Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Jargeri - 31.08.2012, 00:29:44
-
Eli tuo vikavalo palaa, käytin auton vikakoodien luvussa marmorilla, ja tuloksena:
ABS-00A2 Sivukiihtyvyysanturi signaali virheellinen - vikakoodi on havaittu aktiiviseksi
DDM-0005 Lasinnostimen moottori M+ tai M- signaali puuttuu - vikakoodi on havaittu aktiiviseksi
ECM-4801 katalysaattorin teho, ryhmä 1 - vikakoodi on havaittu aktiiviseksi
UEM-000A Liikeanturi yhteysvika - vikakoodi on havaittu aktiiviseksi
Eli liikkeessä sanoivat, että pitäisi laittaa koko yksikkö, kun tässä mallissa on sisäänrakennettuna tuo sivukiihtyvyysanturi, eikä erillisenä. Se maksaisi hinta 689e ja siihen koodaus 60e päälle.
Lapulle tuli kaksi osanumeroa, 8645271 ja 9438415
osanro. 8645271
Eli ilm. tuo http://www.volvopartswebstore.com/products/Sensor/1176389/8645271.html
osanro 9438415
ilm. http://www.volvopartswebstore.com/products/SRS-reload/1168697/9438415.html
Oon näistä vähän pihalla, mutta onko joku muukin? :) Eli millä korjaantuu.. Tyyriitä osia, ei viitsis sijoitella moneen kertaan väärin.
-
Eli tuo vikavalo palaa, käytin auton vikakoodien luvussa marmorilla, ja tuloksena:
ABS-00A2 Sivukiihtyvyysanturi signaali virheellinen - vikakoodi on havaittu aktiiviseksi
DDM-0005 Lasinnostimen moottori M+ tai M- signaali puuttuu - vikakoodi on havaittu aktiiviseksi
ECM-4801 katalysaattorin teho, ryhmä 1 - vikakoodi on havaittu aktiiviseksi
UEM-000A Liikeanturi yhteysvika - vikakoodi on havaittu aktiiviseksi
Eli liikkeessä sanoivat, että pitäisi laittaa koko yksikkö, kun tässä mallissa on sisäänrakennettuna tuo sivukiihtyvyysanturi, eikä erillisenä. Se maksaisi hinta 689e ja siihen koodaus 60e päälle.
Lapulle tuli kaksi osanumeroa, 8645271 ja 9438415
osanro. 8645271
Eli ilm. tuo http://www.volvopartswebstore.com/products/Sensor/1176389/8645271.html
osanro 9438415
ilm. http://www.volvopartswebstore.com/products/SRS-reload/1168697/9438415.html
Oon näistä vähän pihalla, mutta onko joku muukin? :) Eli millä korjaantuu.. Tyyriitä osia, ei viitsis sijoitella moneen kertaan väärin.
Nyt on siellä marmorilla menty vähän väärille jäljille, srs-järjestelmän ohjausyksikkö ei sisällä mitään mikä liittyy DSTC järjestelmään.
Vikakoodi joka aiheuttaa sen mittariston herjan, on tuo ABS-00A2
Sivukiihtyvyysanturi on paljon halvempi, jos vikakoodin mukaan vikaa tutkitaan ja anturi todetaan vialliseksi.
Lukaises tuo
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=19352.msg350704#msg350704
-
Nyt on siellä marmorilla menty vähän väärille jäljille, srs-järjestelmän ohjausyksikkö ei sisällä mitään mikä liittyy DSTC järjestelmään.
Vikakoodi joka aiheuttaa sen mittariston herjan, on tuo ABS-00A2
Sivukiihtyvyysanturi on paljon halvempi, jos vikakoodin mukaan vikaa tutkitaan ja anturi todetaan vialliseksi.
Lukaises tuo
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=19352.msg350704#msg350704
Vähän ajattelinkin näin... Way to go, Wetteri.
Mistäköhän tuon edukkaimmin saisi?
Autosta meni aiemmin puola rikki, oiskohan särkenyt katin vai mistä tuo yksi vikakoodi tulee? Onko ns. normia näille vaan? Ja onkohan tuo lasinnostimen moottorin vikakoodi joku että ois ollut huoltomiehellä lasi auki, kun ne pelaa kuitenkin täysin?
