Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: pihlaja - 18.09.2012, 13:23:17
-
Moi. Kertokaas arvon raatilaiset millainen homma olisi tämän yksilön leipominen ajokuntoon. http://www.nettiauto.com/volvo/v70/4986219. Itsellä olisi talli nostureineen käytössä, joten osien vaihto onnistuu. Mitenkäs pelkääjän airbag ja rungon oikaisu, onks tietoo lappeenrannan lähellä olevista roboteista ja hinnoista. Eli oiskohan tässäkään hommassa mitään järkeä ;D
-
Äkkiä ajateltuna 290tkm ajetun V70:n kauppahinta on jossain <10 teur kunnossa/kolaroimattomana. Kunnostukseen xy euroa ja mikä on myyntihinta? 3-4 teur vähemmän kuin kolaroimaton? Ei hirveästi jää katetta / työpalkkaa ja tuo melkein 300tkm pohjilla.. Harrastuksena kyllä..
-
Tuossa näyttää että on menny aika hyvin peltiä ruttuun. Koko kylki ja melko varmasti on kynnyskotelotkin ottanu osumaa muutenkin kuin pintapeltien osalta.
-
Todennäköisesti poksahtanut myös 5kpl turvavöiden esikiristimiä. Hantin turvatyyny helppo uusia, mutta vaatii tietysti kojetaulunkin vaihtamisen.
A-pilarin alapää ja pyöräkotelo näyttävät aika pahoilta. Jos katon sivupaarteissa ja kattopellissä ei näy vekkejä, niin a-pilari on vielä kohtuu vaivalla kuitenkin korjattavissa.
Jos ei omasta varastosta löydy varaosia, niin tulee todella kalliiksi. Lisäksi 3000e hintapyyntikin on aika reilusti yläkantiin.
-
Aika ilkeään paikkaan tuonne a-pilariin ja helmaan osunut. Onko edes oiottavissa? Jos suurlujuusterästä, niin ainoa tapa korjata, on vaihtaa kyseinen osa.
Myös paljon turvalaitteita mennyt. Bägien lisäksi pitää uusia niiden ohjainlaitteet ja tietenkin vyöt. Ja taisi olla niin, että kun bägit on räjähtänyt, niin takaistuimienkin vyöt uusittava vaikka niissä ei kukaan olisi istunutkaan. Ovat piukeella siellä siis nekin.
Alustan osat repeytyneet irti eli kelkka vaihdettava. Moottori/vaihteisto irrotettava?
Vaatii hyvät laitteet, oikeat korjausmetodit, paljon kallista osaa yms. yms..
Varaosiksi tuon voisi ostaa, mutta silloin hinta pitäisi olla pienempi.
En suosittele!
-
Itsekin olen muutaman kolariauton laitellut kuntoon. Kokemuksesta voin sanoa, että kolariauto täytyy saada halvalla, jotta sen korjaaminen kannattaa taloudellisesti. Tietysti jos löytää jonkun harvinaisuuden tai tekee korjauksia harrastuksesta niin sitten se on eri juttu. Hyvin paljon rahaa menee myös kaikkiin pikkujuttuihin, jotka selviävät sitten kun autoa rupee korjaamaan. Eli välillä korjauskustannusten laskeminen etukäteen on haasteellista.
Sanoisin että toi 3000 euron pyyntihinta tolle autolle on liikaa. Oikea hinta olisi mielestäni lähempänä kahta tonnia.
-
Kiitoksia kommenteista. Joo, taitaa kalliiksi mennä. Jos pelkillä peltiosilla olisi pärjännyt, voisi harkita. Tuo projekti taitaisi kyllä mennä pahasti miinuksen puolelle. Seuraavaa etsiessä.........
-
Onhan noita AVK:n ja SVT:n sivustoilla www.avk.fi ja www.svt.fi. Mutta ne on sitten rekisteristä poistettuja.
-
Jos tuolla autolla meinaa tiliä tehdä, niin tarjoaisi reilun 2 tonnia tuosta rahaa ja möisi lihoina pois. Kyllä tuosta helposti 3 keuroa lihoina saa. Toki siihen tarvitaan aikaa ja varasto missä hylsyä voisi säilyttää ja purkaa. Onhan tuossa paljon rahanarvoista palikkaa.
-
Jos tuolla autolla meinaa tiliä tehdä, niin tarjoaisi reilun 2 tonnia tuosta rahaa ja möisi lihoina pois. Kyllä tuosta helposti 3 keuroa lihoina saa. Toki siihen tarvitaan aikaa ja varasto missä hylsyä voisi säilyttää ja purkaa. Onhan tuossa paljon rahanarvoista palikkaa.
Kahta tonnia itsekin arvelin. Nyt on näemmä myyty.