Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Blomberg - 07.02.2011, 21:34:42
-
Alkuperäinen viesti:
Moro.
Autona S80 D5 -05 Bi xenoneilla ja oon huomannut että tässä ei toimi xenonien "nosto" pitkille vaihtaessa, samoin valot tuntuu olevan kovin ylös suuntautuneet niin mietin että oisko valot jämähtäneet pitkä-asentoon? Myös ajotietokoneessa lukee AJOVALOVIKA VAATII HUOLLON. Onko muilla ollut samanmoista ongelmaa? Mistähän osais alkaa etsimään vikaa?
Jussit5r vastaili että jousi joka pitää valoja asennossa "lyhyet" voisi olla poikki ym, en ehtinyt katsoa kunnes kävi pieni töytäys jonka seurauksena autoon uusittiin molemmat umpiot kokonaisuudessaan (tietty muutakin). Ajattelin että nyt sekin sitten korjaantuisi samassa, mutta ei. Auto tuli noin kuukauden mittaisesta korjauksesta takaisin ja kas, sama AJOVALOVIKA VAATII HUOLLON lukee näytössä. Onko ideoita mikä voisi olla seuraava vian aiheuttaja? Kysyin vielä autosalvasta niin sanoivat että molemmat umpiot polttimoineen ovat uusia ja siltä kyllä näyttääkin. Pitäisikö näiden käydä ala/yläasennossa käynnistäessä? Kyseessä -05 Classic S80
-
Korkeudensäätömoottorit lienee rikki.
Toisaalta jos molemmat puolet näyttää minne sattuu,
sitten taka-akselilta on korkeudensäätöanturin tanko poikki tai säädin rikki...
Multa voisi löytyä korkeudensäätömoottorit.
-
No jos molemmat umpiot uusittu, niin tuskin on umpioissa vikaa. Onkohan kalibrointi jäänyt tekemättä umpioiden uusimisen jälkeen? Kannattaa lukea vikakoodit, niin pääsee jyvälle...
-
No jos molemmat umpiot uusittu, niin tuskin on umpioissa vikaa.
Umpioiden mukana ei välttämättä tule esim. korkeudensäätömoottoreita.
Sinänsä ihmetyttää että merkkihuolto ei ole vikakoodeja lukenut vai liekkö ne tulleet vasta hetken nollauksen jälkeen uudestaan "päälle".
-
Niin, se tosiaan kummastuttaa ettei pelaa kun lamput näyttäisivät täysin uusilta (siis ballastit, korkeudensäätömoottorit ym mitä takaa näkyy) muttei silti pelaa. Pitänee luetuttaa vikakoodit ja katsella sitten. Viikonloppuna voisi myös tutkailla tuota taka-akselilta? löytyvää tasoanturia. Umpiot näyttää just mihin kuuluukin, pitkätkin, mutta puolikkaat ei vaan nouse pitkät kytkiessä. Katsastus edessä niin ois hyvä saada kuntoon ja toki muutenkin niin näkis onko siitä hyötyä että ne nousee 8)
-
Edelleen on vika päällä, mitäs jos koitan kaverin autosta sitä tasoanturia, toimiikohan ilman kuittailuja jos on toimiakseen vai pitääkö kuitata "uuden" lainaosan vaihdon jälkeen? Mietin vaan että maksaako vaivan kokeilla..