Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: AnttiR - 24.09.2012, 02:00:02
-
Käyttis BMW meni kaupaksi ja nettiautoa selattiin ahkeraan ärrien kohalta. Ja tämä kyseinen kohtuu edullinen yksilö pisti silmään, ainoa että oli vähän kaukana.
Tuli sitten hötsi ja tuli vietettyä viikonloppu oulussa, lauantaina laitoin myyjälle viestiä josko tulisi näyttämään autoa ouluun. Lopulta sovittiin että nähdään sunnuntaina kemissä.
Tuli sunnuntai aamu ja lastattiin 90 audi täyteen krapulaisia ihmisiä ja päräytettiin kemiin. Hetki odottelua ja ärrä kaartoi parkkipaikalle, ensi reaktio oli lähinnä että "ei muoviämpäri" hienosti myyntifiksattu maalipinta oli täynnä holoja auringon valossa. Lopulta siinä sitten potkittiin hetki renkaita ja vaikka hinta ei juuri tippunut tarttui ärrä matkaan. Hyvin pelasi kotimatkan vaikka kurvailtiin vielä haaparannan kautta.
Seuraavana aamuna tuli töihin lähtö ja oli tuskainen viikko etelässä kun sormet syyhysi ärrän kimppuun.
Nyt kun lähemmin tullut tutkittua ei juuri isompia ylläreitä onneksi ole löytynyt. Iloisin ehkä se että "tää on ollu aiemmin kolmekymppisellä sähkömiehellä, että ei juurikaan edes poljettu" näin kertoi siis myyjä.
Ensimmäisenä löytyi joku vahvistimelle viritetty paukkulanka joka oli kiinni akussa ja toinen pää peräkontin verhoilujen alla luonnollisesti johdon pää kuorittuna, siinä vaiheessa haiskahti ne sähkäri puheet.... Mutta mankkaa vaihtaessa löysin lisämittarien takaa tälläisen johtohässäkän (http://romujen.kuvat.fi/kuvat/Nykyiset/Volvo+850R+-96/20120915_192127.jpg), ei ollut enää epäilystäkään etteikö tämä auto ole ollut sähkärillä, johdot liitetty näppärästi WIGO:illa ;D Ja öljynpainemittari ei tosiaan toiminut ;D
Mutta kaikenkaikkiaan koko rahan arvoinen peli eikä pahasti pilalle rokattu. Volvo guard 2 häly löytyy ja sen rinnalle jostain syystä asennettu jälkiasenteinen keskuslukko joka ei aina pelaa.
To do listalla seuraavaa:
-Tukivarsi jumppaa, vetelee kiihdyttäessä todella paljon
-FK:n alustasarjan korvaaminen jollain järkevämmällä
-Ilmastoinnin täyttö ja todennäköisesti vuotojen korjaus
-Täristää jarruttaessa
-Orkkis häly ja keskuslukko toimintakuntoon
-Ohjaustehostajan öljyä vuotaa jostain, onko jotain tiettyä paikkaa mistä alkaa tippumaan?
-Maalipinnan kunnostus
-Sitten jotain höpöhöpö tuning juttuja joskus ruutumaskia yms.
-Apparin oven sarana paukkuu, näyttäisi olevan koko pilari halki. tyyppivika?
"Joku pieni lastu" pitäisi olla, onko näissä ohjelmoitava purkki vai samalla tavalla vaihdettava lastu kuten vanhemmissa turbo volvoissa? Paljonko on ahtopaineet vakiona, nyt ahtaa vakiomittarin asteikon "yli" niin ei uskalla polkea kauheasti kun ei ole seoksista tietoa, MTX-L on kyllä jo tilauksessa. Orkkis ilmanputsarikotelon kansi on korvattu kartiosuodattimella joten jos joltain löytyy alkuperäinen kotelo niin olisin kiinnostunut ostamaan.
Kuvia täällä (http://romujen.kuvat.fi/kuvat/Nykyiset/Volvo+850R+-96/)
Niin ja nuo kromitetut rekisterikilven aluset lähtee ensiviikolla kun uudet kilvet tulee ;D
-
Hyvältä näyttää! O0
-
Noi ovisaranaviat taitaa olla ihan tyyppivikoja, mulla meni vanhasta v70:stä kuskin puolelta kans. Mikkiliimaa ja loppu paukkuminen.
-
Tuliha se esittely tänne :hello:
Muistaha päivittää etenemistä, seurantaan siis menee :)
-
Pitäähän sitä tuollainen korjaamomuistio tehdä, niin muistaa mitä on autolle tehnyt :D
Perjantaina kävin ensimmäisen parannuksen ulkonäköön tekemässä kun hain tavalliset kilvet noiden epäsymmetristen EU-kilpien tilalle, samalla sai kyytiä nuo kromiset kilventaustat, kuva (http://romujen.kuvat.fi/kuvat/Nykyiset/Volvo+850R+-96/20120929_132950.jpg).
Samalla kun hain kilvet, näytin katsastusmiehelle autoa. Hylkyhän sieltä tuli. Käsijarru ei pitänyt ollenkaan vasemmalla puolella ja ATF:ää vuotaa reilusti jostain hammastangon lähettyviltä, onko jotain vakiopaikkaa mistä vuotaa?
Käsijarruhilppeet kävinkin jo ostamassa kaikki niin onpa sitten huoleton sen suhteen jatkossa.
Sitten sellainen huomio että taitaa olla TCV rikki. Välillä ei löydy ahtoja millään ja välillä karkaa liian korkeiksi.
Meneekö tähän se AC Delcon venttiili mitä on täällä suositeltu? Kun tämä taitaa jo olla uudemmalla motronicilla?
-
Menee ehdottomasti seurantaan. ;) On kyllä nätti äRRä!
-
hieno on ärrä O0 mukava seurata muiden ärrien laittoa ;)
-
Tälle ei eritysempiä ole tapahtunut, ajettu ja kerätty osia.
Perjantai iltana jouduin olosuhteiden pakosta vaihtamaan mukana seuranneet talvirenkaat alle, ja onhan ne niin rumat että varmaan harakatkin nauraa (http://romujen.kuvat.fi/kuvat/Nykyiset/Volvo+850R+-96/20121028_152914.jpg). :'(
Taidan hommata titaneille talvirenkaat. XC tyylinen maskikin on keulalla, pitäisi ehkä vielä merkki askarrella siihen kiinni. Ei oikein tuollaisena omaaan silmään sovi.
