Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Mrkossu - 16.09.2012, 00:25:23

Otsikko: Volvo 940 tärinä
Kirjoitti: Mrkossu - 16.09.2012, 00:25:23
Vajaa 130tkm ajettu -97 940 230FK.
Tärinää perässä varsinkin pieniltä kierroksilta kiihdyttäessä muttei tasakaasulla ollenkaan. Onkohan kardaanin tukilaakerit tullut tiensä päähän?
Otsikko: Vs: Volvo 940 tärinä
Kirjoitti: Timo_R - 16.09.2012, 00:29:41
Vajaa 130tkm ajettu -97 940 230FK.
Tärinää perässä varsinkin pieniltä kierroksilta kiihdyttäessä muttei tasakaasulla ollenkaan. Onkohan kardaanin tukilaakerit tullut tiensä päähän?


Voipi olla....tai sitten "rättinivel" vaihteiston päässä.
Mikä loota?
Otsikko: Vs: Volvo 940 tärinä
Kirjoitti: Mrkossu - 16.09.2012, 00:41:15

Voipi olla....tai sitten "rättinivel" vaihteiston päässä.
Mikä loota?
M90
Otsikko: Vs: Volvo 940 tärinä
Kirjoitti: Timo_R - 16.09.2012, 00:43:24
M90


Eikös niissä oo aina se kuminen rättinivel.
Jos se näyttää tältä (http://timor.pic.fi/kuvat/Volvo/2012/kartaanin_kumi.jpg), niin aiheuttaa jo melkosesti ravistusta kiihdyttäessä.
Otsikko: Vs: Volvo 940 tärinä
Kirjoitti: hevonen - 16.09.2012, 10:25:50
Joo tai sitten löysät jouset takana tai madallettu, silloin tulee se jurina lähdettäessä kun kardaanin nivelen kulma muuttuu...
Otsikko: Vs: Volvo 940 tärinä
Kirjoitti: Kupru - 16.09.2012, 11:16:25
Onko 960-sarjalaisissa kanssa kumi-nivel?
Kun paikaltaan lähtiessä jyristää, muttei sitten vauhdissa enää. (tai ei ainakaan huomaa)  3,0 automaatti -95