Osaako joku sanoa tohon UEM-000A liikeanturin yhteysvikaan mitään?
-
Tuossa http://www.volvopartswebstore.com/showAssembly.aspx?ukey_assembly=237166
osassa nro.5 lukee omassa
9496454
10.0980-0056.1
2760015406
Onkohan noilla numeroilla mitään väliä?
Ja sitten tuo kannatinrauta on jostain syystä väännetty vinoon.. wtf? :o Onkohan ollut käsijarrurempassa edessä, tohon on sellainen joskus liikkeessä teetelty.
-
Nyt on kiinnike suorassa ja tällä kertaa itse anturi mahtui paikalleensakin ettei ollut irtaallaan heilumassa :D Noin 10 km. ajelujen jälkeen vikavalo vain sammui. Ehkäpä tuossa on mennyt käsijarruvaijeri joskus poikki ja käsijarrunkahvan t-vaijeri on sitten nykäissyt tuon jutun vinoon.. en keksi muutakaan järjellistä selitystä. No helppo ja halpa vika oli :)
-
Mikäköhän tuo muuten lienee? UEM-000A Liikeanturi yhteysvika
Ja tarkoittaako tuo kumpaa lambdaa, näissä lienee kaksi? ECM-4801 katalysaattorin teho, ryhmä 1
-
Mikäköhän tuo muuten lienee? UEM-000A Liikeanturi yhteysvika
Ja tarkoittaako tuo kumpaa lambdaa, näissä lienee kaksi? ECM-4801 katalysaattorin teho, ryhmä 1
Liike-anturi on katossa ja liittyy hälyttimeen, olisko se liikeanturi ollut tässäkin tuolla lähellä katon keskiosaa, kuten uudemmissa korimalleissakin.. ei muista.. noissa kuitenkin aika vähän on vikoja ollut, toisin kuin uuden korimallin liikeantureiden kanssa.
Tuo katalysaattorin teho ei tarkoita suoraan kumpaakaan lambdaa, katalysaattoridiagnoosi tehdään avuksi käyttäen molempien lambdojen antamia arvoja
-
Liike-anturi on katossa ja liittyy hälyttimeen, olisko se liikeanturi ollut tässäkin tuolla lähellä katon keskiosaa, kuten uudemmissa korimalleissakin.. ei muista.. noissa kuitenkin aika vähän on vikoja ollut, toisin kuin uuden korimallin liikeantureiden kanssa.
Tuo katalysaattorin teho ei tarkoita suoraan kumpaakaan lambdaa, katalysaattoridiagnoosi tehdään avuksi käyttäen molempien lambdojen antamia arvoja
Mitäs tuolle kannattais tehdä, vai kannattaako tehdä mitään, jos hyvin toimii?
Ai niin, ja tässä ei tietääkseni ole hälytintä. Valo vilkkuu kojelaudan yläpuolella, muttei ollut renkaan potkimisista moksiskaan?
-
Tämähän aktiivinen paikka..
-
Mitäs tuolle kannattais tehdä, vai kannattaako tehdä mitään, jos hyvin toimii?
Ai niin, ja tässä ei tietääkseni ole hälytintä. Valo vilkkuu kojelaudan yläpuolella, muttei ollut renkaan potkimisista moksiskaan?
Vikakoodit ovat voineet tallentua vuosia sitten eikä niiden perusteella kannata aloittaa mitään isompaa remonttia ennenkuin varmistaa että vikakoodi tulee uudestaankin. Kaikkia vikakoodeja ei edes ole tarpeen poistaa. Niitä voi vuosien varrella tulla esim käytetyistä osista joita on otettu erilailla varustetuista autoista.
Hälytintä voi testata vaikka avaamalla takaluukun avaimella.
-
Hälytintä voi testata vaikka avaamalla takaluukun avaimella.
Itse olen "testannut" hälyytintä samanikäisessä Volvossa monesti kun vaimo on laittanut kaukosäätimellä ovet lukkoon ja itse olen sitten avannut ne vara-avaimilla ilman kaukosäädintä. Eli kuskin ovesta avaimilla sisään -> hälyytin huutaa niin kauan kunnes saa avaimet virtalukkoon ja kääntää I-asentoon.