Moottoritilaan tuli foorumin kautta ostettua kaikki puuttuvat muoviosat, kiitokset niistä arska11 nimimerkille :)
-
Perjantai iltana jouduin olosuhteiden pakosta vaihtamaan mukana seuranneet talvirenkaat alle, ja onhan ne niin rumat että varmaan harakatkin nauraa (http://romujen.kuvat.fi/kuvat/Nykyiset/Volvo+850R+-96/20121028_152914.jpg). :'(
Mikä noissa? Eikös nuo ole ihan orggis valssit?
Onhan nuo nyt 100x paremmat kun ruosteiset pellit.
-
Mikä noissa? Eikös nuo ole ihan orggis valssit?
Onhan nuo nyt 100x paremmat kun ruosteiset pellit.
Voittaa kyllä ruosteiset pellit. On vaan niin säälittävän kokoiset ja hukkuu tuonne kaariin. Kaiken lisäksi mulle asti ei keskilätkiä kulkeutunut :/
-
Tänään oli töistä tullessa paketti odottelemassa ovella. Tällä kertaa sisälsi tälläistä (http://romujen.kuvat.fi/kuvat/Nykyiset/Volvo+850R+-96/20121029_172352.jpg). Pitihän sitä heti lähteä ruuvailemaan, enpä ehtinyt lopulta kun toisen puolen (http://romujen.kuvat.fi/kuvat/Nykyiset/Volvo+850R+-96/20121029_210459.jpg) tekemään kun olikin käsijarruvaijerin vaihto odotettua hankalampi homma ja jarruputken nippa särkyi vielä kaiken lisäksi joten jää kasaaminen huomiselle tai siihen hetkeen kun saan uudet jarruputket ja teräspunosletkutkin on tulossa jossain päin maailmaa. Tottakai samalla tulee uudet käsijarrukengät ja vaijerit, pitäisi tämän jälkeen jarrujen puolesta kelvata katsastukseen :)
Eteen hommasin alumiiniset tukivarret Rs nimimerkiltä kiitokset niistä!
Niihin on hommattuna powerflexin puslat mutta vaikka kuinka tavaan sitä powerflexin ohjetta en millään tajua että miten päin ne puslat täytyy asentaa, tietäisikö täällä kukaan? PFF88-101 sarja kyseessä.
-
Mikä noissa? Eikös nuo ole ihan orggis valssit?
Onhan nuo nyt 100x paremmat kun ruosteiset pellit.
Kyllä, Cetuksethan ne on. ;)
Nyt pysähtyy. :D Taisit satulat/levyt maalata? Se on vähän kuin piste i:n päälle. O0
-
Kyllä, Cetuksethan ne on. ;)
Nyt pysähtyy. :D Taisit satulat/levyt maalata? Se on vähän kuin piste i:n päälle. O0
Kiitos, mietinkin että mitkä nuo talvikiekot on nimeltään :)
Ja kyllä luulisi pysähtyvän, vielä täytyisi eteen laittaa samanlaiset! :D
Vähän laitoin vasaralakkaa suojaksi sellaisiin kohtiin mitkä saattaa ruostua niin pysyy siistimpänä :)
-
Tänään laittelin moottoritilaan puuttuvia muoveja sekä kartiofiltteri pois ja orkkis ilmanputsarikotelo takaisin.
Sellainen vaan tuli taas mieleen että millaisilla ruuveilla tulee kiinni se muovi venttiilikopan päälle? Ostin niitä puolivahingossa kaksin kappalein mutta kummankaan mukana ei tullut ruuveja :/
-
Jarruremppa valmistui tosiaan viime viikolla, lopulta tuli uusittua jarruputkeakin aika reilusti kun oli alkuperäiset liitokset sen verran jumissa että piti väkivalloin irroittaa. Ja tottakai heti seuraavana päivänä saapui teräspunos jarruletkut mitä on odoteltu tovi ;D
Tänään saapui AC delcon, TCV. Tietääkö joku minkalainen liitin siihen sopii, tai siis millä nimellä löydän siihen sopivan liittimen että saisi adapterijohdon tehtyä.
Ostaessa tässä oli lisämittareille tehty MDF levystä paneeli, se istui huonosti ja irtosi kiihdytyksessä, tuli sitten askarreltua 1-din mittariteline (http://romujen.kuvat.fi/kuvat/Nykyiset/Volvo+850R+-96/20121106_210513.jpg), kyllä pysyy paikallaan!
Innovatekin tosiaan tuli joku aika sitten, pitäisi vielä kytkeä!
-
Sellainen vaan tuli taas mieleen että millaisilla ruuveilla tulee kiinni se muovi venttiilikopan päälle? Ostin niitä puolivahingossa kaksin kappalein mutta kummankaan mukana ei tullut ruuveja :/
Torx pultit ja sellaset leveä kantaiset.
-
Torstai iltana kävi kivasti tämän kanssa. Kauppaan olin lähdössä, laitoin auton käyntiin, menin raapimaan laseja puhtaaksi ja kuinkas kävikään. No tottakai ovet meni lukkoon >:(
Sain auton mukana ainoastaan yhden avaimen ja keskuslukon kaukosäätimen mukaan. Eipä siinä sitten auttanut kun mennä lasista sisälle, onneksi löytyi purkuauto läheltä mistä sain jo ehjän ikkunan.
Seuraavaksi taidan tilata uudet lukot, avaimet ja laittaa alkuperäisen keskuslukon/hälyn toimimaan. Tähän kun on V70 ovenkahvat laitettu, niin saako sen lukkopesän sarjoitettua 850 avaimelle?
-
Torstai iltana kävi kivasti tämän kanssa. Kauppaan olin lähdössä, laitoin auton käyntiin, menin raapimaan laseja puhtaaksi ja kuinkas kävikään. No tottakai ovet meni lukkoon >:(
Sain auton mukana ainoastaan yhden avaimen ja keskuslukon kaukosäätimen mukaan. Eipä siinä sitten auttanut kun mennä lasista sisälle, onneksi löytyi purkuauto läheltä mistä sain jo ehjän ikkunan.
Jaahas, muillakin onnistuu. Mulla oli viime talvena auto "lainassa" sukulaispojalla ja kävi sama homma. Päättivät sitten hätäpäissään soittaa palokunnan avaamaan oven, tulos: ovenkarmi väännetty hieman ulospäin ja jäljet pilarissa operaatiosta. No nyt tulee sit sateella vettä sisälle motarilla, tarviis vääntää jollain ilveellä karmia sisään. Hauskintahan tässä on se, että itse olin n. 3km päässä toisten avaimien kanssa. Lasinkin olisi voinut mieluummin särkeä kuin karmin vääntää, "leima" lasit löytyy varastosta.
