Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: juuso-t - 28.08.2012, 21:51:52
-
Tänään ryöpyttelin soratietä menemään 940:n kanssa. Kun poistuin soratieltä ja ajoin asfaltti parkkipaikalle jossa käänsin auton hiljaksiin ympäri ohjaus ääriasennossa, huomasin ihmeellistä nylpytystä sekä vastusta liikkumisessa. pysähdyin ja avasin oven ja lähdin taas liikkelle, huomasin perän olevan melkolailla 100 prosenttinen. Ennen ei siis ollut tätä ilmiötä. Noh, ajelin siitä pois hiljaksiin ja päätin koittaa ryöpäistä hiukan hiekalla ja voila, lukko irroitti taas. Onko syytä huolestua kun se jäi kerran päälle vai jatkanko harjoituksia normaaliin tapaan? 8)
-
Vaiha öljyt ainakin jos ei tietoa milloin vaihdettu. Välillä tuo tuntuu tekevän tuota, ei kai vaarallista.
-
öljyt vaihdettu vastikään
-
Kai laitoit LS öljyt?
Jostainhan se tuokin "vika" johtuu, viisaat kertokoon paremmin..
-
ls-öljyt sisällä
-
Kai laitoit LS öljyt?
Jostainhan se tuokin "vika" johtuu, viisaat kertokoon paremmin..
Kelpaako joku muukin purnukka, kuin siniseltä rekisterinumeron perusteella haettu?
-
omassa oli vastaava ilmiö, avasin lukon:
Lukitseva keskipakohässäkkä oli paksun töhnän peittämä ja syvempi tarkastelu paljasti vielä toisen pikkurattaan kiinnileikanneen ristitappiin kiinni.
Ristitapin sokka oli sitten antautunu ja nyt ristitappi pyöri pikkurattaan mukana.
En tiedä aiheuttiko keskipakohässäkkä jumimisen vai kiinnileikkasko pikkuratas tuolla matkalla.
Ristitapin pyöriminen ei kuitenkaan ollu aiheuttanu ylimääräistä kulumaa ja rataskin lähti irti lyömällä koko paketti pakkaseen ja sitten lämmittämällä ratasta