Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Paskakuski - 05.09.2012, 17:37:07
-
Eli auto on on -92 940 b230FT volvo ja ongelmana on edellä mainitut oireet. Kylmänä käy todella tasaista joutokäytiä vaan hetken lämmetessä tyhjäkäynti muuttuu aavistuksen epätasaisemmaksi. Polttoaineen kulutus on mielestäni normaalia korkeampi. Pakosarja on aavituksen verran halki ja on menossa hitsuulle. Onko muulla porukalla halkinaiset sarjat aiheuttanu kuinka isoja käyntihäiriöitä. IMM putsasin ja mitään vaikutusta siinä ei ollut. Kahdella eri lambdallakin kokeiltu eikä näilläkään vaikutusta. Lämpötila anturia tässä mietiskelen. Muita oireita on jarruttaessa aika-ajoin tyhjäkäyntikierrosten putoaminen ja samalla saattaa polttaa moottorin vikavaloa. Imuvuotoja kyseisestä kikottimesta en ole löytänyt.
-
Mitä koodeja se antaa?
-
Anteeksi unohdin mainita, että vikakoodeja ei viimeksi löytynyt yhtään. Kiihdyttäessä joskus +3000rpm kohdalla tuntuu nykäisy, jonka jälkeen meno jatkuu normaalisti.
-
Olisko anturi vikaa.
-
Kai se pakovuoto voi vaikuttaa suht paljon, imuvuotoja ja tyhjäkäyntimoottoriakin vois myös tarkistaa. Likainen tyhjäkäyntimoottori ja pieni imuvuoto aiheutti ainakin aika pahaa seilailua, varsinkin lämpimänä. Kylmänä oli tasaisempi käynti.
-
0ta se sininen anturi imusarjan alta irti, pitäisi toimia sen jäkeen.
-
paljon siinä on se bensan kulutus?
-
Jompikumpi lämpöanturi vai mikä sininen anturi? Tyhjäkäyntimoottori on puhdisteltu ja imuvuotoja en ole vielä löytänyt. vois huvikseen kokeilla toista tyhjäkäyntimoottoria ku semmonen näkyy hyllyssä pojottavan. Kulutus on joku 15l/100km. Suurin osa maantieajoa...
-
itellä kuluttaa noin 10-11L satkulla. kyläpyörityksessä en ole edes uskaltanu kattoo ;D
farmari 940 b230ft 98 automaatti. bensapuolella on tietenkin lastu.
-
Nuo taitaa automaatilla olla aika normiaalit lukemat ku muistelen kaverin samanlaista koslaa. Itellä tuo on automaatti. Joku imuvuoto kai tuossa omassa on perkele pakko olla ku ahtopainemittari heittelee vähän tyhjäkäynnillä.
-
Joo eli pakosarjan hitsailin nippuun, lämpöanturin vaihdoin ja huomasin samalla, että katin hitsisaumasta on putki melkein poikki. liekkö tuolla sitten vaikutusta kyseisiin vaivoihin. Pakko alkaa se isompi rööri rakentelemaan samaan konkurssiin. Ei vaan yksinkertaisesti meinaa aika riittää.
-
Itellä tekee lämpimänä sitä, että tyhjäkäynti on oudon alhaalla ja välillä taas normaalina. Imusarjadsa näytti olevan uus tiiviste, ajattelin että sen imm vois putsailla aluksi...
-
Kyllä näillä vanhoilla ft/automaateilla normikulutus on 10-13 riippuen ihan sytytys ja suodinosien kunnosta, jarrut ei saa laahata(tyyppivika) ja kaikkiaan jos auto on priima kunnossa niin tasaisella 130 km/h pääsee 8,5-10 riipuen tuulista ,kuormasta ja matkan pituudesta.