Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Takavetoiset => Aiheen aloitti: hukka - 19.09.2012, 19:24:39

Otsikko: b200f ---> b230ft
Kirjoitti: hukka - 19.09.2012, 19:24:39
Suunniteltiin kevääksi tällaista tekniikan vaihtoa. Eli b200f pitäisi vaihtaa b230ft:en

Onko ihan täysin bolt on?
Vaihdelaatikot on samat (m47).

Moottorin ohjainboksi pitää ainakin vaihtaa. Mitä muuta?
Otsikko: Vs: b200f ---> b230ft
Kirjoitti: HembalanD - 19.09.2012, 19:31:40
Pari juttua ainakin tuli mieleen

*imm toiselle puolelle
*kaasuläppäanturin johdotukselta piti yksi kaapeli nappasta pois
Otsikko: Vs: b200f ---> b230ft
Kirjoitti: miksu01 - 19.09.2012, 23:03:39
Pari juttua ainakin tuli mieleen

*imm toiselle puolelle
*kaasuläppäanturin johdotukselta piti yksi kaapeli nappasta pois

Mikä johto? Eli onko turbon ja vaparin johtosarjassa eroa?
Pitäis tietää kanssa kun asennan tuohon mun 240 K-jetin tilalle LH-jettiä ja ostin johtosarjan niin en tiedä onko vaparista vai turbosta otettu..
Otsikko: Vs: b200f ---> b230ft
Kirjoitti: hevonen - 19.09.2012, 23:23:12
Mikä johto? Eli onko turbon ja vaparin johtosarjassa eroa?
Pitäis tietää kanssa kun asennan tuohon mun 240 K-jetin tilalle LH-jettiä ja ostin johtosarjan niin en tiedä onko vaparista vai turbosta otettu..
Turbossa ei ole täyskaasuasentotunnistus käytössä, vain kaasu päällä tai joutokäynti. :)
Otsikko: Vs: b200f ---> b230ft
Kirjoitti: miksu01 - 19.09.2012, 23:29:12
Turbossa ei ole täyskaasuasentotunnistus käytössä, vain kaasu päällä tai joutokäynti. :)

Eli tunnistan turbon johtosarjan siitä että menee kaasuläppään 1 johto vähemmän?
Onks jollain tietoa minkä värinen on se johto joka katkaistaan 240 volvossa?
Otsikko: Vs: b200f ---> b230ft
Kirjoitti: hevonen - 20.09.2012, 09:17:19
Eli tunnistan turbon johtosarjan siitä että menee kaasuläppään 1 johto vähemmän?
Onks jollain tietoa minkä värinen on se johto joka katkaistaan 240 volvossa?
Sehän on tommonen.

(http://i77.photobucket.com/albums/j75/Vapiti/Volvo/HPIM1637.jpg)

Kato vaikka yleismittarilla mikä pinni antaa kun kierrät läppäkytkimen täysille.
Kolmonen?

Joo, katoin sähkökuvasta, kolmonen ei oo kytketty turbossa. 18 on maa ja 2 menee eculle.
Otsikko: Vs: b200f ---> b230ft
Kirjoitti: miksu01 - 20.09.2012, 09:58:39
Sehän on tommonen.

(http://i77.photobucket.com/albums/j75/Vapiti/Volvo/HPIM1637.jpg)

Kato vaikka yleismittarilla mikä pinni antaa kun kierrät läppäkytkimen täysille.
Kolmonen?

Joo, katoin sähkökuvasta, kolmonen ei oo kytketty turbossa. 18 on maa ja 2 menee eculle.

Thänks  -H- Tämä selventää jo paljon.
Otsikko: Vs: b200f ---> b230ft
Kirjoitti: J0NZA - 20.09.2012, 10:03:40
Jos käyttää matala ohmisia suuttimia kannattaa laittaa suuttimien etu-vastukset. Ette riko ecu boksia.  :nohnoh
Otsikko: Vs: b200f ---> b230ft
Kirjoitti: hukka - 20.09.2012, 10:19:31
Kaikki neuvot ovat tarpeen!

Emme ole koskaan aikaisemmin vaihtaneet autoon konetta!
Joten kaikkea saa kirjoittaa mitä tulee vain mieleen!

Hyviä kommentteja onkin jo tullut  :)
Otsikko: Vs: b200f ---> b230ft
Kirjoitti: jaho - 20.09.2012, 10:35:12
Vaihdoin kerran asconan 1.9 koneen rekordin 2.0 koneeseen naapurin vanhassa navetassa ELK(ei tosin ollu enää lehmiä). Vuosi oli 1987 ::)

oliko tämä off topic :-\
Otsikko: Vs: b200f ---> b230ft
Kirjoitti: miksu01 - 20.09.2012, 10:40:40
Jos käyttää matala ohmisia suuttimia kannattaa laittaa suuttimien etu-vastukset. Ette riko ecu boksia.  :nohnoh

Tuosta mun pitikin kerran kysyä, eli mihin se vastus liitetään? tiedän että tulee suuttimien johtoihin mutta olisiko tarkempaa tietoja, Etuvastuksessa on 4 vihreää johtoa + 1 muun värinen, ja suuttimien johtoja on 3 per suutin.. Eli mihin johtoihin tarkkaan ottaen noi etuvastuksen johdot menee?