Seuraavaksi taidan tilata uudet lukot, avaimet ja laittaa alkuperäisen keskuslukon/hälyn toimimaan. Tähän kun on V70 ovenkahvat laitettu, niin saako sen lukkopesän sarjoitettua 850 avaimelle?
Sarjoittamisesta en tiedä, mutta itse päädyin siihen et jos tarvii jostain syystä päästä autoon sisään avaimella, niin takaluukusta saa lukot auki avaimella. Mulla on siis X70 ovenkahvat ilman lukkopesiä, kuskin puolella apukuskin kahva.
-
se on aika hauska operaatio jos haluaa noi kasipätkän lukkopesät x70-kahvoihin. zulur sen mulle joskun linkitti :) menen nyt sitä linkkiä etsimään :hello:
Edit: Siitä vaan sitten askartelemaan paskartelemaan:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=42&t=51958
-
Itseasiassa minäkin sain palokunnalta apuja kun isä vaikuttaa siinä laitoksessa jonkin verran :D Neuvoivat tosiaan teippaamaan lasin kauttaaltaan ja sen jälkeen sellaisella lasinsärkijäpiikillä isku ja vanhan lasin sai kääriä rullalle. Tuli siis huomattavasti vähemmän sotkua. Tyydyin lopulta vain tilaamaan uuden avaimen ja viikolla pitäisi käydä se hakemassa ja saavat samalla ohjelmoida toimimaan sen.
Illalla/yöllä oli kerrankin aikaa ja virtaa itsellä auton laittoon. Imuroin oven sisältä loput lasinsirut ja kiinnitin ovipahvin. Myös muut sisustan osat kasailin paikalleen kun oli purettu takapenkit ja keskikonsoli käsijarruvaijereiden vaihdon takia. Samalla poistin puuhapiuhaa (http://romujen.kuvat.fi/kuvat/Nykyiset/Volvo+850R+-96/20121126_001849.jpg) jonkun verran. Ollut joskus ilmeisesti joku puhelinsarja tässä kun mm. kuskin penkin alta löytyi kaiutin ;D
Tuota jälkiasennettua keskuslukon ohjausta myös tutkin että miten sen saa sitten poistettua joskus, ja olihan sekin melkoinen sähkömiehen taidonnäyte (http://romujen.kuvat.fi/kuvat/Nykyiset/Volvo+850R+-96/20121125_213807.jpg). Onneksi oli Rimen sarja niin löytyi kytkentäkaavio itseltä siihen samantien. Täytyy repiä vit***n kun saa ne orkkis kauko-ohjaimet. Samalla huomasin että lattiamatot on märkänä ja jäähdytinnestettä on kadonnut hiukan joten taitaa olla lämppärinkennon vaihto edessä.
Ruuvailin myös V70 takavalot (http://romujen.kuvat.fi/kuvat/Nykyiset/Volvo+850R+-96/20121126_005020.jpg) paikalleen. Nuo alkuperäiset alaosat vaan on jo aika kulahtaneet sekä joku on ne joskus jo kertaalleen lakannut niin taitaa mennä vaihtoon nekin.
Alumiinitukivarret (http://romujen.kuvat.fi/kuvat/Nykyiset/Volvo+850R+-96/20121125_193550.jpg) sai pienen kunnostuksen. Vanhat puslat prässillä pois, hiekkapuhallus, alumiinimaali pintaan ja maalin kuivuttua painelin vielä powerflexit paikalleen. Toivottavasti ne nyt on oikein päin asennettu!? Taustalla näkyät powerflexit on moottorin ylä- ja alatukeen. Näytti ainakin alemmat puslat olevan niin väsyneen näköiset että sama vaihtaa kaikki kerralla.
-
katoppas ensin ettei ne o-renkaat vuoda siitä kennosta. ettei kato tartteis uutta kennoa ostaa :hello: porukoiden kasipätkässä o-rengasremppa riitti :)
-
Onkohan paha homma vaihtaa ne o-renkaat?
-
vastaa kennon vaihtamista ikävä kyllä mutta ne o-renkaan on huomattavasti halvemmat kuin se kenno :) ja kaupanpäälle jos sen kennon ostaa motonetistä tai vastaavasta niin sitä saa sitten uretaanivaahdolla tiivistää :facepalm:
-
Laiskana laitoin lopulta hella-behr kennon tilaukseen, pitäisi olla hyvä :) Ei jaksa monesti purkaa ;D
Perjantaina isäukko käytti iisalmessa avain-vaunulla tämän niin nyt on sitten kaksi toimivaa avaintakin! Samalla nappasi mukaan tilaamani poikkituen. 98€ jäi sille hintaa tällä kertaa.
Lauantaina käytin vihdoin uusintakatsastuksessa, nyt jäi enää se korjauskehoitus vuotavasta hammastangosta, taitaa olla kohtuu kusinen homma vaihtaa.....? Uusi käytettykin olisi jo odottelemassa, täytyy samalla laittaa uudet raidetangonpäät ainakin, onkohan sisäpäät vaihdettavissa?
Mutta tosiaan nyt saa ajella 2014 vuoden puolelle, eli seuraavaksi voisi jotain haaleaa kalvoa laitattaa etulaseihin 8)
Jenkkivilkutkin odottelee asennusta, polttimon pidikkeet vielä tulossa.
-
Laiskana laitoin lopulta hella-behr kennon tilaukseen, pitäisi olla hyvä :) Ei jaksa monesti purkaa ;D
Perjantaina isäukko käytti iisalmessa avain-vaunulla tämän niin nyt on sitten kaksi toimivaa avaintakin! Samalla nappasi mukaan tilaamani poikkituen. 98€ jäi sille hintaa tällä kertaa.
Lauantaina käytin vihdoin uusintakatsastuksessa, nyt jäi enää se korjauskehoitus vuotavasta hammastangosta, taitaa olla kohtuu kusinen homma vaihtaa.....? Uusi käytettykin olisi jo odottelemassa, täytyy samalla laittaa uudet raidetangonpäät ainakin, onkohan sisäpäät vaihdettavissa?
