Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Rastimo - 31.08.2012, 15:48:54
-
Ensimmäinen avautuminen Volvofoorumille: ELK
Miksiköhän erilaisissa asennusohjeissa, jotka (muka ?) vaativat akkukaapelin irroituksen, kehotetaan kääntämään avain II-asentoon ennen akkukaapelin takaisinlaittoa? Jotain jännitepiikkeihin liittyvää varmaan
Nääs noissa "kansanautoissa" olen ennemminkin välttänyt jättämästä mitään laitteita päälle jos akku pakko irrottaa.
Joku oli asiaa kysynyt jossain lisävalotopicissa, mut ei saanut vastausta.
-
Turvatyynyjärjestelmä aktivoituu silloin, kun on virrat päällä.
Kun virta-avain on asennossa II kun akku kytketään, tapahtuu mahdollinen turvatyynyn räjähtäminen silloin, kun remonttireiska on akunnapaa kiinnittämässä, eikä virtaa kytkemässä avaimesta.
En oo koskaan kuullut, että noin olisi käynyt, mutta samasta syystä lienee käytettävän myös kypärää työmaalla ja kohdomia ....... hmm joo eli kyseessä on varotoimenpide
-
Ok, pelkäsin jo et jotain Oikeasti vakavaa vois sattua. Kuten radion koodi nollaantua tai ajonesto hävittää avaimet ;)