Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Juke-Maza - 09.09.2012, 10:10:56
-
-94 850 T5 turbon öljynpaluu vuotaa.
Turbon päässä on ihan laippakiinnitys mutta olikos öljypohjan päässä vain pelkka o-rengas?
Käykö mikään normaali o-rengas tuonne vai onko lähdettävä siniselle?
Joku hieno Vadis kuva olisi kiva tuosta koko öljynpaluu putkesta ja tiivisteistä.
Onko öljypohjan ja lohkon välissä tiiviste vai pelkkä liima vakiona?
-
Alapäässä on vain o-rengas. Se on sellainen kantikas, ihan kuten vinokoneessakin (mutta pienempi) ja myös vinokoneen öljypumpun putkestakin löytyy vastaavan näköinen.
Öljypohjan välissä ei ole tiivistettä. Siihen myydään Volvolla "halvalla" liimaa.
-
Kiitoksia nopeasta vastauksesta.
-
tiivisteet hakisin volvolta koska ovat halpoja sielläkin ellei sulla ole tarkkoja mitteoja että muualta ne saisit :) ja jos valskaa öljypohjna tiivisteestä niin muista oikea oppinen kiristäminen :)
-
No kun eihän siellä pohjassa ole sitä tiivistettä.
Jos tarviit nopeasti pitävän öljynpaluun alapään, hommaan on kikka kolmonen olemassa. Ei kaunis mutta ei se sieltä näy...
Jarrupesulla peset sen putken juuren ja lohkon siitä ympäriltä hyvin ja sen jälkeen sikapaskaa tai vastaavaa siihen ympärille. :))
Toimii nopeasti kun teet lämpimään koneeseen tuon, ei tarvitse niin kauaa odotella kuivumista...
Sitten voikin lähteä siniseltä hakemaan tiivisteitä ja vuoden päästä löytää ne hanskalokerosta... :D
-
tiivisteet hakisin volvolta koska ovat halpoja sielläkin ellei sulla ole tarkkoja mitteoja että muualta ne saisit :) ja jos valskaa öljypohjna tiivisteestä niin muista oikea oppinen kiristäminen :)
Joo tiivisteitä ei osteta siniseltä kun niitä ei ole ;D O-rengas pitää hommata sieltä tuohon öljynpaluun alapäähän kun vastaavaa kulmikasta rengasta ei löydy itellä varastoista. Öljypohja ei valskaa mistään. Pitää vaan käyttää öljypohja irti niin kysyin varuilta jo että joutuuko ostamaan siihenkin siniseltä tiivisteen.
No kun eihän siellä pohjassa ole sitä tiivistettä.
Jos tarviit nopeasti pitävän öljynpaluun alapään, hommaan on kikka kolmonen olemassa. Ei kaunis mutta ei se sieltä näy...
Jarrupesulla peset sen putken juuren ja lohkon siitä ympäriltä hyvin ja sen jälkeen sikapaskaa tai vastaavaa siihen ympärille. :))
Toimii nopeasti kun teet lämpimään koneeseen tuon, ei tarvitse niin kauaa odotella kuivumista...
Sitten voikin lähteä siniseltä hakemaan tiivisteitä ja vuoden päästä löytää ne hanskalokerosta... :D
Joo näin ajattelin tehdä ja itsellä on juurikin tapana unohdella ostettuja pikkutarvikkeita hanskalokeroon :D
-
Niin no onhan tietysti siellä öljypohjankin välissä parin reiän ympärillä o-renkaat, joten jos matka käy Siniselle, niin samalla kannattaa ostaa nekin.
-
Joo, varsinkin jos alkaa paineet putoomaan... >:(
-
Alapäässä on vain o-rengas. Se on sellainen kantikas, ihan kuten vinokoneessakin (mutta pienempi) ja myös vinokoneen öljypumpun putkestakin löytyy vastaavan näköinen.
Öljypohjan välissä ei ole tiivistettä. Siihen myydään Volvolla "halvalla" liimaa.
Omaan ex. -bensaturboon laitoin niitä alapään tiivisteitä kaksi päällekkäin kun tuntui liitos yhdellä niin rimpulalta. Pikkusen piikasempi oli laittaa paikoilleen mutta eipä tarvinut jännittää sen jälkeen enää pitämistäkään.
-
(http://i9.photobucket.com/albums/a54/Juke-Maza/IMG_20120910_065650.jpg)
Tuollainen löytyi Volvon hanskalokerosta. :o
21mm ulkohalkaisija ja 15mm sisähalkaisija.
Ei mitään hajua mistä tuollainen on sinne ilmestynyt ;D