Mutta tosiaan nyt saa ajella 2014 vuoden puolelle, eli seuraavaksi voisi jotain haaleaa kalvoa laitattaa etulaseihin 8)
Jenkkivilkutkin odottelee asennusta, polttimon pidikkeet vielä tulossa.
poikkituki on asiaa! :pomo:
raidetankojen sisäpäät on vaihdettavissa, näin ainakin itsellä :)
paljon noiden jenkkivilkkujen polttimoiden pidikkeet kustansi sinisellä ???
-
poikkituki on asiaa! :pomo:
raidetankojen sisäpäät on vaihdettavissa, näin ainakin itsellä :)
Kovasti kaikki tuota poikkitukea kehuvat, niin pakko se on laittaa :D
Ja kiitos tiedosta, sama sitten uusia nekin samantien :)
paljon noiden jenkkivilkkujen polttimoiden pidikkeet kustansi sinisellä ???
Tilasin scandixilta, 11.36€/kpl :o
-
Mitenkäs näissä voi estää välijäähdyttimen jäätymisen? Meinasin lähteä äskön aakkosbaarissa käymään mutta ei kiertänyt yli kolmea tuhatta ja veti ahtoletkua ruttuun niin taitaa olla cooleri jäässä, vaikka syksyllä tarkastin sen tyhjennysreiänkin. Voiko vaikuttaa kun ei ole pohjapanssaria paikallaan ollenkaan?
-
Mitenkäs näissä voi estää välijäähdyttimen jäätymisen? Meinasin lähteä äskön aakkosbaarissa käymään mutta ei kiertänyt yli kolmea tuhatta ja veti ahtoletkua ruttuun niin taitaa olla cooleri jäässä, vaikka syksyllä tarkastin sen tyhjennysreiänkin. Voiko vaikuttaa kun ei ole pohjapanssaria paikallaan ollenkaan?
Cooleri kannattaa puhdistaa liuotin pesulla, siellä voi olla reilusti öljynsekaista kuraa.
Talveksi pois keulasta putsarille menevä imuputki, ainakin silloin jos on eteenpäin täysin avoin malli. Jäähdyttimien alle alkuperäinen muovisuojus.
Turboon ei kuulu pohjamuovia, mutta maksaa volvolla alle satasen ja se auttaa pakkasella lämpöjen pysymiseen ja kesällä moottori pysyy puhtaampana.
-
En tiiä vaikuttaako tohon coolerin jäätymiseen mutta ite tein T-5:n viimasuojan maskiin eikä ole temppuillut.
Mulla on siis se ruutumaski(sama kai se mikä maski siellä on :P) ja siihen leikkasin halpakaupan retkipatjasta(se vihreä ohut) sopivan palan maskin takapuolelle, maalasin etupuolen mattamustalla siitä palasta ja "ompelin" sen mustilla nippareilla maskiin kiinni. Materiaaliksi valkkasin tämän niin ei välitä kosteudesta mitään ja muotoutuu hyvin.
Ei ole kovin paha kosmeettinen haitta näin talvella.
Viima pääsee vielä sieltä ala-aukoista mutta se menee lähinnä öljypohjan korkeudelle, toki jäähdyttimien alaosaankin.
Aattelin että ehkäisee huohotuksen jäätymismahdollisuutta ja sitä coolerin jäätymistä.
Ainakin rapiat -20 asteessa suoraan matka-ajoon lähtiessä mylly lämpee nopeemmin. :)
Flektiä en silti ole saanut pyörimään kun tuo lämppärin puhallus jäähdyttää konetta riittävästi sen moottoria ympäröivän kylmän ilman kanssa.
Viimasuoja on myös niin edessä että flekti saa kyllä tarvittaessa ilman sieltä maskin takaa, ylikuumenemista ei pääse tapahtumaan.
-
Kiitoksia neuvoista! :)
-
(http://romujen.kuvat.fi/kuvat/Nykyiset/Volvo%20850R%20-96/20121208_010239.jpg/_full.jpg)
Poikkituki paikallaan.
Harmi ettei ole kuvaa moottoritilasta ostokunnossa, venttiilikopan ja kaasuläpän suojamuovit puuttui lisäksi oli joku tuningsuodatin suoraan ilmamassamittarissa paikallaan ilman mitään kannakointeja. Nyt on moottoritilakin entisöity, tai no uusi paisuntasäiliö on myös tulossa vielä! :)
-
Siisti konehuone. Onhan tuo paisari ottanut vähän väriä. Tuo ilmanputsari kotelon turbo teksti vois olla hieno hopeana? Sopis tuohon bensakiskon kopan ja poikkituen väriin. ;) ;D
-
Siisti konehuone. Onhan tuo paisari ottanut vähän väriä. Tuo ilmanputsari kotelon turbo teksti vois olla hieno hopeana? Sopis tuohon bensakiskon kopan ja poikkituen väriin. ;) ;D
Joo, mutku ei sen kuulu alunperin olla hopeana... ;)
Tässähän ollaan palauttamassa original lookia. O0
Toi poikkituki on itelläkin, tosi hyvä, haukkuu hintansa kuivalla asvaltilla kesäaikaan...
-
Onko tuosta poikkituesta hyötyä esim. kojelaudan narinoihin jne.niinkuin joskus muistan lukeneeni jostain?
-
Onko tuosta poikkituesta hyötyä esim. kojelaudan narinoihin jne.niinkuin joskus muistan lukeneeni jostain?
Voipi ollakin. Mulla ei natissut mutta kun tuon tuen laittoi niin oli ihan eri auto kun lähti pommittamaan kimuranttia asvalttipaanaa.
Ennen vempuloi sitten kun laittoi tuen, alkoi nostamaan tassua... :D
On se muutakin kuin koriste.
-
Siisti konehuone. Onhan tuo paisari ottanut vähän väriä. Tuo ilmanputsari kotelon turbo teksti vois olla hieno hopeana? Sopis tuohon bensakiskon kopan ja poikkituen väriin. ;) ;D
Paisari on tosiaan tummunut ja sen lisäksi vielä säröillä :/
Ja en taida maalailla, minun mielestä parempi noin :)
Joo, mutku ei sen kuulu alunperin olla hopeana... ;)
Tässähän ollaan palauttamassa original lookia. O0
Toi poikkituki on itelläkin, tosi hyvä, haukkuu hintansa kuivalla asvaltilla kesäaikaan...
Ei tätä nyt ihan original kuntoon tulla laittamaan, mutta nuo amis viritykset haluan pois!
Ja kuivia kesäpäiviä odotellessa ;)
Onko tuosta poikkituesta hyötyä esim. kojelaudan narinoihin jne.niinkuin joskus muistan lukeneeni jostain?
