Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Diesel - 07.09.2012, 19:58:00
-
Moikka,moikka
Vaihdoin just uudet Xenon polttimot ( D1S 35W ) omaan autoon.
Tuli vaan mieleen että olisko samalla kun valoumpio oli pöydällä niin pitänyt vaihtaa noi kaukovalopolttimotkin ( H9 65W ) ?!Vanheneeko ne ? Vaikka toimiikin eli ei ole rikki niin olisko uudet kuinka paljon "paremmat" eli kirkkaammat ?
Näin kun syksy on jo pitkällä ja joudun ajeleen autolla tosi paljon pimeään aikaan... niin valot on tärkeät ! ;)
-
Eikös sulla ollut V70 kirjoitustesi perusteella?
Siinä on H7 apupitkinä xenonien kanssa, H9 on halogeeni-lyhyissä pitkinä. Kaikissa 60:sissä on H9 pitkinä, jollen ihan väärin muista.
Noi alkuperäiset H7 LL:t kannattaa tosiaan vaihtaa parempiin +90-100% -polttimoihin.
-
Joo,on V70 2008.
Ai jaa,niikö on.Kattelin xenonien vaihdon jälkeen käyttöohjekirjaa ja sain sen käsityksen että olis H9 65W ? Tarvii vielä tutkia tarkemmin että mitkä ne on.
Nopeastihan sen valoumpion irrottais ja katsoiskin,
-
^Tässä yllä oli jotain, mihkä tämä alla oleva vastauksena.
Mitä faktaa??? Pikemminkin fiktaa tai faktioo.... :D
...Suuntavalo takana... tämän pitäisi olla suuntavalo edessä
...Vilkku takana...
Tämän takia noihin manuaaleihin pitää suhtautua pienellä varauksella ja hymyllä. :)
---
Tuli myös tehtyä empiiristä (oho, sivistyssana :o ) tutkimusta ja tuloksena Osram H7 NightBreakerPlus oli hitusen kirkkaampi kuin Philips H7 X-tremeVision 100%.
-
No niin, nyt sitten uudet Xenon polttimot JA uudet H7 "apupitkät" ...
Näin kun pimeellä joutuu ajeleen.
Sopivasti Motonetissä oli nää H7 Bosch Plus 90 polttimot tarjouksessa.
(En ole Motonetissä töissä...)
Niin ja uudet pyyhkijän sulat ( Bosch ) ...
-
Mahtaakohan noita H9:jä saada minään eXtreme-visionplus-nightbreakreina? Ei tunnu olevan kovin hyvin tarjolla. Kun ei kehtais kuitenkaan satawattista laittaa. Ainut lähellä oleva, jonka löysin on http://www.piaa.com/store/p/66-H9-Xtreme-White-Plus-Twin-Pack-Halogen-Bulbs.aspx (http://www.piaa.com/store/p/66-H9-Xtreme-White-Plus-Twin-Pack-Halogen-Bulbs.aspx) mutta halvemmaksi tulisi laitta aftermarketxenonit. -> Eli onkohan joku laittanut xenoneita H9:n paikalle? Nimenomaan V70:een. Itselläni on edellistä korimallia 2007.
Jos xenonit laittaisi, niin mitähän vikakoodeja ja muita herkkuja on odotettavissa?
-
Eli onkohan joku laittanut xenoneita H9:n paikalle? Nimenomaan V70:een. Itselläni on edellistä korimallia 2007.
Jos xenonit laittaisi, niin mitähän vikakoodeja ja muita herkkuja on odotettavissa?
2008-> mallin V70:ssä on kuuleman mukaan ollut ongelmia xenoneilla, mutta itsellä S60:ssä H9 xenonit pitkissä ja mitään ongelmaa ei ole ollut. Autohan on aikalailla sama kuin sinun V70.
-
Xenonkauppa on mittaillut polttimoiden valotehoja, halogeenien arvot ovat heidän arvion mukaan 10-15% liian alhaiset koska jännite oli normaalia matalampi.
