Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: matti vaan - 06.02.2011, 17:10:53
-
morjentes
Onkos näissä muita yleisiä kolinan aiheuttajia kun nuo paljon parjatut koiranluut?
Vasen etukulma kolahtaa joka kerta montuun tai töyssyyn ajaessa ja mistään ei oikein tunnu vikaa löytyvän niin ajattelin kysellä että onkos muut saanut kolinat katoamaan ja jos on saanut niin miten?
Katsastus suoritettu joulukuussa eikä löytänyt katsastusmieskään vikaa
-
No tästä nykyisestä kulkineesta en tiedä, mut vanhassa kasipätkässä kun oli tuo kolahdusongelma mitä ei katsastuksessakaan löydetty, löytyi vika lopulta iskarin yläpään kuluneesta/hajonneesta kiinnikkeestä.
-
Mulla -03:ssa yksi kolahtelun syy oli iskunvaimennuksen yläpääntukikumi ja toinen kierrejousien päällä oleva kumilärpäke joka on lautasta vasten voi käyttää kääntämällä ehjänpuolen vasten lautasta eli ei välttämättä tarvii ostaa uutta.Tunkkaa vain tunkilla keulan ylös ja vääntää jollain että saa sen työnnettyä hyvin paikalleen.Ne yläpään tukikumit joutuu ostamaan uudet jos on vaihto kunnossa.
-
Mites helppo tuo jousen yläpään tukikumin vaihto on? tarviiko purkaa jousta vai saako sen pakettina pois ja uusi kumi vaan paikalleen?
-
Mites helppo tuo jousen yläpään tukikumin vaihto on? tarviiko purkaa jousta vai saako sen pakettina pois ja uusi kumi vaan paikalleen?
Joustintuki tulee pakettina irti autosta (eli, iskari, jousi, yläpään kamat) sitten irrallaan jousi puristetaan kasaan, iskarin yläruuvit avataan ja siinä se yläkumi on sitten vaihdettavissa.