Tuohon en itse osaa sanoa oikein mitään. Mulla on sen verran huonosti kalibroitu persedyno :D
Lisäksi tässä on muutenkin vielä alustan osissa sanomista, ei ole mikään ajonautinto ollut minun aikana tämä auto. Mutta jospa kevääseen mennessä olisi kunnossa :)
-
Paisari on tosiaan tummunut ja sen lisäksi vielä säröillä :/
Ja en taida maalailla, minun mielestä parempi noin :)
Mietin vain. :2funny:
-
Olisiko innokasta ABS-boksin kolvaajaa vaikkapa Jyväskylän seudulla?
-
tulen nyt vähän OT:ta kirjoittelemaan mutta:
laitoin ensin nuo D2:set alle ja ajelin niillä sen 5tkm ilman poikkitukea ja sitten kun ostin/laitoin poikkituen paikalleen niin auto jäykistyi kyllä huomattavasti että on jo itsensä maksanut ajonautinnossa takaisin S*
-
kyllähän se vaan komee on tuo 850R. työkaveri kaivoksella lämmitti kolvilla vaan uudestaan kaikki tinaukset abs-boksissa. kylmäjuotoksia paljon. ainakin se alkoi pelaamaan.
-
kyllähän se vaan komee on tuo 850R. työkaveri kaivoksella lämmitti kolvilla vaan uudestaan kaikki tinaukset abs-boksissa. kylmäjuotoksia paljon. ainakin se alkoi pelaamaan.
Kiitoksia!
Ei uskalla kyllä itse mennä tuota tinailemaan kun ei ole työkaluina kun bilteman halppis kolvi :D
-
Työt pitää kiireisenä kun ei ole kun sunnuntai-maanantai yönä aikaa laitella ;D
Scandixilta oli viikolla tullut lämppärin kenno, paisuntasäiliö ja jenkkiparkkien polttimon pitimet.
Nakkasin sitten jenkki parkit paikalleen
(http://romujen.kuvat.fi/kuvat/Nykyiset/Volvo+850R+-96/20121217_000734.jpg/_smaller.jpg)
Polttimoiksi pitää vielä vaan metsästää jostain oranssit kaksi lankaiset polttimot. Umpiot on uusien vilkkujen kanssa aika karun näköiset :-\
Saako valojen alle noita listoja ilman pesurien reikiä?
Vihdoin sain myös alkuperäiset keskuslukon/hälyn kaukosäätimet.
(http://romujen.kuvat.fi/kuvat/Nykyiset/Volvo+850R+-96/20121213_232409.jpg/_smaller.jpg)
Yritin jo koodailla niitä toimimaan mutta en tiedä onko kapuloista patterit lopussa vai mikä kun toimii aika satunnaisesti. Positiivista kuitenkin se että häly tuntuu toimivan, onneksi ei ole sitä sireeniä vielä paikallaan, olis saattanu olla naapureilla sanomista ;D
Ensi viikolla olisi yksi pieni talo putkitettavana ja sen jälkeen alkaisi loma niin pitää hoitaa tästä isommat remontit sitten.
Jakopää remonttikin olisi edessä. Mitä kaikkea kannattaa uusia ja mistä ostaa?
-
Jakopää remonttikin olisi edessä. Mitä kaikkea kannattaa uusia ja mistä ostaa?
käyppä kysyy tiskiltä :) siinä tulee mukana hihna, vesipumppu ja se rulla kaikkine tilpehööreineen. onhan se kallis kun mikä jos tarvikkeeseen vertaa mutta tietää ainakin mitä sinne tulee. ja tuleehan siinä mukana se hieno jakopään huollosta kertova tarra 8)
itse ostin tuon kun ajattelin että tehdään kerralla kunnolla toi homma :hello:
-
käyppä kysyy tiskiltä :) siinä tulee mukana hihna, vesipumppu ja se rulla kaikkine tilpehööreineen. onhan se kallis kun mikä jos tarvikkeeseen vertaa mutta tietää ainakin mitä sinne tulee.
itse ostin tuon kun ajattelin että tehdään kerralla kunnolla toi homma :hello:
Pitääpä huomenna soitella avain vaunulle! Eipä näillä ajoilla tarvitse tuota usein tehdä ja ehkä kaikkein pahin paikka säästää :idiot2:
Mikä muuten on virallinen vaihtoväli? 2008 ja 280tkm kohdalla tehty. Nyt mittarissa 342tkm.
Ei vaan vakuuta kun se on jossain kaustisen teboililla teetetty ::)
-
Pitääpä huomenna soitella avain vaunulle! Eipä näillä ajoilla tarvitse tuota usein tehdä ja ehkä kaikkein pahin paikka säästää :idiot2:
Mikä muuten on virallinen vaihtoväli? 2008 ja 280tkm kohdalla tehty. Nyt mittarissa 342tkm.
Ei vaan vakuuta kun se on jossain kaustisen teboililla teetetty ::)
taitaa olla 4 vuotta/120 000 km :) joo mullakin oli gatesin lappu liimattu että hihna on vaihettu niin eipä sinne oikeesti mitään muuta oltukkaan tehty :D :D
-
Nuo "ei merkkikorjaamojen" jakopääremontit ei tosiaan aina sisällä ihan kaikkia osia mitä sinisellä :nohnoh
Meneekö muuten FWD V70R putkiston loppuosa heittämällä tähän? On tuolla varaston perukoilla tuollainen V70 takapuskuri hommattuna tähän niin sillä kyselen
-
en mene vannomaan mutta eikös tuon pitäisi mennä kun samoja autojahan nämä ovat ;)
-
Ite laitatin V70:iin jakopään huoltosarjan eli hihna ja hilut, sekä vesipumpun Volvo originaalia. Sitten hydraulista kiristintä, apulaite hihnaa pyörineen ja kiristimineen yms kilkettä by motonet samaan remppaan, hyvä tuli O0
-
Mihin näissä on stanssattu lohkoon moottorin tyyppi?
VIN numeron mukaan tässä nimittäin on B5204T......
On italian tuonti mutta papereissa moottorin tilavuus 2310cm3 ja teho 184kW. Muutosprosentteja tasan 1% alustasarjan takia.
Mitähän vittua tekisi mieli sanoa.....
-
Mihin näissä on stanssattu lohkoon moottorin tyyppi?
VIN numeron mukaan tässä nimittäin on B5204T......
