Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: InlineFour - 10.09.2012, 20:22:38
-
Ku tää JuhaU tuntuu hamstraavan nää kaikki hienot Volvot ni
tuli hätä pelastaa ees yks vaikka vähän rumempiki itelle ;D
Joo.. -65 vuoden PV544. Ajettu mittari ympäri x-kertaa?
Eli tää ei o ekalta omistajalta papan silmäterä.
Hakureissulta "hauska" yksityiskohta, sain Imatran Interstatella PV:llä
ylinopeussakot.. :'( :2funny:
Piti sunnuntai-iltana klo 18 lähtee 300km päähän Imatralle tosiaan hakemaan, oli F1-kisojen
aikaa ilmaantunu minun mielestä sopuhintaan kuviin/ myyjän laajaan
selostukseen nähden joka kerranki oli niin päin että omistaja kehu puhelimessa
pahemmaks kun oli. Siinä puol 2 aikaa olinki firman pihas, ajoin sinne suoraan, ja siinä sitten 4 tuntia
saunan lauteilla nukkuen töitten alkuun ;D
Tätä ei aleta museoimaan, tässä on kaikkia muutoksia jo.
Kuitulokarit, on ehjät. Jo vuosikymmenten takaa.
Ralliratti. Lähtee kuutamolle, orggis tilalle, siinä o tyyliä.
99 Saabin etupenkit, niissä ja takapenkissä joku punanen päälyskangas.
Nää suattaapi pysyäki, oli hyvät istua. On mulla kyl alkuperäsetki tallella, ja yks bonuspenkkiki seuras.
80/90-luvulla peruskunnostettu ja maalattu, ollut jollain PV-kerholaisella.
Kerhoplakaati ja "suurmiitti"-tarratkin puhuvat puolestaan.
Sähköranea on siellä sopivasti, onneks ne ranet jääpi melko siihen.
Korissa tietty töitä, mut maali on hyvä ja pellit kovat, ja pohja
justiinsa hitsattu kun 4v seisonnasta otettiin takas liikenteeseen.
Hyvää jälkeä oli tehty kun könysin alla, ja suojattukkin.
Jarruremppa tehty samassa. Toka B18a-kone kierrossa,
savuttaa ku VAG:n TSI-romut konsanaan öljyä kiihdytettäessä ;D
Noh, kaikkea pientä siis mutta ei mitään pahaa. Tätä aletaan ens vuonna sitten
hipeltämään. Ja 144 näin ollen voidaan jättää orggikseks, se kun
on kaikilta osin originaalikunnossa, toisin kuin tää.
Pitää kattoa myös joutuuko nyt sosialisoimaan
jotain moottorin osia, sekun ei valmistunu täks vuodeks,
ja ottaa vähän takapakkia joiltain osin siinä nyt tätä varten.
Eli tässä ois nyt sellanen Custom-aihio johon kehtais jottai tehäkki,
mutta tyylillä niin että alkuperäsyys on kyllä etusijalla rielusti.
JA KERRANKI SAAN SELLASET VANTEET KU TAHON! 5x 4.5" S*
Veteraanipuolelle tulee sitten paljon kysymyksiä.
Kuvat kertoo loput.
(http://i576.photobucket.com/albums/ss203/IceV_760/PV544%20-65/2012-09-10175218.jpg)
(http://i576.photobucket.com/albums/ss203/IceV_760/PV544%20-65/2012-09-10175427.jpg)
(http://i576.photobucket.com/albums/ss203/IceV_760/PV544%20-65/2012-09-10175503.jpg)
(http://i576.photobucket.com/albums/ss203/IceV_760/PV544%20-65/2012-09-10175445.jpg)
(http://i576.photobucket.com/albums/ss203/IceV_760/PV544%20-65/2012-09-10175553.jpg)
-
nonni ! siinähän sitä on,hieno peli! O0
-
:-* Nythän sulla on käyttis ja harraste molemmat mallillaan, 144 ja PV.
