Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Haxu.R - 18.09.2012, 09:52:47
-
En tiedä oonko sit minä vaan tyhmä mut mua ainakin nauratti kun Alfamer korjausopas käskee kytkeä P-vaihteen ja apulaisen polkemaan jarrua kun pitää alahihna pyörä irroittaa! :)
Milläs taval tuo irroitetaan automaattista? Pääseekö vetolevyn jostain lukitsemaan.
-
Startin aukosta meisseli hammaskehälle.
-
siihen voi tehdä vastaavan erikoistyökalun jolla pidetään hihnapyörästä kiinni http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/IMG_1579.jpg
tai vastaava tallin jämä osista http://i1162.photobucket.com/albums/q524/Jogiin/2012-06-30-452.jpg
tai
Pitkä naru/ remmi joka kiepitetään hihnapyörän ympäri ja toinen pää sidotaan johonkin tukevaan paikkaan kiinni.
jotkut on laittanu pitkän räikän paikoilleen ja toisen pään runkoaisaa vasten, sitten startilla pyöräytys ja pultti aukee, pitää tosin saada kiinnikkin ja siinä tuo ei toimi.
-
Irrotus on erinomaisen kätevää juuri tuolla jatkovarrella + startilla niin nopea napsautus, kuin vain kerkiää tekemään. Syylarin ylävesiletkulähdön hajottamisen kokemuksella suosittelen tuon työkalun rakentamista kiristystä varten. Kyllä se tosin ruuvarillakin pysyy sieltä hammaskehältä paikoillaan. Itsellä 60 cm vääntiö + metrin teräsputki vielä, jolla saadaan ~120 cm vääntiö ja kyllä sitäkin saa vääntää, että 60Nm + 60 astetta sinne saadaan kireydeksi.
-
Kyllä siinä riittää n. 70cm vääntiö erikoistyökalulla. Tuon pultin kiristäminen on oikeasti lasten leikkiä kun työkalu löytyy. Itsestään tekemällä vieläpä helpoin.
-
Pyssy käteen, pahimmassa tapauksessa voi joutua cooleria tai syylaria vähän nostamaan.
Momentti on riittävä kun vetää vaikka 250Nm pyssyllä.
Makuasia sano koira kun pallejaan nuoli. :D