Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Xenonit - 16.09.2012, 15:26:23
-
Mitä eroa on 2002 D5 moottorissa verrattuna 2006 2.4D moottoriin ?
Konetyyppi on ainakin molemmissa D5244T ja tehoja tasan samamäärä eli 163.
Miten nuo pannut eroaa muuten ?
-
Mitä eroa on 2002 D5 moottorissa verrattuna 2006 2.4D moottoriin ?
Konetyyppi on ainakin molemmissa D5244T ja tehoja tasan samamäärä eli 163.
Miten nuo pannut eroaa muuten ?
Käytännössä eroavat täysin
Eli siis, mitään yhteistä ei tule heti mieleen, niin päin ehkä helpompi ilmaista asia.
Uudemmassa D5:n konetyyppi on D5244T4 ja vanhempi on D5244T
Uudemman D5:n ja 2.4D:n erottaa moottoriohjauksen softa
Vanhemmassa D5:ssa ja 2.4D:ssa niin ikään erona softa.
-
Eli eivät käy ristiin ? Miten tuon 2006 moottorin saisi sovitettua 2002 vanhan koneen paikalle ?
-
Eli eivät käy ristiin ? Miten tuon 2006 moottorin saisi sovitettua 2002 vanhan koneen paikalle ?
Ei ainakaan mitenkään siten, että sun kannataisi jollekkin ostajalle silleen luvata. :)
-
En mä mitään lupaile ;).
Mitähän noissa on eroa eli jos koneessa turbot yms paikoillaan ?
Vähän hassua että kaikkia koneita myydään tyypillä 5244T.
-
En mä mitään lupaile ;).
Mitähän noissa on eroa eli jos koneessa turbot yms paikoillaan ?
Vähän hassua että kaikkia koneita myydään tyypillä 5244T.
Suuttimet ja polttainepumppu on eri
VNT-turboa ohjaa sähkömoottori vanhan alipaineen sijaan
Sylinterikannessa on imuilmaa ohjaavat pyörreläpät
Venttiilikoppa on erilainen
egr-järjestelmä on erilainen
Uudemmassa on kaasuläppä, vahnassa ei
jnejne
ei niissä oo oikeastaan mitään samaa.
Se, mikä erottaa eri koneet toisistaan, tulee vasta Sen T kirjaimen jälkeen, eli D5244T*
Tietämättömyys on se, miksi niitä myydään D5244T:nä.. tai sitten se, että taitaa jakopääkopissa lukea noin.
-
Jos laittaa vanhasta koneesta turbon ja imusarjan yms niin saako tuon raudan toimimaan 2002 ? Eli karsis tavallaan herkut pois ja laittaisi itse perus raudan vanhoilla "apulaitteilla" ?
-
Jos laittaa vanhasta koneesta turbon ja imusarjan yms niin saako tuon raudan toimimaan 2002 ? Eli karsis tavallaan herkut pois ja laittaisi itse perus raudan vanhoilla "apulaitteilla" ?
En oo kuullu kenenkään laittaneen, kaippa toi moottorin kannakkeisiin sopii. Ainakin modaamisella :)
Vaikea ajatella tuota, jotkut osat voi tuntua samoilta, mutta niissä silti on ratkaisevien millien ero...
Helpompi varmaan tuollainen on saada toimimaan vanhassa DX corollassa, kuin toisessa melkeen samanlaisessa autossa, ainakin tietää, että kaikki täyttyy tehdä uusiksi.
-
Jos laittaa vanhasta koneesta turbon ja imusarjan yms niin saako tuon raudan toimimaan 2002 ? Eli karsis tavallaan herkut pois ja laittaisi itse perus raudan vanhoilla "apulaitteilla" ?
Niinkuin on jo tullut ilmi niin se perusrauta on täysin eri. Koska mm puristussuhde on eri, suuttimet on erilaiset yms sitä ei saa mitenkään toimimaan vanhalla moottorinohjausyksiköllä ja se moottorin mukana tuleva moottorinohjausyksikkö pitäsi saada keskustelemaan auton muiden ohjausyksiköiden kanssa. Ei taida olla ihan plug and play.
-
No käykö pata vielä 2009 malliin ?
Sieltä löytyi ainakin 185hv ja peräti 205hv.
Moottorityyppinä juuri tuo d5244t4.
-
No käykö pata vielä 2009 malliin ?
Sieltä löytyi ainakin 185hv ja peräti 205hv.
Moottorityyppinä juuri tuo d5244t4.
Moottorin kiinnitys ainakin on eri, muuttui korimallin vaihtuessa, eli olisko tuo kiinnityksen aiheuttama ero sitten ainakin sylinterikannessa
-
Niinkuin on jo tullut ilmi niin se perusrauta on täysin eri. Koska mm puristussuhde on eri, suuttimet on erilaiset yms sitä ei saa mitenkään toimimaan vanhalla moottorinohjausyksiköllä ja se moottorin mukana tuleva moottorinohjausyksikkö pitäsi saada keskustelemaan auton muiden ohjausyksiköiden kanssa. Ei taida olla ihan plug and play.
Mää olisin sitä mieltä että moottori ilman apulaitteita olisi kohtuullisesti vaihdettavissa. Pyörreläpät pitää irroittaa. Suuttimetkaan eivät toimi. Pakosarja, ahdin, putket ja letkut on otettava vanhasta. Kiinnikkeisiin en ole kiinnittänyt tarkkaa huomiota. Uusimmissa moottori kuitenkin roikkuu eikä kiinnikkeillä ole mitään yhteistä vanhempien kanssa.
Kaikenkaikkiaan hieman tuunaamiseksi menisi. Kuten (miksu) mainitsi en minäkään myisi tuollaista sopivana enkä varsinkaan paikalleenasennettuna ;).
-
No käykö pata vielä 2009 malliin ?
Sieltä löytyi ainakin 185hv ja peräti 205hv.
Moottorityyppinä juuri tuo d5244t4.
Ei sovi eikä teho lisääntyisi koska se johtuu erilaisesta moottori ohjaimesta, isommista injektoreista ja ihan erilaisesta/erilaisista ahtimesta.
-
Ei sovi eikä teho lisääntyisi koska se johtuu erilaisesta moottori ohjaimesta, isommista injektoreista ja ihan erilaisesta/erilaisista ahtimesta.
Niin ja tuossa 205hv mallissa on kaksi ahdinta kun taas vanhemmissa ei ole ollu tupla turboa.