Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Odemaster - 04.09.2012, 20:29:29
-
Elikkäs aina välillä kun kiihdyttää, ei välttämättä täydellä kaasulla mutta tekee myös täydellä kaasulla samaa, alkaa kone ns hakemaan kierroksia eli kierrokset heittelee heti kaasun painamisen jälkeen. Veto lähtee kyllä normaalisti heti päälle ja sen jälkeen kierrokset heittelee. Sama tapahtuu ahdoille. Voisiko vika olla turbossa joka voisi olla tiensä päässä? Auto tuntuu muutenkin sillon tehottomalta eikä tahdo kiihtyä kunnolla.
-
Oletkos tarkastanut ne turboa ohjaavat letkut...jos on kovettuneet ja vuotavat liitoksista niin saattais aiheuttaa ahdon heittelyn...
-
Kerrohan vähän enemmän siitä autosta paljon ajettu ja koska se turbo on huollettu ja se moottorin kunto myöskin .Bensasuodatin vaihdettu kipinä puoli kunnossa ja mitään varoitusvaloja ei pala mittaristossa.Koska ne ahtoputket ja lemmarit on terkistettu ja vaihdettu jos niissä sanomista.Paljon se ahtomittari näyttää?
Tuossakin on tehot poissa http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=21302.0
-
mulla helpotti samansuuntaisiin oireisiin ilmamäärämittarin putsaus.
-
Siitä ei ole tietoa millon on turbon huolto tehty vai onko tehty ollenkaan : DDD! Autolla on ajettu n. 350 000km. Sytytys puoli on juuri uusittu tulppia myöten, paitsi puola. Volvolla avasivat koneen n. 6kk sitten ja sanoivat ettei koneen pitäisi olla noin hyvässä kunnossa noilla kilometreilla ;D. Myös ilmamassamittari on juuri vaihdettu. Autossa on BSR:n pakoputkiloppu pätkässä. Mikään varotusvalo ei pala.
Ahtoputket / lemmarit on juuri tarkastettu. Eikä mikää letkuista ollut kovettunut. Ahtomittari näyttää sellaista 0.6 bar jonka jälkeen se nousee sinne 0,9bar:n.
-
Vaihda se polttoainesuodatin ja tarkista ne bensapaine sieltä suutintukin päästä se ohje on tuossa linkissä jonka laitoin edelliseen viestiin.Aika paljon on autolla ajettu jos turboa ei ole huollettu onko siellä mitään välystä ja tarkistettu että ne pakopeksä on kunnossa ei hakeamia ja kyllä noillaa paineillaa pitäsi kulkeaa jo rivakkaan.Jos kaikki muu koneessa on kunnossa.