Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: savoyard - 20.09.2012, 14:04:40
-
Jokos porukalle on ehtinyt kertyä kokemuksia uudesta powershiftistä?
Millainen huollontarve sillä on ja onko ollut häiriöitä toiminnassa tai muuta korjaus/ohjelmointitarvetta?
Mielenkiintoinen vaihteisto sinänsä kun automaatille luvataan samat päästöt kuin manuaalille, tosin eihän sitä saa kuin pikkumoottorien perään mutta silti.
Itse koeajoin S60 D2-mallin jossa oli powershift ja kyllähän se minusta toimi ihan kohtuullisesti vaikka Geartroniciin olenkin tottunut.
-
Reilu 60 tkm ajoin semmoisella eikä mitään onkelmaa ollut.
Parempi mielestäni kuin normaali automaattiloota. :)
-
No, sinä kirjoitit sen mitä minäkin ajattelin.
Varsinkin maantienopeuksissa loota vaihteli minusta hyvin eleettömästi.
-
en ole Volvon powershiftiä koskaan päässyt testaamaan, mutta VAG-konsernin DSG:llä ajanu ja periaatteeltaan samanlainen laatikko. Parasta noissa on se ettei laatikko luista ja vaihdot on nopeita sekä nykimättömiä :)
-
Parasta noissa on se ettei laatikko luista ja vaihdot on nopeita sekä nykimättömiä :)
Juuri näin :)
-
Vaan kuinka kestävyys? DSG:istä löytyy kuukelilla ym. melkoisesti murheita, PS:stä vähemmän, mutta täysin murheettomia nuokaan eivät näytä olevan. Onko noissa sitten oikeasti eroja, vai onko DSG:tä vain myyty niin paljon enemmän, että PS näyttäisi olevan huolettomampi ???
-
Eikös se Volvon tuplakytkin ole Fordin peruja? Eli sama automaatti mitä esim. jossain Mondeoissa?
Aikaisemmassa autossa oli DSG eikä siinä ollut 167tkm aikana ongelmia. Paljon nopeammin ja paremmin vaihtoi mitä tämä nykyinen geartronic. Powershift on kai samanlainen, tosin joidenkin testien mukaan ei ihan niin sulava ja sivistynyt mitä Volkkarin DSG.
-
Valmistaja on eri eli Volvon lootat tekee Getrag ja Volkkarikonsernin tuotteet on muistaakseni suunnitellu alunperin Borg Warner, mutta DSG-lootiakin on nykyisin niin monia malleja, että niiden luotettavuudesta yms ei voi sinällään sanoa yhtä totuutta.
Painavan kärryn vetämiseen en kaksoiskytkinvaihteistoa ottaisi, mutta normikäytössä ok.
-
Paras automaatti laatikko ikinä! Ollaan rullattu samalla laatikolla taksissa yli 500tkm ja pelaa moitteetta.