Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Kulmamies - 10.09.2012, 11:08:30
-
Onko tosiaan niin, että tuollaisessa 960:n laatikossa ei ole vaihdettavaa suodatinta? Volvo-liikkeen varaosakuvat ei ainakaan eritellyt moista kapistusta ollenkaan.
-
Onko tosiaan niin, että tuollaisessa 960:n laatikossa ei ole vaihdettavaa suodatinta? Volvo-liikkeen varaosakuvat ei ainakaan eritellyt moista kapistusta ollenkaan.
varmaan samanlainen kuin aw71, pelkkä tiheä metalliverkko suodatin jonka voi putsata
öljypohjassa sitten pari mangeettia lisänä keräämässä sattumia
http://www.volvopartswebstore.com/showAssembly.aspx?ukey_product=1121022&ukey_assembly=239874
joo osa 15 ilmeisesti
-
http://www.volvopartswebstore.com/showAssembly.aspx?ukey_product=1121022&ukey_assembly=239874
joo osa 15 ilmeisesti
Kiitos tästä :) Pitää laittaa sinipukuiset varaosamyyjät koville...
-
Vanhasta kunnon vadiksesta tiirailin, kyllä sieltäkin hetken kaivamisen jälkeen löytyi toi sama kuva kun tuossa Arin linkissä. Solenoidien tarkastusta/vaihtoa käsittelevässä työohjeessa käytettiin nimeä "oil screen" kun taas varaosaluettelossa tosiaan tuo "oil strainer".
Tuon vanhan vadiksen varaosanumero tuolle siis 3549200
-
Vanhasta kunnon vadiksesta tiirailin, kyllä sieltäkin hetken kaivamisen jälkeen löytyi toi sama kuva kun tuossa Arin linkissä. Solenoidien tarkastusta/vaihtoa käsittelevässä työohjeessa käytettiin nimeä "oil screen" kun taas varaosaluettelossa tosiaan tuo "oil strainer".
Tuon vanhan vadiksen varaosanumero tuolle siis 3549200
Juu tuolla numerolla oli Vidassakin ja nyt on sihti tilattu. Hintaa about 75e.
-
Tiivisteliima onkin sitten suolaisen hintaista:
http://www.skandix.de/en/spare-parts/accessories/gaskets/sealing-substance-automatic-transmission-box/1012863/
Tohon käy varmaan joku muukin sama tökötti, kuin venakopan kanteenkin.
Tuon mukaan siihen saisi aftermarket korkki tai kumitiivistettäkin:
http://www.raybestospowertrain.com/raybestos/images/stories/catalogs/Allomatic-Catalog-8-31-12.pdf
Sivu 16
-
Tiivisteliima onkin sitten suolaisen hintaista:
http://www.skandix.de/en/spare-parts/accessories/gaskets/sealing-substance-automatic-transmission-box/1012863/
Tohon käy varmaan joku muukin sama tökötti, kuin venakopan kanteenkin.
Kukahan guru se tuolla museon puolella oli, joka suositteli ihan Permatexiä (http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=60-2301) juuri siksi, että se sinisen oman tökötti on törkeän ylihintaista.
-
Tiivisteliima onkin sitten suolaisen hintaista:
http://www.skandix.de/en/spare-parts/accessories/gaskets/sealing-substance-automatic-transmission-box/1012863/
Tohon käy varmaan joku muukin sama tökötti, kuin venakopan kanteenkin.
Tuon mukaan siihen saisi aftermarket korkki tai kumitiivistettäkin:
http://www.raybestospowertrain.com/raybestos/images/stories/catalogs/Allomatic-Catalog-8-31-12.pdf
Sivu 16
joo perinteiset tiivisteet kaikkialla :)
tais tulla tuohonkin lootaan tiivarit aw71 lootan korjaussarjan mukana
-
Kukahan guru se tuolla museon puolella oli, joka suositteli ihan Permatexiä (http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=60-2301) juuri siksi, että se sinisen oman tökötti on törkeän ylihintaista.
Ei tuohon peltiseen pohjaan voi laittaa noin ohutta liimaa. Tuoteselosteessakin sanotaan, että koneistettujen pintojen väliin. Tuo Volvon orkkisliima on enemmän sellaista silikonin tapaista ja ihan eri töhnää mitä venttiilikannen väliin kuuluu.