Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: HarrinÄrrä - 10.09.2012, 20:27:08
-
eli auto on v70 2.0l t5 b5204t ja moottoririkon vuoksi vaihdettiin tuo b5254t. auto toimii muuten nyt moitteettomasti mutta kun lyö kaasun pohjaan niin melkein välittömästi tuntuu kuin autosta loppuisi ilma tai bensa. kevyellä kaasulla auto kiihtyy taas erinnomaisesti. Ilmamäärämittarissa oli samat numerot kummallekin koneelle. Mikä mättää, onko ecu hommia vai ? Vika ilmenee vain ajossa, ei tyhjä käynnillä
-
Olikos Ecut tosiaan samalla numerolla molemmissa koneissa?
-
B5254T kun on 2.5T:stä peräisin.
-
vaihtokoneeseen multa ei ecua löydy :( mutta jos lähtää siitä että miten saan ton koneen pelaamaan tolla t5 ohjelmalla, koska isosta asiasta se ei voi olla kiinni( tai sitten on), kun muuten se toimii helvetin hyvin.
-
Kannattaa lähteä miettimään sitä vikaa siten, että älä ajattelekkaan että oot siihen moottorin vaihtanut, josko sillä lähtisi ratkeamaan..
Tarkoitan siis sitä, että jos vika on jossain muualla autossa, kuin itse moottorin ominaisuuksissa verraten edelliseen moottoriin.
Vaikka juurikin siellä bensapuolella, mittaa siis vaikkapa bensanpaine
Jos paine putoaa silloin, kun lyöt lapun lattiaan, niin sen vian ei pitäisi olla itse moottorissa, ellei sitten paineensäätimessä, mutta ei sekään peritaatteessa ole moottoria, mutta lienee tullut tuon toisen koneen mukana?
-
Lähdetään nyt siitä, että oliko molemmat koneet täysin toimivia ennenkuin ne vaihdoit päikseen?
Kun Ecuthan on oltava oikeanlaiset, tai muuten voi tulla esim. bensansyöttö ongelmia jne...
Tietyt Ecut käy ristiin vaikkei numerosarjat olekaan täysin samat, joskus netissä näin niistä listan...
-
Lähdetään nyt siitä, että oliko molemmat koneet täysin toimivia ennenkuin ne vaihdoit päikseen?
Kun Ecuthan on oltava oikeanlaiset, tai muuten voi tulla esim. bensansyöttö ongelmia jne...
Tietyt Ecut käy ristiin vaikkei numerosarjat olekaan täysin samat, joskus netissä näin niistä listan...
2.0l oli halki ja tää 2.5l on ostettu purkaamolta ehjänä