olla neliveto........ Mut tuo putkisto kyll rupes kiinnostaan !!!
-
Mulle kyll riittää tuo 320hv !! Ei etupyörät pidä !!! Pitäs olla neliveto........ Mut tuo putkisto kyll rupes kiinnostaan !!!
Ei pidä? Hmmm... Mitkäs renkaat sulla on alla oikein? 1. vaihteella viel ymmärrän.
Mä oon aina ihmetellyt näitä juttuja välillä kun porukat kertoo et viel piirtää 3. vaihteella etuvetonen viel kaasusta ja tehoa ei ole kuin noin 300hv...
-
Ei pidä? Hmmm... Mitkäs renkaat sulla on alla oikein? 1. vaihteella viel ymmärrän.
Mä oon aina ihmetellyt näitä juttuja välillä kun porukat kertoo et viel piirtää 3. vaihteella etuvetonen viel kaasusta ja tehoa ei ole kuin noin 300hv...
Riippuu paljon ohjelmasta. Jos on saksalaisten tekemä niin alhaalle on turha odottaa vääntöä, jolloin ei varmasti kaasusta kuopi, mutta kyllä tuossa yksi T5 V50 kuopi kaasusta iloisesti vielä kakkosella :)
-
Kyllä mulla vakio t5 235 leveillä hakka zetoilla ruopii kakkos vaihteella pitkästikin. Mutta joo asiaan eli sercapilla medusa motorsporttia laitettiin vähän reiluun 400e, kannattee kysyä.
-
Olis ensimäinen Volvo tulossa taloon, eli V70 T5 automaatti vm.1998. Onko kokemuksia tuosta BSR lastusta kyseisessä yhdistelmässä? Onko kukaan penkittänyt todellisia tehoja tuon jälkeen? Lupaus 294hv/430Nm kuullostaa aika kovalle.. Ja automaatin vääntö pitäis rajoittaa n.400-410Nm paikkeille?
-
Törkkää kiini se Rican ohjelma. Itsellä oli T5:ssa ja toimi hyvin. Varmaankin tonne kolmensadan pintaan nousi ja vääntöä aikaslailla. Toki vm 01 nyt kaiketi jo vainaa mutta ei ollut mitään muuta kuin positiivistä sanottavaa. Rauha muistolle.
-
Itse oon katsonut tuota BSR:n pakettia (http://www.bsr-tuning.fi/tuotteet/t493/) myös, "Stage 3" jossa on 3" dp, katti ja loppupätkä 2.5", sekä lastu. Olevinaan pitäisi 97-98 V70 saada ulos 315 hevosta ja oliko 450 Nm. Pitääkö ollenkaan paikkaansa? Ja toisekseen taitaisi olla kannattavinta tehdä putkisto itse, ottaa vanhan putkiston malliksi ja tarpeeksi 3" putkea niin saa loppupäänkin samaan mittaan. Joutuu jonkin tunnin tekemään työtä mutta aika suolainen on tuo putkistolle jäävä noin 1300 € hintalappu, olettaen että ohjelmoinnista ottavat noin 400 €? Sama ohjelma kun kaiketi on tuossa Stage 1 - Stage 3 välillä aina, ja "lisäteho" otetaan avarammalla putkistolla?