Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Voimansiirto (kytkin, vaihteisto ja peräkeskustelut) => Aiheen aloitti: järviin - 07.02.2011, 19:09:32
-
Joku hieman keventänyt pottapyörää. Kestääköhän tuo enää mitään?
(http://img265.imageshack.us/img265/4553/img0306sf.jpg)
-
En ainakaan minä laittaisi sitä omaan autoon, vaikka olisi vahvistettu kardaanitunneli, jota ainakin suosittelen tuon kanssa tekemään ihan varmuuden vuoksi levystä ja mielellään vaikka hardoksista. On jalat sen verta tärkeät elin ehdot. Näyttää kyllä niin pettävältä yhdistelmältä kierroksia antaissa. Hyvin voi pelata jos ei joudu väännön alaiseksi, mutta se tilanne on hyvin harvoin. Suosittelen laittamaan ennemmin littupyörän kuin tuon, saa saman aikaiseksi kun pistää oikean painelaakerin ja asetelman.
Mutta tämä on vain minun versio ja kokemusta ei ole rikkoituneesta VP:stä.
-
Tuttavalta paukahti aikoinaan turbotetusta C-Kadettista valurautainen vauhtipyörä. Tulipelti meni ihan päreiksi n. metrin leveydeltä. Polkimet irtosivat kokonaan ja rattiakseli meni mutkalle. Matkustajan varpaat säilyivät ainoastaan siksi, että jäähdytin oli siirretty peräkonttiin ja vesiputket kulkivat siitä matkustajan jalkatilan läpi. Ne putket taas pysäyttivät läpi tulleet vauhtipyörän sirpaleet... Juuri kunnostetusta moottorista hävisi vaihdelaatikon puoleinen pääty kokonaan. Lisäksi auto meinasi mennä metsään sen vuoksi, että ohjauksesta tuli hieman "kulmikas" ja jarrua on hankala painaa, jos poljin makaa lattialla. Liikaa kevennetty valurautapyörä on todellinen pommi. En suosittele. :nohnoh
-
Tiedän vaarat. Itseltä tuli joskus nuorempana 100A datsunista kytkimen paineasetelma konepellistä läpi. Siinä kun on sellanen valuraudasta sorvattu möntti se asetelma.
-
Jos tota ei oo pakko laittaa paikalleen ni ainakin itse jättäisin tallin nurkkaan. Laita vaikka littupyörä jota hieman kevennetty. Kerran oon todistanut pottapyörän räjähtämisen ja toivon mukaan oli ainut kerta ku sitä tarvitsee todistaa.
-
.
-
Pakko oli nostaa kun kaveri näytti hyvän kaatopätkän.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Z-6zwhXsneg#t=626s
10:30 alkaen manta synnyttää.. Päästää pahan äänen. Ehkei niiden vauhtipyörien kanssa siis kannata leikkiä..
-
Toi on nyt kestänyt 300hv 6 vuotta, koneistettu vain huuli pois. Paino keveni ulkokehältä ja on n. 13,0 --> 8,0 kg.
(http://www.lintsi.info/wx/volvo/142/b230ft/vaihe3/DSC00779.JPG)