Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Aiheen aloitti: Raid - 11.09.2012, 10:01:58
-
En löytäny tälläistä alloitusta ,jos on niin roskiin tämä..
Eli meinaan vaihtaa BI-xenoihin uudet polttimot. Vaihto ei taida onnistua ihan pelkästään lampun takasuojusta raottamalla vaan jotain täyty purkaa. Rako on sen verran pieni. Pitää irroittaa Ilmanputsari ja hanttimiehen puolelta se laatikko(mkä boxi onkaan kyseessä?) tai sitten puskuri irti ja koko lampusto irti. Onko joku vaihtanut ja kummalla tavalla?.
-
kaveri vähän aika sitten kirosi että juuri näissä uudemmissa autoissa melkein helpoin vaihtoehto polttimoiden vaihtoon on ottaa puskuri ja koko umpio.. riippuu tietysti aina autosta miten helpoin.. :) (kaveri korjaamolla töissä)
-
Eli...
Sulla on tuo sigun auto mk2 V70? Siin ei sitten ole vielä sitä voortimaista umpion irrotusta?
Kyl uusiin vautoihin on helppo vaihtaa polttimot, nyppää pari kiinnitysrautaa ylös ja umpio sylissä.
-
Eli...
Sulla on tuo sigun auto mk2 V70? Siin ei sitten ole vielä sitä voortimaista umpion irrotusta?
Kyl uusiin vautoihin on helppo vaihtaa polttimot, nyppää pari kiinnitysrautaa ylös ja umpio sylissä.
2007 V70 on malli, missään ei kyllä noista "parista kiinnitysraudasta" ole ollut puhetta.
-
2007 V70 on malli, missään ei kyllä noista "parista kiinnitysraudasta" ole ollut puhetta.
Uudemmissa V70 malleissa umpion saa todella helposti käteen jolloin polttimon vaihto on helppoa. Vanhemmissa voi onnistua näppituntumalla, mutta vähiten rikkoo kun irroittaa puskurin ja umpiot.
-
Uudemmissa V70 malleissa umpion saa todella helposti käteen jolloin polttimon vaihto on helppoa. Vanhemmissa voi onnistua näppituntumalla, mutta vähiten rikkoo kun irroittaa puskurin ja umpiot.
Missä tuo uudemman ja vanhemman raja menee. -03 oli vielä tilaa vaihtaa lyhkäsiin polttimot suht helppoa mutta näyttä et täs -07 on vielä vähemmän tilaa. Johtunee ilm. noista BI-xenon tarvittemista osista.
Minun autossa ei ole kyllä mitään irtoaavaan rautaa tjms. Ainoa miten sa vaihdetuus niin kuuppa käteen.
(http://www.saunalahti.fi/sundanic/20120911_192603.jpg)
-
Missä tuo uudemman ja vanhemman raja menee. -03 oli vielä tilaa vaihtaa lyhkäsiin polttimot suht helppoa mutta näyttä et täs -07 on vielä vähemmän tilaa. Johtunee ilm. noista BI-xenon tarvittemista osista.
Minun autossa ei ole kyllä mitään irtoaavaan rautaa tjms. Ainoa miten sa vaihdetuus niin kuuppa käteen.
(http://www.saunalahti.fi/sundanic/20120911_192603.jpg)
Ne irrotettavat raudat on uudemmissa 2008-> eteenpäin.
Jos noita bokseja ei irrota niin polttimon vaihto ei onnistu ilman umpion irroitusta. Bensa koneessa ainakin toisella puolella on moottorin eletroniikkaboksi, sitä en ole uskaltanu irrottaa.
-
Nafta-autossa onnistuu. Tai multa ei onnistunut, mutta vaimokkeella oli pienempi käsi ja sai pujoteltua polttimen paikoilleen ja muutinkin hilut kiinni. Otin ainoastaan muovikuoret pois paikoiltaan ohjainboksien ympäriltä.
Ja ei ollut mitenkään erityisen helppoa toisellakaan puolella, vaikka tilaa on kuin texasissa kun poistaa ilmaputsarin edestä. Kiinnitysjousi irtosi ja oli vähän saakelin vaikea laittaa se paikoilleen. nähtävästi se on hieman ylimääräisellä mutkalla ja jousen kiinnitysraudatkaan ei tuntuneet olevan ihan ehtaa kamaa enää.