Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: atso - 11.09.2012, 21:47:36
-
terve ,syttyi moottorin merkki valo ja vedot katoaa ei vastaa kaasuun , kuitattiin hälyytteli katalysaattorin lämpötila anturia . valo poistui eikä näkynyt hälytyksiä mutta auto ei ollut oikein kunnossa ja toisinaan vastaa kaasuun hyvin ja toisinaan e,i nyt sitten syttyi moottorin valo uudelleen ei tule ajotietokoneelle mitään hälytystä, ja vedot poissa mahtaako olla sen tiiliskivi vika josta oli tuolla aikaisemmin juttua. d5 205 hv
-
Tiiliskivistä en tiedä??
Mutta näistähän noita katin ja hiukkassuodattimen lämpötila-antureita menee kuin tupakkia (uusi pitäisi olla jollain tavoin paranettu versio)
Siellä tosiaan on sitten pari lämpö-anturia pakoputkessa, kannattaa siis varmistua, mitä lähtee vaihtamaan.
Tosin, ennen minkään osan ostamista ja vaihtamista olisi hyvä todeta se vika.
Testerillä parametriarvo anturista kertoo paljon, yleensä ne anturit on kerrasta selviä, mutta joskus aikaa sitten tutkiin yhtä autoa, jossa anturi toimi normaalisti aina 600-asteeseen saakka, kunnes anturiarvo meni vikatilaan ja tehot katosi.
-
terve. tiiliskivellä tarkoitin sitä nokisuodatinta että onko se täynnä ,josta oli juttua aikaisemmin, .pitää varmaan käydä kyselemässä volvon huollosta mikä anturi vois vikoa jos ei muuten selviä, ajaa kyllä voi mutta pienellä kaasulla,
-
hälyttelee, katalysaattorin lämpötila anturia . välillä sammuu moottorin kuva mittaristosta ja taas välillä tulee vika päälle ,ja on vedot hukassa ,en tiedä auttaisiko jos käyttäisi anturin pois ja putsais ,ei tartte kuitenkaan kuitata sitä vikaa vaan itestään sammuu.Tuntuu että vie vika päällä polttoainetta huomattavasti enemmän .s-80 vm 10