Polttimo Luksit
Au-lite 283
GE 307
Biltema 310
Osram Night Breaker 326
Philips E-Xtreme Power 345
Cobra Xenon 35W 8000K 745
Cobra Xenon 35W 4300K 962
GT HID Xenon 50W 4300K 1245
koko artikkeli (http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Xenon/Categories/Artikkelit/Valotesti)
-
Eli jos haluaa terästää h9 lisäpitkiä niin siihen ei helppoa konstia ole? Tehokkaita h9 polttimoita ei valmisteta..? Tämäpäs ikävä yllätys
-
Eli jos haluaa terästää h9 lisäpitkiä niin siihen ei helppoa konstia ole? Tehokkaita h9 polttimoita ei valmisteta..? Tämäpäs ikävä yllätys
Laittaa sinne 35w tai 50w xenonit? Tämän topicin autoihin pitää vain vetää erillinen virta syöttö ja ottaa ohjaus siitä polttimon kannalta. Ei siis mitään rakettitiedettä.
-
eikös lisäpitkille ole rele,, eikai se mitään erillistä syöttöä tarvitse??
-
eikös lisäpitkille ole rele,, eikai se mitään erillistä syöttöä tarvitse??
Auton omissa umpioisa oleviin H9 polttimoihin tulee virta näissä topicin malleissa CEM:n kautta ja ruotsin maalla ovat näistä saaneet CEM:jä hajoamaan /sekoilemaan xenonsarjoilla.
-
Auton omissa umpioisa oleviin H9 polttimoihin tulee virta näissä topicin malleissa CEM:n kautta ja ruotsin maalla ovat näistä saaneet CEM:jä hajoamaan /sekoilemaan xenonsarjoilla.
Kyllä niitä täällälin hajoaa. Esim V50/s40:sta tuhoutuu lasinpuuhkijät tarvikexenoneista.
Tuo xenonsarja pitäisi ehdottomasi kytkeä niin että ottaa releen ja siihen virta akusta. Sitten ainoastaan releen ohjaus edellisistä polttimoista. Kaikissa missä alkuperäinen polttimo on vikavalvonnan piirissä, pitää sille laittaa keunokuorma esim 55W.
-
Kyllä niitä täällälin hajoaa. Esim V50/s40:sta tuhoutuu lasinpuuhkijät tarvikexenoneista.
Tuo xenonsarja pitäisi ehdottomasi kytkeä niin että ottaa releen ja siihen virta akusta. Sitten ainoastaan releen ohjaus edellisistä polttimoista. Kaikissa missä alkuperäinen polttimo on vikavalvonnan piirissä, pitää sille laittaa keunokuorma esim 55W.
Muistin boksin väärin, mutta kuitenkin :)
-
Muistin boksin väärin, mutta kuitenkin :)
Juurikin tuo cem saattaa halvan xenonsarjan häiriöistä ottaa nokkiinsa ;),
-
Eli ei siis tartte mitään niitä ballasteja?? Tätä en täysin ymmärrä mutta hyvä jos on noin.
Mikä sitten on hyvä xenonsarja? Mitkä on kriteerit? En ole oikein haka sähköhommissa..
-
Eli ei siis tartte mitään niitä ballasteja?? Tätä en täysin ymmärrä mutta hyvä jos on noin.
Mikä sitten on hyvä xenonsarja? Mitkä on kriteerit? En ole oikein haka sähköhommissa..
Ballastit tulee xenonsarjassa mukana. Lisäksi tarvii releet sun muut että saat sähköt rakennettua noille valoille.
-
Hyvää iltaa! Luin tämän ketjun läpi kun olisi tiedossa polttimoiden vaihto vm. 2014 V60 autoon jossa bi-xenonit. Xenonit vaihtuu joko uusiin Osrameihin tai Philipseihin, mutta noi H9-polttimot lisäkaukovaloissa tai lähinnä niiden vaihtaminen joihinkin muihin kuin alkuperäisiin askarruttavat. Eli jos nyt ymmärsin oikein niin led-muuntosarjat aiheuttavat ongelmia. Onko kokemusta arvon foorumilaisilla H9-polttimoiden vaihtamisesta H11-polttimoihin, joista ainakin Philips tarjoaa led-versioita?