Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: 855R - 04.09.2012, 22:49:14
-
Elikkäs kyse omasta 740 B200ET -86. Asensin lastutetun boksin ja nostin ahdot 0.9-1.0bar ja kannentiiviste meni muutaman tunnin kuluttua. Vanha kannentiiviste oli Elring. Nyt pitäisi saada joku hieman parempi tiiviste väliin. Mikä olisi hyvä ns. "kisa" tiiviste hinta-asteikolla 0-100e?
-
Vakio, silläkin seuraavan kerran kun ajat taas yli nakutusrajan niin luultavasti hajoaa kone.
-
Ei kyllä nakutellut yhtään noiden ahtopaineiden kanssa. Lastu ilmeisesti Deran tekosia ja eikös Deran lastu ole tehtykkin 1bar paineille? Kannentiiviste meni todennäköisesti siitä syystä että paisuntasäiliössä ilmeisesti todella pieni halkeama ja korkki vuotaa ja sieltä oli päästänyt nesteitä pihalle. Lämmöt on kuitenkin pysynyt normaalina koko ajan. Mutta kovan rallin seurauksena nesteet oli roiskahtanut paisarinkorkin välistä pois.
-
Ei kyllä nakutellut yhtään noiden ahtopaineiden kanssa. Lastu ilmeisesti Deran tekosia ja eikös Deran lastu ole tehtykkin 1bar paineille? Kannentiiviste meni todennäköisesti siitä syystä että paisuntasäiliössä ilmeisesti todella pieni halkeama ja korkki vuotaa ja sieltä oli päästänyt nesteitä pihalle. Lämmöt on kuitenkin pysynyt normaalina koko ajan. Mutta kovan rallin seurauksena nesteet oli roiskahtanut paisarinkorkin välistä pois.
väittäsin menneen laihalle ja mahollisesti nakuttaneen, ihan helposti ei tuo paffi antaudu, etenkin jos paineet päässy karkuun paisarista, vai pettikö paisari vasta kansipaffin jälkeen.
kuulostaa nyt aika kovalle noi ahot "tyhmälle" motronikille, eihän ahot vielä piikannu ylikin. kannattaa se laajakaista lampra hommata, muuten saattaa kanget kurkkia lohkosta seuraavalla kerralla
-
Eipä ole kyllä nakutusta kuulunut. Paisari on tod.näkösesti antautunut jo paljon ennemmin kun paffi. Miksi sellasia lastuja sitten tehdään ja väitetään että 1bar paineet voi laittaa huoletta lastun kanssa? Ahdot piikkas kerran 1,2 jonka jälkeen päästin heti kaasun ja säädin ahtoja pienemmälle. Ostoslistalla on kyllä jo laajakaista ja bensanpaineensäädin.
-
Vakiopahvi kestää ahtoja ja tehoja yli tuplasti mitä sun kokoonpanossa, joten vika on todennäköisesti viallisessa pahvissa tai koneessa & sen ohjauksessa.
-
Moottori on kyllä kunnossa. Jos joku mättää jossakin nyt niin seokset on päin peetä.. Mistä saan hyvät säätöohjeet seosten säätämiseen?
-
Et niitä pysty merkittävästi säätämään mitenkään muuten kuin lastulla tai löysäämällä immun jousta vaikka pykälän tai kaksi. Kiristelemään älä mene kun nyt jo on laihalla varmaankin... :buck2:
-
Eikös Et- koneen motronikin boxissa ollu se sininen ruuvi, mistä saa vähän lisää soppaa?
-
hajoaa vaan pahemmin kynsitiivisteellä. männät palaa puhki
-
Eikös Et- koneen motronikin boxissa ollu se sininen ruuvi, mistä saa vähän lisää soppaa?
On siellä se, joillakin asennoilla vähän soppa säätöä ja joillakin syttysäätöä. Ei se kyllä autuaaksi tee, melko turhaa alkaa tuota pyörittelemään.
En tuolla lastulla kyllä laittais kuin 0.8-0.9 bar max. Enempää ei voi kyllä turvallisesti luvata, ulkolämpötilakin vaikuttaa aika paljon, paremmalla coolerilla vois tuo baari mennäkin.
-
Nyt menee vähän OT, mutta vaikuttaako kylmäkäynnistyssuutin ja ruiskun lämpöanturi kuinka noihin seoksiin? Jos esim lämpöanturi on entinen, niin meneèkö seokset laihalle?
-
Nyt menee vähän OT, mutta vaikuttaako kylmäkäynnistyssuutin ja ruiskun lämpöanturi kuinka noihin seoksiin? Jos esim lämpöanturi on entinen, niin meneèkö seokset laihalle?
Seossäätöä vartenhan se lämpöanturi on.
Riippuu anturin vikaantumistyypistä mutta mahdollista tuo on.
Lämpimässä koneessa anturin vikaantuessa pitäisi anturin vastuksen hävitä lähes olemattomiin että vetäis laihalle, sitä en oikein usko tapahtuvan, yleensä vastus kasvaa ja seos rikastuu.