-
nonni ! siinähän sitä on,hieno peli! O0
:-* Nythän sulla on käyttis ja harraste molemmat mallillaan, 144 ja PV.
Kiitoksia molemmille :)
Joo vieläku sais ton seiskan kasaan ni se ois käyttis ja 144 ja PV pääsis harrastekäyttöö.
Ja talliin. PV:lle on nyt tallipaikka, sataselle pitää jostai hakea nyt sit, PV syrjäytti sen tallipaikan.
M-nokkia kyllä näkyy roskapöntöissäki mut nytku tarttis ni joku huumormies
tarjoo txt 50e m-nokkaa :facepalm:
Pitää kohta ostaa vaikka a-nokka, pääsee tallittamaan näitä vanhuksia.
Ei sillä etteikö oo kiva ajaa 144:sella töihin, monesti
tulee huoltoasemalla joku juttelemaan. Huoltoasemalla käyäänki usein ;D
Matkassa se vie sen 10 litraa, mut ku ajaa 35km siivua
enempi vähempi nopeesti ni luoja tietää paljon se vie, ite
en mielenterveydellisistä syistä seuraa, tankkaan vaan kun tarvii.
Btw, PV on unelma ajaa, päästät ratista irti niin se menee ihan luotisuoraan ei vetele mihkää,
ja alustaki kunnossa ottaa kaikki töyssyt tosi nätisti. Eikä rumpujarrutkaa puolla mihkää reilummin
kokeilin jarruttaa.
-
tuleeko tähänki yhtä komeen väriset penkinpäälliset ku 144:seen? :D ::)
-
tuleeko tähänki yhtä komeen väriset penkinpäälliset ku 144:seen? :D ::)
Ei o ainakaan ekana suunnitelmissa tehä istuinpäällisille istuinpäällisiä ;) ;D
-
Ei o ainakaan ekana suunnitelmissa tehä istuinpäällisille istuinpäällisiä ;) ;D
Plyyshipäälliset on aina pop. ;) Onks noi päälliset vai penkit verhoiltu plyyshillä?
Muutenki yleisilmeeltään siisti pv. :) Pitkään jo itekki suunnitellu pv:n hankintaa. S*
-
Ihan on irrotettavat päälliset nuo. PV:t on kyllä hienoja pelejä. Ja tää on tosi hyvä ajaa, päästää ratista irti ni menee luotisuoraan eikä vetele mihkään, ja jousitus ei jää pompottaan. Parempi ajaa ku mun 144. Paitsi et PV:stä ei kyl nää muualle ku etiäpäi hyvin. Ja pieniki o sisältä.
-
Pitihän tällä heti kun heräs töiden jälkeen läksiä keski-suomeen mökille. Hienosti kulki taas. Sellasta 100-110km/h voi ajaa mut 120km/h on jo et viitii ajaa sitä vaa jos ohittaa jonossa rekkoja ettei suotta jonoa hidasta. Kanssa-autoilijoiden ilmeet normi kattelujen lisäks ku ohitat ;D
Ölppää meneeki reilummin, huikon kohal piti lisätä ku valo alko vilkkua kaarteissa.
Bensaa menee tasan kymppi, ei paha. Tänään ehin jo pestäki auton ja parani heti näkymä. Ens vuoden listalla uus tuulilasi, niin naarmunen, ja uudet ikkunatiivisteet. Noi ekana.
-
Teinpä lisähuomion nyt kun ekaa kertaa ehdin autoa kunnolla tutkia. Takalokaritkin ovat kusilaitua mistä edellinen omistaja ei ainakaan maininnut. Ei haittaa kun siistit ovat, eipähän ruostu. Etupenkin kiinnikkeet kiskoille sen sijaan on hitsattu rumasti, ja kuskin penkin toinen kiinnike näyttäs hiukan olevan vääntyny. Eikä ota kyllä selvää mitkä noista on ne alkuperäset kinnikkeet, kun hitsailtu päälle kaikenmaailman palasia sieltä täältä >:(
-
Orig ratti
Pisteosia
Parempikuntoinen kojelauta
Kojelaudan kromilistat
Avattavat takasivuikkunat osineen tiivisteineen
Ehjä ratin suojamuovi
Ostettu. Ölppää meni pari litraa 700km reissulla ;D
Ens vkl talliin ja jos talvella ostelis hienot vanteet tähän.
