Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Nikki - 15.09.2012, 01:31:15
-
Eli paljos toi ahtaa vakiona?? (tulevaisuudessa softaa). Toinen asia on turbon huolto, missähän vaiheessa tuota mitsua joutuu alkaa huoltamaan?? Autolla rullattu nyt 203tkm.
-
Eli paljos toi ahtaa vakiona?? (tulevaisuudessa softaa). Toinen asia on turbon huolto, missähän vaiheessa tuota mitsua joutuu alkaa huoltamaan?? Autolla rullattu nyt 203tkm.
Matalapaine turbo ahtaa maksimillaan luokkaa 0,6-0,8
-
Eikös nuo vakiona ahda jotain 0.4 bar luokkaa.
-
Eikös nuo vakiona ahda jotain 0.4 bar luokkaa.
Joo, voi olla, itellä on "halpis" mittari, ja se keikkuu maksimissaan tuolla 0.6-0.8 luokassa, mutta voihan tuo valehdellakkin :D
-
Joo, voi olla, itellä on "halpis" mittari, ja se keikkuu maksimissaan tuolla 0.6-0.8 luokassa, mutta voihan tuo valehdellakkin :D
Sulla onkin 2.5T kone ;). Kysyjällä eri kone. Itse olen ollut siinä uskossa että uudemmassa 2.5T koneessa olis kovemmat paineet.
-
Sulla onkin 2.5T kone ;). Kysyjällä eri kone. Itse olen ollut siinä uskossa että uudemmassa 2.5T koneessa olis kovemmat paineet.
Tiedä tota sitten, kohtuu hyvin tuo oma ainakin kaasuun vastaa ;)
-
okei eli jotain 0.5 luokkaa :D eiks kukaa tiedä milloinka noista alkaa laukeemaan turbot???? [Lue:kerkee varaamaan rahaa]
-
Tuskin kukaan voi antaa oikeaa vastausta kestävyyteen. Riippuu niin paljon käytöstä. Ajetaanko autolla pitkää matkaa, jatkuvaa pätkäajoa, saako auto koko ajan kenkää vai ajetaanko asiallisesti, käytetäänkö konetta hetki ajon jälkeen, poljetaanko kylmänä jne. Hintaeroja noilla ahtimilla tuntuu olevan kuitenkin tosi paljon. Vasta pari päivää sitten huvikseni etsin noille matalapaine Mitsuille hintoja, niin siellä ne 400-1000€ haarukassa hinnat vaihtelee.
-
Kaikkein pahin turbon tappaja lienee just se, että ajetaan ensin ahdin punahehkussa ja sitten kone seis. Sitten vielä seuraavana aamuna kolmenkymmeneasteen pakkasessa tulille ja monoa...
-
Olettaen että käyttö on normaalia ja auto on vakio niin kyllähän se kestää tuossa koneessa melkein saman, kuin autokin.
Lastuttaminen yhdistettynä kasvaneen tehon ahkeraan käyttöön lyhentää turbon elinikää huomattavasti. Peruste: vakioturbon lämpörasitukset kasvaa lastutettuna huomattavasti (niinkuin koneen muutenkin) ja tuolla keskisessä euroopassa jossa tehoja pääsee vähän paremmin hyödyntämään on noita turbovaurioitakin ollut vähän enemmän.
Toki maltillinen lastu ja järkevä käyttö on ihan ok. ;)
Maksimiahtopaineissa ei 2.4 t ja 2.5 t koneissa ole merkittää eroa vakiona.