Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: timAntt1 - 22.09.2012, 20:54:09
-
Terve. Olen uusi foorumilla ja kysyisin että mitäs mieltä "veteraanit" ovat ensi kesänkokoonpanosta?
-T16 Ahdin
-JT 3" downpipe
-BSR cat back
-Siniset suuttimet
-Säätö (debil)
kai noilla eväillä saisi jo ~260-270hv?
Parannus ehdotuksia otetaan vastaan
-
Terve. Olen uusi foorumilla ja kysyisin että mitäs mieltä "veteraanit" ovat ensi kesänkokoonpanosta?
-T16 Ahdin
-JT 3" downpipe
-BSR cat back
-Siniset suuttimet
-Säätö (debil)
kai noilla eväillä saisi jo ~260-270hv?
Parannus ehdotuksia otetaan vastaan
Noilla saa tuon, mutta kun tietää että nälkä kasvaa syödessä niin korjaten
-T16 Ahdin -> 19T ahdin siivet leikattuna
-Siniset suuttimet -> Vihreät suuttimet
-Säätö (debil) -> Turbotec, kokemusta pidemmältä ajalta
Noilla saa yli 300, mut lohkos rajoittaa niin kannattaa jättää tehot 300.
-
Eei paha sitä ennen sampalta järeetä kytkinpakettia
-
Näin maallikkona muutama kyssäri. Minkälaiseen käyttöön olet autoasi rakentamassa eli minkälaisia ominaisuuksia haluat koneesta ulos?
-T16 Ahdin -> 19T ahdin siivet leikattuna
-Siniset suuttimet -> Vihreät suuttimet
-Säätö (debil) -> Turbotec, kokemusta pidemmältä ajalta
Noilla saa yli 300, mut lohkos rajoittaa niin kannattaa jättää tehot 300.
Miksi 19t ahtimesta kannattaa leikata siipiä? Saatteko siipipyörät helposti jälleen tasapainoon?
Kumman pään siipiä leikkelette?
Eikö leikkelemisen sijasta kannattaisi vaihtaa erikokoista siipipyörää ja pesää?
Mikäli tarkoitus on nostaa tehoa enemmänkin niin eikö kannattaisi laskea puristussuhdetta esim paremmilla männillä, muutenhan isot suuttimet yms menee vähän hukkaan? Vakionahan tuossa koneessa on aika korkea puristussuhde.
-
Miksi 19t ahtimesta kannattaa leikata siipiä? Saatteko siipipyörät helposti jälleen tasapainoon?
Kumman pään siipiä leikkelette?
Pakosiipeä leikataan paremman virtauksen takia. Hätösen Karihan noita on tehnyt jo pitkään. Voihan sen 16T ahtimen siivetkin leikata, mutta jos pitää ostaa ahdin niin enemmin 19T suoraan.
-
Niin siis eihän tavan jantteri ite niitä leikkele, se on ammattimiesten homma..
-
en tiedä onko tarvetta leikellä siipiä. Ajatuksenahan oli saada "maltilliset" 260-270hv että olisi aavistuksen rivakampi. Mites nuo auton puristukset? mitähän mahtaavat tykätä muutamastakymmenestä lisä hevosesta?
-
..Mites nuo auton puristukset? mitähän mahtaavat tykätä muutamastakymmenestä lisä hevosesta?
Ei niistä kannata huolehtia.
-
Herätellääs vanhaa aihetta! mites onnistuuko tuo säätö"lastutus" normaalisti jos on E85 kitti?
-
Herätellääs vanhaa aihetta! mites onnistuuko tuo säätö"lastutus" normaalisti jos on E85 kitti?
Kyllähän se onnistuu, mutta ei ihan yhtä "helppoa" kuin perus bensalla.
-
Eei paha sitä ennen sampalta järeetä kytkinpakettia
Minkälaista kytkinpakettia olit ajatellut? Itseänikin rupes kiinnostaa josko omastakin ottas enempi irti 8)