On italian tuonti mutta papereissa moottorin tilavuus 2310cm3 ja teho 184kW. Muutosprosentteja tasan 1% alustasarjan takia.
Mitähän vittua tekisi mieli sanoa.....
eiks jakohihnan suojakopassa oo moottorin malli numero? ??? ainakin itselläni on..
-
Noista paikoista löytyy.
(http://www.volvotips.com/service-manual/volvo-850/engine-vin-id/Image_002.png)
-
Kannattaa katsoa lohkon merkintä, jakopään suojamuovi ei välttämättä ole alkuperäinen.
-
Jakopään muovista puuttuu tarra..... ::)
Tuota lohkon merkkiä ei taida oikein yläkautta nähdäkään, pitänee ihmetellä joskus kun talliin pääsee.
-
yläkautta se kyllä pitää juurikin lukea :)
-
Missä kohdassa se tarkalleen on? :o
Yritin lampun kanssa ihmetellä mutta ei silmiin osunut.
-
Missä kohdassa se tarkalleen on? :o
Yritin lampun kanssa ihmetellä mutta ei silmiin osunut.
Ei nyt ihan kauheesti parempaa selitystä varmaan tarvi, kun ton hevosen linkkaama kuva..
-
siis seuraamalla sitä jakopään suojamuovia sinne lohkoa alas niin sieltä sen pitäis vastaan tulla... ite kyllä suihkin ensin bräkkleeneriä sinne jakopäähän kun oli niin moskassa niin stänssäys paljastu samalla :)
-
no niin. löysin Zulurin arkistoista kuvan jota vähän muokkasin ettei vaan jää epäselväksi:
(http://i1067.photobucket.com/albums/u421/JoonasHalinen/100_3290_zpsc18ec453.jpg)
nyt luulis löytyvän :)
(http://i116.photobucket.com/albums/o28/ZuluR/blockmontering/100_3750.jpg)
ja tuossa on kansi sitten paikoillaan eli se on vähän piilossa kun kansi on vähän leveämpi kuin lohko :) ja kaikenlisäksi kone on hieman kallistettu taaksepäin niin löytäminen saattaa olla hieman hankalaa muttei mahdotonta :)
-
Suuret kiitokset! Oli sen verran paskan peitossa tuo kohta että sillä ei löytynyt merkintöjä aluksi. Sen verran sain puhdisteltua että näin neljä ensimmäistä merkkiä ja ne olivat B520....
Eli niinpä se sitten on kaksi litrainen. Ostotilanteessa kun kuulin tämän olevan italian tuonti niin varmistin vielä myyjältä että onhan varmasti 2.3. "Ihan varmasti on" Niinpäniin.....
Tämä peli löytynee nettiautosta ensiviikolla.
-
Ja papereissa 2.3l :idiot2:
-
Rekisteröintikatsastuksessa tullu virhe?
-
Kone auki ja sisälle 2.3 litraisen sisuskalut? ;)
-
Kone auki ja sisälle 2.3 litraisen sisuskalut? ;)
Eli lohko ja männät ???
Vai meinaatko et 2.3l sylinteriputket ja männät ??? :P
-
Todennäköisesti rekisteröintikatsastuksessa tullut virhe aikanaan. Jossain vaiheessa joku sitten todennäköisesti myynyt euron kuvat silmissä 2.3:na.
Ja vaikka kuinka sisuskaluja vaihtaa niin VIN numeron mukaan pysyy kaksilitraisena. Ja kun nimenomaan halusin alkuperäisen 2.3:en.
-
Eli lohko ja männät ???
Vai meinaatko et 2.3l sylinteriputket ja männät ??? :P
Eikö noissa ole sama lohko, iskunpituus on vain eri?
-
Eikö noissa ole sama lohko, iskunpituus on vain eri?
Niimpä onniin :D 81mm poraus molemmissa
-
Tämä peli löytynee nettiautosta ensiviikolla.
ei kai :o
Ja kun nimenomaan halusin alkuperäisen 2.3:en.
niin no eihän siinä sitten mikään auta :-\
mutta jos kumminkin meinaat auton kiertoon laittaa niin esim tässä olisi käyttäjän 855_T5R entinen T-5R myynnissä:
http://www.nettiauto.com/volvo/850/5276429
koneremppakin olis tehtynä ::)
-
niin no eihän siinä sitten mikään auta :-\
mutta jos kumminkin meinaat auton kiertoon laittaa niin esim tässä olisi käyttäjän 855_T5R entinen T-5R myynnissä:
http://www.nettiauto.com/volvo/850/5276429
koneremppakin olis tehtynä ::)
Mää lupaan myydä omani halvemmalla ::)
-
Mää lupaan myydä omani halvemmalla ::)
voitkin myydä sen mulle jos se halvalla kerta lähtee :D
-
Mää lupaan myydä omani halvemmalla ::)
Olis syytäkin... :P
Meinaan saada ärrä halvemmalla kuin tuo yli 5k€
-
Sen verran on ollut muutenkin ankeaa tämä talvi kun on ensimmäistä kertaa etuvetoinen käyttöauto että jos seuraava auto on volvo niin se on V70R awd ja manuaali. Ei vaan juuri näy sellaisia myynnissä niin taitaa mennä merkin vaihdoksi :-\
-
Siinä on pari.
http://www.blocket.se/varmland/Akta_volvo_v70R_saffran_awd_44536732.htm?ca=14&w=3
http://www.blocket.se/dalarna/Volvo_v70r_awd_44479724.htm?ca=14&w=3
-
Melkein saisi löytyä ihan suomen rajojen sisäpuolelta :(
Nyt ihan ajan kanssa olen itkenyt tätä. Laatikko tässä italopaskassa on M56, ahdin mikä lie pikkumitsu ja mitä nyt nettiä penkonut niin tehoakin tässä on tainnut olla alunperin kaikki 211hv. Kaikin puolin huippu ostos. Laitoin ihan trafille menemään asiakirja hakemuksen josko selviäisi kuka tämän on suomeen tuonut......
