Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Takavetoiset => Aiheen aloitti: hukka - 19.09.2012, 19:24:39
-
Suunniteltiin kevääksi tällaista tekniikan vaihtoa. Eli b200f pitäisi vaihtaa b230ft:en
Onko ihan täysin bolt on?
Vaihdelaatikot on samat (m47).
Moottorin ohjainboksi pitää ainakin vaihtaa. Mitä muuta?
-
Pari juttua ainakin tuli mieleen
*imm toiselle puolelle
*kaasuläppäanturin johdotukselta piti yksi kaapeli nappasta pois
-
Pari juttua ainakin tuli mieleen
*imm toiselle puolelle
*kaasuläppäanturin johdotukselta piti yksi kaapeli nappasta pois
Mikä johto? Eli onko turbon ja vaparin johtosarjassa eroa?
Pitäis tietää kanssa kun asennan tuohon mun 240 K-jetin tilalle LH-jettiä ja ostin johtosarjan niin en tiedä onko vaparista vai turbosta otettu..
-
Mikä johto? Eli onko turbon ja vaparin johtosarjassa eroa?
Pitäis tietää kanssa kun asennan tuohon mun 240 K-jetin tilalle LH-jettiä ja ostin johtosarjan niin en tiedä onko vaparista vai turbosta otettu..
Turbossa ei ole täyskaasuasentotunnistus käytössä, vain kaasu päällä tai joutokäynti. :)
-
Turbossa ei ole täyskaasuasentotunnistus käytössä, vain kaasu päällä tai joutokäynti. :)
Eli tunnistan turbon johtosarjan siitä että menee kaasuläppään 1 johto vähemmän?
Onks jollain tietoa minkä värinen on se johto joka katkaistaan 240 volvossa?
-
Eli tunnistan turbon johtosarjan siitä että menee kaasuläppään 1 johto vähemmän?
Onks jollain tietoa minkä värinen on se johto joka katkaistaan 240 volvossa?
Sehän on tommonen.
(http://i77.photobucket.com/albums/j75/Vapiti/Volvo/HPIM1637.jpg)
Kato vaikka yleismittarilla mikä pinni antaa kun kierrät läppäkytkimen täysille.
Kolmonen?
Joo, katoin sähkökuvasta, kolmonen ei oo kytketty turbossa. 18 on maa ja 2 menee eculle.
-
Sehän on tommonen.
(http://i77.photobucket.com/albums/j75/Vapiti/Volvo/HPIM1637.jpg)
Kato vaikka yleismittarilla mikä pinni antaa kun kierrät läppäkytkimen täysille.
Kolmonen?
Joo, katoin sähkökuvasta, kolmonen ei oo kytketty turbossa. 18 on maa ja 2 menee eculle.
Thänks -H- Tämä selventää jo paljon.
-
Jos käyttää matala ohmisia suuttimia kannattaa laittaa suuttimien etu-vastukset. Ette riko ecu boksia. :nohnoh
-
Kaikki neuvot ovat tarpeen!
Emme ole koskaan aikaisemmin vaihtaneet autoon konetta!
Joten kaikkea saa kirjoittaa mitä tulee vain mieleen!
Hyviä kommentteja onkin jo tullut :)
-
Vaihdoin kerran asconan 1.9 koneen rekordin 2.0 koneeseen naapurin vanhassa navetassa ELK(ei tosin ollu enää lehmiä). Vuosi oli 1987 ::)
oliko tämä off topic :-\
-
Jos käyttää matala ohmisia suuttimia kannattaa laittaa suuttimien etu-vastukset. Ette riko ecu boksia. :nohnoh
Tuosta mun pitikin kerran kysyä, eli mihin se vastus liitetään? tiedän että tulee suuttimien johtoihin mutta olisiko tarkempaa tietoja, Etuvastuksessa on 4 vihreää johtoa + 1 muun värinen, ja suuttimien johtoja on 3 per suutin.. Eli mihin johtoihin tarkkaan ottaen noi etuvastuksen johdot menee?
Sori thukka topicin lainaamisesta, mutta hyödyt itekkin mun kysymyksien vastauksista. Mulla nämä neuvot menee mun b230ft koneen asennukseen :)
-
Eikös sulla ole johtosarjassa valmis liitin tuolle vastuspaketille?
Autossa paikallaan ollessa nuo vastukset löytyy kuskinpuolelta lokarista akun läheltä.
-
Eikös sulla ole johtosarjassa valmis liitin tuolle vastuspaketille?
Autossa paikallaan ollessa nuo vastukset löytyy kuskinpuolelta lokarista akun läheltä.
Ok, pitää tarkastaa. Tuo johtosarja on vaparista jossa on korkea ohmiset suuttimet, et jos niistä löytyy ni sitten löytyy se liitin :D
-
miten tuo eroaa käytössä? eli mullahan projektissa on lh 2.4 -89 b234f:stä ja kaasuläppä b230fb:stä eli löytyy tuo täyskaasu asennontunnistin, mutta ohjaus tulossa turbo tekniikkaan. Eli jos jätän johdon paikalleen mitä käytännön eroja huomaan?
-
Ok, pitää tarkastaa. Tuo johtosarja on vaparista jossa on korkea ohmiset suuttimet, et jos niistä löytyy ni sitten löytyy se liitin :D
No ei sit löydy kun on vaparista johdot...
Paat korkeaohmiset tarpeeks isot tai sovellat vastukset suuttimiin.
-
No ei sit löydy kun on vaparista johdot...
Paat korkeaohmiset tarpeeks isot tai sovellat vastukset suuttimiin.
Mulla on nyt valmiina ostettuna matala ohmiset suuttimet ja vastuskin on ostettu, Eli ne kannattaa laittaa niin ei tuu tuhlattua rahaa. Mutta ne vastuksen johdot mietityttää että minkä värisiin suuttimien johtoihin ne tulee kiinni? Toi mun on siis b230e johon ostin ja olen asentamassa Vapari LH johtosarjan, turbon boxit ja turbon suuttimet sekä suutinten vastukset.
-
Kato tuolta, siinä on johtojen väritkin. http://www.autoelectric.ru/auto/volvo/740/1989/740-89.htm
-
miten tuo eroaa käytössä? eli mullahan projektissa on lh 2.4 -89 b234f:stä ja kaasuläppä b230fb:stä eli löytyy tuo täyskaasu asennontunnistin, mutta ohjaus tulossa turbo tekniikkaan. Eli jos jätän johdon paikalleen mitä käytännön eroja huomaan?
Hyytävän mustan savun perässä täyskaasulla ja kasan sököjä tulppia.
-
sen täyskaasu tiedon saa helpoiten pois käytöstä, kun ottaa kyseisen piuhan irralleen tulipellin johtosarjan liittimestä
eiku hemmetti eihän 2-satkussa ollu tuota liitintä, kannattaa sitten napasta irti ehjänä ecun liittimestä 3, punavalkee väritys
lähtee helposti irti migin langan pätkällä ja tongeilla, takoo päätä vähän taltan muotoiseksi
-
Mä en huomannu mitään eroa vedossa tai seoksissa (kapeakaistaromu) oli se piuha kiinni tai ei ::) Ja kone 230ft vaparin bokseilla, 630cc suuttimilla,e85 ja noin 1.1bar vakio garretti.