Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Väinö88 - 12.09.2012, 21:52:13
-
Terve olen jo hakenut vikaa jokapaikasta nyt aatelin hakee täältä.
Eli auto on XC 90 d5 2004 vm ja ei meinaa käynnisty millä kylmänä joutu käytää eberiä päällä niin käynnisty. lämpimänä käynnisty viivellä
Kaikki suutimet on vaihdettu, tankissa oleva pumppu on vaihdettu, egr vaihdettu, turbo vaihdettu. Jos lähtee ajaa nii 1500-2500 rpm tulee joku ihme käyntihäiriö ja pukka mustaa perästä.
Kiitoksia etukäteen Väinö
-
käynnistykseen: onko hehkut missä kunnossa?
savutukseen: cooleri vuotaa/imuvuoto jossain? ilmamassamittari? ahtopaineensäädin?
nämä siis pelkkinä arvauksina pelin avaukseksi...
Mites onko vikakoodit jo luettu?
-
Terve olen jo hakenut vikaa jokapaikasta nyt aatelin hakee täältä.
Eli auto on XC 90 d5 2004 vm ja ei meinaa käynnisty millä kylmänä joutu käytää eberiä päällä niin käynnisty. lämpimänä käynnisty viivellä
Kaikki suutimet on vaihdettu, tankissa oleva pumppu on vaihdettu, egr vaihdettu, turbo vaihdettu. Jos lähtee ajaa nii 1500-2500 rpm tulee joku ihme käyntihäiriö ja pukka mustaa perästä.
Kiitoksia etukäteen Väinö
Hehkuttaako se laitos laisinkaan?
En siis tarkoita että syttyykö merkkivalo, vaan että tuleeko hehkutulpille sähkö ja ottavatko hehkutulpat virtaa?
-
Yleensä ei kannata osia vaihdella ihan summittain koska 4000 - 5000 euron hukkainvestoinnin jälkeen saattaa vika ratketa vaikkapa polttoainesuodatin vaihtamalla ;).
Auton oma vikadiagnostiikka osaa kertoa paljon vian mahdollisesta paikasta. Viivästynyt käynnistys sekä kylmänä että lämpimänä viittaa siihen ettei polttoaineen paine nouse riittävän korkealle kovin äkkiä. Mahdollisia vikoja on useita.
-
Viankoodeja ei löydy,hehkut ok tänään käynnisty vielä huonommin, polttoaine suodatin vaihdettu. Voisko syynä olla viallinen kaasuasento tunnistin
huomasin myös et kylmänä 2 ekaa suutinta menee hetkittäin oikosulkuun. Ja egr elää ihan omaa elämää.
-
ainii ja musta savu sen ku lisäntyy
-
huomasin myös et kylmänä 2 ekaa suutinta menee hetkittäin oikosulkuun. Ja egr elää ihan omaa elämää.
Miten mittaat niitä suuttimia ja toteat oikosulun? Kyllä siitä ainakin vikakoodi tulee. Geneeriset obd-koodit eivät välttämättä anna mitään vaan tarvitaan volvoon sopiva lukija.
-
selvisi syy männänrenkaat palanut kiinni