-
Melkein saisi löytyä ihan suomen rajojen sisäpuolelta :(
Nyt ihan ajan kanssa olen itkenyt tätä. Laatikko tässä italopaskassa on M56, ahdin mikä lie pikkumitsu ja mitä nyt nettiä penkonut niin tehoakin tässä on tainnut olla alunperin kaikki 211hv. Kaikin puolin huippu ostos. Laitoin ihan trafille menemään asiakirja hakemuksen josko selviäisi kuka tämän on suomeen tuonut......
no ei nyt kannata vielä itteään narun jatkoksi laittaa :idiot2:
mullakin on m56 ja ihan hienosti on sekin toiminut :) ja ei se pikkumitsu sitä menoa niin paljoa jarruta ja laittaa sitten isomman ja lastuttaa sen niin tuosta 211 hepasta pääsee nopiaan eroon ;)
mutta jos olet valistasi tehnyt niin onnea uuden auton metsästykseen 8)
-
Nää Italo-Normi-Italo selvittelyt on aina mielenkiintoisia, edellinen V70 T5 oli papereissa 2.3, VIN-numerolla 2.0 mutta löytyi kuitenkin todisteet siitä että kone on vaihdettu uutena 2.3 kun ei koskaan Italiaan asti kerinnyt. Ahdinhan tuossa italo-R tais olla Mitsun 13g, ainakin kaverilta sellainen löytyi. Kyllä tuo 2-litrainenkin liikahtaa pikkumuutoksilla mukavasti :)
-
Joo ei tässä nyt sentään narun jatkoksi olla menossa ;D
Ketuttaa vaan kun tämäkin on sellainen pikkupojasta asti kytenyt haave ja nyt sen sitten toteutin, tuosta laatikosta että kyllähän se pelaa tuo M56 mutta sutii vaan perkule yhdellä rattaalla >:(
Tämä tosiaan on italiaan uutena myyty niin on 2,0 alakerralla:/
-
keksit tälle sitten persoonallisen nimen :D
-
Persoonallisesta en tiedä mutta tuolla nimellä tätä nyt kutsutaan ;D
-
Joo ei tässä nyt sentään narun jatkoksi olla menossa ;D
Ketuttaa vaan kun tämäkin on sellainen pikkupojasta asti kytenyt haave ja nyt sen sitten toteutin, tuosta laatikosta että kyllähän se pelaa tuo M56 mutta sutii vaan perkule yhdellä rattaalla >:(
Tämä tosiaan on italiaan uutena myyty niin on 2,0 alakerralla:/
M56:han on paras volvo-orginelli laatikko tämmösee. M59:n lukko ei taho kestää vakiotehoillakaa jos saa lenkkaria. Ainaki omasta ärrästä oli porsinu jo ostaessa. Jälkiasennuslukkoo vaa M56:n kaveriksi nii kaikkein paras. O0
-
Se on kyllä totta, ei tätä oikeestaan ollut tarkoitus isommin viritellä mutta jos nyt käy niin että tämä jää mulle niin onpahan vapaammat kädet pilata kun ei mikään haluttu peli olekkaan ;D
-
Eipä tullut lomalla paljoa tehtyä :-[
Öljyt+suodatin ja bensansuodatin tuli vaihdettua ja uusi akku kun vanha simahti pakkasten aikaan.
Taitaa kuitenkin jäädä nyt käsiin tämä, sen verran on laittamista ettei kehtaa myydäkkään.
Etupään kolinoita ihmeteltiin ja taitaa olla molemmilta puolilta edestä iskarin yläpäät jotka kolisee. Tilalle on jo tulossa coiloveria ;)
Koneen oikea etulaita on öljystä märkä, taitaa vuotaa öljynjäähdyttimen letkut. Pirun kalliit ovat scandixilla ainakin >:(
Mystiseen bensan hajuunkin taisi löytyä syy, näyttää vuotavan täyttöputken läpiviennistä tankista. Ei ole nyt niin pahasti haissut kun ei laita tankkia täyteen. Minkalainenkohan tiivistys siellä on alunperin?
Lueskelin täältä että joku oli laittanut säädettävät koiranluut eteen, millaista hyötyä niillä saavutetaan? Onko järkiostos kun meinasin hieman tiputtaa keväällä alemmaksi. Muutenpa alkaisi etupäähän olla kaikki uutta niin saa kerralla laittaa. Kannattaako apurunkoon vaihtaa puslia kun sitä kuitenkin joutuu tässä jumppaamaan irti?
-
Koneen oikea etulaita on öljystä märkä, taitaa vuotaa öljynjäähdyttimen letkut. Pirun kalliit ovat scandixilla ainakin >:(
Tyyppivika.. omaan ostin käytetyt vuotavat putket foorumilta, teetin hydrolla (http://www.lakeudenhydro.fi/) uudet letkut niihin, siniseltä uudet tiivisteet ja paikalleen. hyvin rokkas ja hintaa jäi osille alle 50e yhteensä ;)
-
Niin että sinne saa pelkät tiivisteet vaihdettua? Näyttää vuotavan se alemman letkun liitos syylärin päässä. Ja heiluukin koko liitos hirveästi :o
-
juu sielä on ihan tiivisterenkaat, joskin tais olla hieman outoa kokoa ettei normi o-rengaslajitelmalla pärjää. Mulla vuoti putken ja letkun välisestä puristusliitoksesta.
Siniseltä saa muistaakseni nuo tiivisteet sarjana.
(http://s3.amazonaws.com/fcp-product-photography-us/public/assets/products/37813/large/OILCOOLERHOSEKIT.jpg?1307475077)
edit: joo eli tämä... http://www.fcpeuro.com/products/volvo-engine-oil-cooler-hose-clamp-kit-850-c70-s70-v70-6842411k1-1
-
Thänks! :)
-
Eipä ole taas kun tankattu ja ajettu ;D
Perjantaina sentään tippui postiluukusta puristustyökalu AMP superseal liittimien pinneille niin väsäsin johtosarjan tuolle aiemmin tehdylle lisämittaristolle. Sen verran nyt apuja kaipailisin että tietääkö kukaan mikä kierre on öljynpaine anturissa? Tietäisi että tarviiko hakea supparia tuolle uudelle öljykellolle.
Kesäksi olisi vanteetkin varattuna. Taakse 10" leveetä niin ei näytä enää niin onnettomalta mitä titaneilla :)
-
kyllä nää 850r on vaa hianoja S*
-
Pärrkkkele taas. Sumuvaloihin meinasin polttimoita vaihtaa niin jäi koko kanta käteen oikean puolen sumarista, passaako ihan normi kasipätkän sumarit tuohon puskuriin vai onko ärrässä omansa?
-
Juu normi sumarit menee ja kantojen kanssa saa olla varovainen tosiaan.
-
Joo melko ohuesti on ainetta tuossa kohdassa mistä tuo murtui, tai oli se ilmeisesti aiemmin särkynyt kun oli possulla liimattu kasaan.
