Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: järviin - 02.09.2012, 20:40:03
-
Jos lähdettäisiin hakemaan +200 hepoa B230 vaparista vakioseetirenkailla, niin minkä kokoista venttiiliä kannattaisi laittaa?
-
Itsellä on vastaavanlainen tavoite, ja sitä lähdetään jahtaamaan, 531-kannella, jossa on 46/38 venttiilit. Tottakai myös kanavia ja palotiloja on työstetty ja kantta madallettu.
16v yläkerrallahan tuo oli helppo nakki, senkun vaihtaa nokat ja avot :D
Mutta ketäpä niin helpolla haluaisi päästä :idiot2:
-
Soittelin yhteen paikkaan ja sanoi siellä, että noin 200hp tarvii juurikin nuo 46/38 venat.
230hp vaatisi jo sitten 48/40.
-
Kyllähän ton 230hp voisi vielä tommosella 46/38 kannella saada jos on muuten hyvä ja loppu kokoonpano natsaa täysin.
Tosin tohon tarvis jo sitten kevyemmät männät ja kanget ja muuta hipo kamaa.
-
Mä liputan 16v kannen puolesta kun riittää vakionakin melko pitkälle.
Olihan joku kolme vuotta sitte myytävänä B23 16V motti josta oli jarrutettu oulun ammattikoululla 190hp vakionokilla ja ilman säädettäviä nokkapyöriä! Oli vaan puristuksia nostettu, 45läppärungot ja peltisarja.
Nm. Haluaa päästä helpolla... :)
-
230hv saadaan ulos 8v koneesta 46/38 venoilla ja volvon uudemman mallin vakio sisus kaluilla. kansi/oheislaitteet pitää olla toimiva kokonaisuus. tietysti 16v on parempi vaihtoehto jos sitä voi käyttää ja lompakossa on ylimääräistä.