-
Ny kelpaa kiesaa huomen viemää PV talvisäilöön.
(http://i576.photobucket.com/albums/ss203/IceV_760/PV544%20-65/2012-09-22155240_zps1aa35390.jpg)
Ralliratti sai väistyä tyylikkäämmän tieltä. Ohjauskin muuttui häiritsevän kevyeks kun ratin kehä kasvo :o
Talvella korjataan tuo ratti maalilla ja täyttämällä halkeamat.
-
Ei o vissii hetkee päivitetty.
Auto tosiaan on säilössä. Nytkun työt loppu niin alkaa kunnostus niissä puitteissa
mitä itse pystyy tekemään.
Sellaset hahmotelmat on olemassa että 144 jäis ensvuonna pelkästään säilöön,
muutama ajo ettei ihan jumiudu paikat, ja tietty katsastus.
Ja tätä sitten customoidaan, rakennussuunnitelmat on jo hahmoteltu.
Osia haalittu kasaan, mm. BW-35 osia.. ::)
Sekä iso kasa SU-kaasuttimia.
144:seen alunperin suunniteltu kone tulee kokemaan hiukan tehonlaskua, mutta alakerta
pysyy tuona isona. Männänrenkaat vihdoinkin tuli tilattua, joista sen koneen kasaus jäikin kiinni silloin 3-4kk sitten..
Sitten alakerta nippuun, ja hattu päälle ja PV:seen.
Hatuksi ei tule Kansisetin hattu tuohon koneeseen, pitää säästellä sitä isompaa konetta varten ::)
Kaasuttimiksi erittäin komeat tupla-SU:t.
Pakko saada kone kesäksi kun tuon PV:n B18 vie öljyä kilpaa bensan kanssa ::)
Asiaan, kohta pääsee kunnostamaan SU-kaasuttimia, mahdollisesti myyntiinkin, kunhan kokeilen
eka omiin että niistä tulee jotain.
(http://i576.photobucket.com/albums/ss203/IceV_760/PV544%20-65/2012-12-01165820.jpg)
(http://i576.photobucket.com/albums/ss203/IceV_760/PV544%20-65/2012-12-01165830.jpg)
Tälläset tuli jenkeistä n. 2kk odotusajan jälkeen ::)
Noita on kaks, tuumakokoisille läppäakselin puslille, että millikokoisille puslille ( ulkohalkaisija).
Ottaa ohjauksen puslan sisäpuolesta ( akselin halkaisija sama kuin läppäakselin)
eli vaihdetaan yksi pusla kerrallaan. Vielä vaatii vähän hienosäätöä, mutta kohta
pääsee ensimmäisiä kokeilemaan.
-
Näitä puukenkiä kaivataankin foorumille, varsinkin ahdettuina ;)
On hienoja vanhan kunnon autoja S*
Peukut täältä!
/B
-
Näitä puukenkiä kaivataankin foorumille, varsinkin ahdettuina ;)
On hienoja vanhan kunnon autoja S*
Peukut täältä!
/B
Ei taida vaan tää sälli paljon turbojen päälle ymmärtää :P
-
Näitä puukenkiä kaivataankin foorumille, varsinkin ahdettuina ;)
On hienoja vanhan kunnon autoja S*
Peukut täältä!
/B
-H-
Ei taida vaan tää sälli paljon turbojen päälle ymmärtää :P
Ei niissä mittää ymmärtämistä ookkaa, ei paljoo turbotella näillä seinämävahvuuksilla mitä on
poratuissa B20:ssä :D
Sitäpaitsi kyllä vapari on vaa hieno 8)
"Bigger is better"
Siksipä havittelenki jotain kunnon linttacapricea talviautoks tällä hetkellä ku pääsis seiskasta eroo ;)