Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Niksa - 31.08.2012, 11:57:50
-
tilanne oli siis normaali kunnes auto keitti, vaihdettiin kansipahvi yläpääntiivisteet kannesta 0,3mm pois oikaisussa.
vaihdettiin samalla V-nokka paikalleen, ajossa auto esim 70km/h huuattaa pienellä vaihteella eikä jaksa käyttää isoa pykälää sama ongelma 100 ja 50km/h nopeuksissa pitää olla 70 alueella vähintään 85 nopeutta että ottaisi isomman pykälän käyttöön.
laitettiin vikingin lastu paikalleen niin tämä hieman paransi tilannetta jonka jälkeen vaihdettiin vakio T-nokka paikalleen mutta ongelma toistuu yhä?
vaikka luulisi tuolla nokalla vääntö sijoittuvan huomattavasti alemmas kuin v-nokalla.
autossa on myös kaasupoljin paljon jäykempi ja osittain alussa tyhjää kun lähes samankaltaisessa muutaman vuoden vanhemmassa 940:ssä.
onko kukaan muu törmännyt asiaan tää on kaverin auto ja mä en nyt ihan tarkasti muista näitä oireita mutta jotain tuohon suuntaan....
-
Kickdown vaijeri liian kireällä, säätö kaasupolkime vaijerille löytynee imusarjassa kiinni olevan kaasuvaijerirullan kieppeiltä, kickdown vaijerin säädöstä en mene sanomaan, mutta joko siellä saman rullan kieppeillä se on, mistä kickdown vaijeri lähtee vaihdelootalle, tai sit vaihdelootan päässä vaijeria.
Jos poljin on jäykkä, kaasuvaijeri, kickdown vaijeri tai kaasuvaijerirulla jumittaa aikas varmasti.
-
joo juurikin tuo oli vikana, taas pelaaa