Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus => Aiheen aloitti: visa - 13.09.2012, 19:01:51
-
eli tarkotus olis laittaa b230ft moottori 940 volvosta omaan 240 koriin joka on koneella b200k.
b230ft:ssä tulis kaikki moottorinohjaus piuhat ja boxit mukana niin joku viisaampi vois selventää
millanen homma ne johdot olis tohon laittaa. :) en ainakaan haulla löytäny vastaavaa aihetta jos on
niin tottakai ystävällisest linkkiä vaan
-
Siinähän se on muutakun sähkökaavio käteen ja virittämään ::)
-
oisko helpompi jos ostas tohon 240 2.4lhn johtosarjan oisko homma silloin lähes bolt on? :)
-
oisko helpompi jos ostas tohon 240 2.4lhn johtosarjan oisko homma silloin lähes bolt on? :)
On.
Seuraavat pitää ainakin tehdä..
-Purat johtosarjan kuoresta immun johdot pois ja vedät ne immulle toiselle puolelle konetta tällöin ei tarvitse tehdä mitään jatkovirityksiä
-puuhaat etuvastus paketin suuttimien johdoihin
-askartelet autoon ruiskun bensapumput laitat lh:n pumpun releen
-vedät sulakerasialta virran boxille
Auttoiko yhtään? :)
-
Minkä vuotinen koppa?
-
Mulla on menossa sama projekti, paitsi että kone on b230e johon laitan LH jetronic 2.4+turbon.
Tuolla 240 otetulla LH johtosarjalla on erittäin helppo asennus, Ei tarvii kytkeä auton sisälle ku n. 7-9 johtoa.
Ja sinä joudut tietysti asentamaan vielä sähköisen bensapumpun ja bensan paluuletkun tankkiin.
Tuossa oma projekti jota voit seurata ja löytää neuvoja :D
www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=22013.msg392818#msg392818 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=22013.msg392818#msg392818)
-
87 vuoden dl malli
-
Kiitos erittäin paljon vastauksista homma vaikuttaa jo paljon helpommalta :)
-
87 vuoden dl malli
Ok, 88-89 kaasarivehkeistä on löytynyt valmiina se 9-pinninen liitin apparin jalkatilasta, on helpottanut asennusta paljon
-
Ok, 88-89 kaasarivehkeistä on löytynyt valmiina se 9-pinninen liitin apparin jalkatilasta, on helpottanut asennusta paljon
Mihin jalkatilan johdot menee? Oon laittamassa älhoota vuuen 80 vehkeeseen, Sähkökaavio ois kiva olla.
-
Johdot menee pumpulle, sulakerasiaan, mittaristolle, ilmastoinnin kytkimelle ja kompuralle. Virtalukolle ja kantaverkkoon.
Kytkentäkaaviot löytyy netistä. K-jet.org ja volvo wiring diagrams vaikkapa.
vm 80? Tarvitset sitten vielä nopeustiedon boksille, vakiona on perässä anturointi josta vauhtitieto menee nopeusmittarille. Siellä signaali muutetaan boksille sopivaksi. Jos käytät vanhaa kojetaulua tai mittaristoa niin siihen helposti menee 86-> sähkömittari.
-
Johdot menee pumpulle, sulakerasiaan, mittaristolle, ilmastoinnin kytkimelle ja kompuralle. Virtalukolle ja kantaverkkoon.
Kytkentäkaaviot löytyy netistä. K-jet.org ja volvo wiring diagrams vaikkapa.
vm 80? Tarvitset sitten vielä nopeustiedon boksille, vakiona on perässä anturointi josta vauhtitieto menee nopeusmittarille. Siellä signaali muutetaan boksille sopivaksi. Jos käytät vanhaa kojetaulua tai mittaristoa niin siihen helposti menee 86-> sähkömittari.
No kiva, eli pitäs laittaa nopeusmittarille anturi perämurikkaan ja sille lukukehä.
-
Vai kannattaako k-jetti vaihtaa ees lh2.4een?
-
Turbo vai vapari?
-
Turbo vai vapari?
Vapari
-
Vapari
Koneena B23E 405 kansi ja H-nokka.
-
Itsehän tein vastaavan tekniikanvaihdon B230FT koneisesta 740 volvosta 84vm 240 volvoon joka aiemmin kaasutintekniikalla,
tarttet ainakin sen LH:n kytkentäkaavion (esim autodatasta löytyy).
Meno + paluu linjan rakennus (itse käytin nylon putkea).
Tankkipumppu + painepumppu (pelkkä painepumppu ei riitä, kokeiltu ::) ) Helpoimmalla pääset kun vaihdat ruiskumallin tankin autoon ja ostat irrallaan painepumpun, vaikka sitten walbron tai boschin orkkiksen.
Tinausvehkeet.
Yleismittari (johtojen värikoodit ei välttämättä pidä paikkaansa aina joten kannattaa yleismittarilla varmistella vielä!)
Pakoputkitarvikkeet (suoraan 3 tuumaseksi rakennat niin ei ahdista)
Sähköjohtoa pumpuille + abigoliittimiä.
jos kiinnostaa tarkempia tietoja saaha jostain jutuista niin voin YV:nä pistää... Noilla ainakin jo alkuun pääsee :)
-
Koneena B23E 405 kansi ja H-nokka.
K-Jet on ihan jees. Ei maksa vaivaa lh:ta mälvätä. Lisäksi vakiona lh:ssa on kierrosluvunrajoitin.
-
Itsehän tein vastaavan tekniikanvaihdon B230FT koneisesta 740 volvosta 84vm 240 volvoon joka aiemmin kaasutintekniikalla,
tarttet ainakin sen LH:n kytkentäkaavion (esim autodatasta löytyy).
Meno + paluu linjan rakennus (itse käytin nylon putkea).
Tankkipumppu + painepumppu (pelkkä painepumppu ei riitä, kokeiltu ::) ) Helpoimmalla pääset kun vaihdat ruiskumallin tankin autoon ja ostat irrallaan painepumpun, vaikka sitten walbron tai boschin orkkiksen.
Tinausvehkeet.
Yleismittari (johtojen värikoodit ei välttämättä pidä paikkaansa aina joten kannattaa yleismittarilla varmistella vielä!)
Pakoputkitarvikkeet (suoraan 3 tuumaseksi rakennat niin ei ahdista)
Sähköjohtoa pumpuille + abigoliittimiä.
jos kiinnostaa tarkempia tietoja saaha jostain jutuista niin voin YV:nä pistää... Noilla ainakin jo alkuun pääsee :)
Autossa on jo k-jet, eli tankki ja bensalinjat on valmiina. ja löytyy Koko auton LH2.4 johtosarja etuvaloilta takavaloille vm89
-
K-Jet on ihan jees. Ei maksa vaivaa lh:ta mälvätä. Lisäksi vakiona lh:ssa on kierrosluvunrajoitin.
Mihi stoppaa kierrokset? Lh tuliskii turbotusta silmälläpitäen.
-
Lh tuliskii turbotusta silmälläpitäen.
Siinä tapauksessa suosittelen. ;)
-
Ja mitenhän vr-anturin singaali? kun en meinaa pottapyörää käyttää.
-
Pystyykö vr-anturin laittamaa kampuran etupäähän, jos tekee pienennetyn 60-2 triggeripyörän?
Jos pystyy niin voisko joku laittaa pyörän halkasian, paksuuden, urien leveyden ja syvyyden.
Ite pystyn tuon tekemään jos vaan mitat saan siihe.