Sori thukka topicin lainaamisesta, mutta hyödyt itekkin mun kysymyksien vastauksista. Mulla nämä neuvot menee mun b230ft koneen asennukseen :)
Otsikko: Vs: b200f ---> b230ft
Kirjoitti: hevonen - 21.09.2012, 07:58:51
Eikös sulla ole johtosarjassa valmis liitin tuolle vastuspaketille?
Autossa paikallaan ollessa nuo vastukset löytyy kuskinpuolelta lokarista akun läheltä.
Otsikko: Vs: b200f ---> b230ft
Kirjoitti: miksu01 - 21.09.2012, 09:45:12
Eikös sulla ole johtosarjassa valmis liitin tuolle vastuspaketille?
Autossa paikallaan ollessa nuo vastukset löytyy kuskinpuolelta lokarista akun läheltä.

Ok, pitää tarkastaa. Tuo johtosarja on vaparista jossa on korkea ohmiset suuttimet, et jos niistä löytyy ni sitten löytyy se liitin :D
Otsikko: Vs: b200f ---> b230ft
Kirjoitti: Miuzo - 21.09.2012, 10:30:23
miten tuo eroaa käytössä? eli mullahan projektissa on lh 2.4 -89 b234f:stä ja kaasuläppä b230fb:stä eli löytyy tuo täyskaasu asennontunnistin, mutta ohjaus tulossa turbo tekniikkaan. Eli jos jätän johdon paikalleen mitä käytännön eroja huomaan?
Otsikko: Vs: b200f ---> b230ft
Kirjoitti: hevonen - 21.09.2012, 15:11:46
Ok, pitää tarkastaa. Tuo johtosarja on vaparista jossa on korkea ohmiset suuttimet, et jos niistä löytyy ni sitten löytyy se liitin :D
No ei sit löydy kun on vaparista johdot...
Paat korkeaohmiset tarpeeks isot tai sovellat vastukset suuttimiin.
Otsikko: Vs: b200f ---> b230ft
Kirjoitti: miksu01 - 21.09.2012, 15:19:53
No ei sit löydy kun on vaparista johdot...
Paat korkeaohmiset tarpeeks isot tai sovellat vastukset suuttimiin.

Mulla on nyt valmiina ostettuna matala ohmiset suuttimet ja vastuskin on ostettu, Eli ne kannattaa laittaa niin ei tuu tuhlattua rahaa. Mutta ne vastuksen johdot mietityttää että minkä värisiin suuttimien johtoihin ne tulee kiinni? Toi mun on siis b230e johon ostin ja olen asentamassa Vapari LH johtosarjan, turbon boxit ja turbon suuttimet sekä suutinten vastukset.
Otsikko: Vs: b200f ---> b230ft
Kirjoitti: hevonen - 21.09.2012, 15:37:05
Kato tuolta, siinä on johtojen väritkin. http://www.autoelectric.ru/auto/volvo/740/1989/740-89.htm
Otsikko: Vs: b200f ---> b230ft
Kirjoitti: TVS - 21.09.2012, 17:59:51
miten tuo eroaa käytössä? eli mullahan projektissa on lh 2.4 -89 b234f:stä ja kaasuläppä b230fb:stä eli löytyy tuo täyskaasu asennontunnistin, mutta ohjaus tulossa turbo tekniikkaan. Eli jos jätän johdon paikalleen mitä käytännön eroja huomaan?
Hyytävän mustan savun perässä täyskaasulla ja kasan sököjä tulppia.
Otsikko: Vs: b200f ---> b230ft
Kirjoitti: Ari E - 21.09.2012, 18:52:30
sen täyskaasu tiedon saa helpoiten pois käytöstä, kun ottaa kyseisen piuhan irralleen tulipellin johtosarjan liittimestä

eiku hemmetti eihän 2-satkussa ollu tuota liitintä, kannattaa sitten napasta irti ehjänä ecun liittimestä 3, punavalkee väritys
lähtee helposti irti migin langan pätkällä ja tongeilla,  takoo päätä vähän taltan muotoiseksi
Otsikko: Vs: b200f ---> b230ft
Kirjoitti: mirok - 28.09.2012, 22:40:27
Mä en huomannu mitään eroa vedossa tai seoksissa (kapeakaistaromu) oli se piuha kiinni tai ei  ::) Ja kone 230ft vaparin bokseilla, 630cc suuttimilla,e85 ja noin 1.1bar vakio garretti.