Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: atso - 11.09.2012, 21:47:36

Otsikko: vedot hukassa välillä s80 d5
Kirjoitti: atso - 11.09.2012, 21:47:36
terve ,syttyi moottorin merkki valo ja vedot katoaa ei vastaa kaasuun , kuitattiin   hälyytteli katalysaattorin lämpötila anturia . valo poistui eikä näkynyt hälytyksiä mutta auto ei ollut oikein kunnossa ja toisinaan vastaa kaasuun hyvin ja toisinaan e,i nyt sitten syttyi moottorin valo uudelleen ei tule ajotietokoneelle mitään hälytystä, ja vedot poissa mahtaako olla sen tiiliskivi vika josta  oli tuolla aikaisemmin juttua. d5 205 hv
Otsikko: Vs: vedot hukassa välillä s80 d5
Kirjoitti: (Miksu) - 11.09.2012, 22:55:45
Tiiliskivistä en tiedä??
Mutta näistähän noita katin ja hiukkassuodattimen lämpötila-antureita menee kuin tupakkia  (uusi pitäisi olla jollain tavoin paranettu versio)

Siellä tosiaan on sitten pari lämpö-anturia pakoputkessa, kannattaa siis varmistua, mitä lähtee vaihtamaan.
Tosin, ennen minkään osan ostamista ja vaihtamista olisi hyvä todeta se vika.
Testerillä parametriarvo anturista kertoo paljon, yleensä ne anturit on kerrasta selviä, mutta joskus aikaa sitten tutkiin yhtä autoa, jossa anturi toimi normaalisti aina 600-asteeseen saakka, kunnes anturiarvo meni vikatilaan ja tehot katosi.
Otsikko: Vs: vedot hukassa välillä s80 d5
Kirjoitti: atso - 12.09.2012, 08:33:31
terve. tiiliskivellä tarkoitin sitä nokisuodatinta että onko se täynnä ,josta oli juttua aikaisemmin, .pitää varmaan käydä kyselemässä volvon huollosta mikä anturi vois vikoa jos ei  muuten selviä, ajaa kyllä voi mutta pienellä kaasulla,
Otsikko: Vs: vedot hukassa välillä s80 d5
Kirjoitti: atso - 26.09.2012, 04:44:16
hälyttelee, katalysaattorin lämpötila anturia . välillä sammuu moottorin kuva mittaristosta ja  taas välillä tulee vika päälle ,ja on vedot hukassa ,en tiedä auttaisiko jos käyttäisi anturin pois ja putsais ,ei tartte kuitenkaan kuitata sitä vikaa vaan itestään sammuu.Tuntuu että vie vika päällä polttoainetta huomattavasti enemmän .s-80 vm 10