Ja kiitokset tiedosta, oikean puolen sumuvalo siis hakuun.
-
Motonet näyttää myyvän pyöreitä sumareita 99€, luultavasti Depon valmistetta.
-
Taitaa mennä ulkomailta tilaamiseksi. Tulee pari depoa yhden hinnalla ;)
-
Taitaa mennä ulkomailta tilaamiseksi. Tulee pari depoa yhden hinnalla ;)
ja siinä samassa paketissa jotakin muutakin kiwaa ;)
-
(http://romujen.kuvat.fi/kuvat/Nykyiset/Volvo+850R+-96/20130202_135322.jpg/_img900.jpg)
Etulasit sai 50% kalvot, kattokaiteet poistettu niihin on vielä listat tulossa ja takapuskuri irti koska kannakkeissa maali kuivumassa. Tulee se V70 ärrän puskuri.
-
Ärrrkkele nuo puskurin sivukiinnikkeet on erilaiset 850 VS V70.
Onko kenelläkään kuvaa V70:n takapuskurin sivukiinnikkeistä? Koriin tulee ilmeisesti jokin muovi kiinni kun puskurissa on sellaiset kiskot!?
-
Tähän hätään ei ole kuvaa.
Tulee muovi lätkät koriin kiinni, mihin puskurin sivut kiinnittyy.
-
Onko ne monella ruuvilla korissa kiinni?
-
Onko ne monella ruuvilla korissa kiinni?
En kyllä muista, oisko kolmella neljällä ollut..
-
Kiitoksia paljon! :)
Menee varmaankin sitten vähän askarteluksi. Pitänee viikonloppuna tutkia tarkemmin.
-
Eipä kestä :)
Yritän nappailla kuvan siintä kiinnikkeestä.
-
Ärrrkkele nuo puskurin sivukiinnikkeet on erilaiset 850 VS V70.
Onko kenelläkään kuvaa V70:n takapuskurin sivukiinnikkeistä? Koriin tulee ilmeisesti jokin muovi kiinni kun puskurissa on sellaiset kiskot!?
Tarkoitatko autoon tulevaa kiinnikettä vai puskuriin tulevaa kiinnikettä josta kuva pitäisi olla.
-
Autoon tulevasta kiinnikkeestä kaipailisin tietoa.
-
(http://romujen.kuvat.fi/kuvat/Nykyiset/Volvo+850R+-96/20130208_210227.jpg/_img900.jpg)
Meinasin eilen illalla laittaa kiinanpojalta ostetut 3000k xenonit keulalle kun haluaisin keltaiset valot tähän mutta väri oli jotain keltaisen, sinisen ja vihreän sekoitusta joten jäi laittamatta, mistähän saisi keltaista valoa antavat H1 polttimot?
Mutta niin, huomasin sitten että nuo moottorin yläpuslat oli halkeillut joten laitoin nuo powerflexit paikalleen, ja jumatsuikkeli että säikäytti ku starttasin ekan kerran, piti sammuttaa heti ja käydä tarkastamassa että kaikki on kunnossa. Tuntuu nimittäin todella paljon selvemmin koneen tärinät sisälle. Mutta koeajon jälkeen ihan vaan positiivista sanottavaa, ennen kun rengas löi tyhjää ja hölläsi kaasun tuli sellainen kengurubensa efekti mutta se on nyt poissa!
Samalla asensin raitisilmasuodattimen kun sille oli paikka olemassa mutta itse suodatin puuttui ::)
Milläs hakusanalla kannattaa ebaysta hakea niitä vaihteensiirtäjien puslia/laakereita? Muistelin että siihen oli joku korjaus-sarja olemassa?
Ja lisää edittiä: Millaiset polttimot on siinä lämmönsäädin paneelissa ja montako kappeletta? Kojelaudan katkaisijoiden polttimotyyppi? Ja mittariston ja ajotietokoneen taustavalo polttimot onko millaiset?
-
(http://romujen.kuvat.fi/kuvat/Nykyiset/Volvo+850R+-96/20130208_210227.jpg/_img900.jpg)
Meinasin eilen illalla laittaa kiinanpojalta ostetut 3000k xenonit keulalle kun haluaisin keltaiset valot tähän mutta väri oli jotain keltaisen, sinisen ja vihreän sekoitusta joten jäi laittamatta, mistähän saisi keltaista valoa antavat H1 polttimot?
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autonvaraosat/Valaistus/Halogeenipolttimot/H1-GOLD-12V-55W-P145S-35511/
Nuo antavat keltaista valoa ainakin. Siis jos ei ole pakko olla xenonit.
-
Ei tosiaan ole pakko olla xenonit. Mutta tuollaiset siellä on nyt paikallaan ja saisi olla vielä vähän keltaisemmat, älkää kysykö miksi :idiot2:
-
Meinasin eilen illalla laittaa kiinanpojalta ostetut 3000k xenonit keulalle kun haluaisin keltaiset valot tähän mutta väri oli jotain keltaisen, sinisen ja vihreän sekoitusta joten jäi laittamatta, mistähän saisi keltaista valoa antavat H1 polttimot?
Itellä on tuommoiset 3000K xenonit keulalla tuossa 940:ssä, mitä oon huomannut niin jonkin aikaa saavat "lämmetä" että näkyy se oikea keltainen väri. Itelläkin on tuommoiset ihme sinivihreät ennen kuin saavuttavat oikean lämpötilan.
-
Tässä vihdoin kuvaa puskurin sivukiinnityksestä.
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/20130215_091421_zps90b9944a.jpg)
-
Ärrrkkele nuo puskurin sivukiinnikkeet on erilaiset 850 VS V70.
Onko kenelläkään kuvaa V70:n takapuskurin sivukiinnikkeistä? Koriin tulee ilmeisesti jokin muovi kiinni kun puskurissa on sellaiset kiskot!?
Tässä vihdoin kuvaa puskurin sivukiinnityksestä.
http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/20130215_091421_zps90b9944a.jpg
Nuo X70 kiinnikkeet ei mene suoraan 850 koriin. 850:ssä on yksi pultin reikä ja tuo kiinnike tulee kolmella eikä tainnut osua ihan kohdilleen muutenkaan, modaus hommia jos ei riitä sisälokasuojat pitämään puskurin päätyjä paikallaan.
-
Milläs hakusanalla kannattaa ebaysta hakea niitä vaihteensiirtäjien puslia/laakereita? Muistelin että siihen oli joku korjaus-sarja olemassa?
http://www.ebay.com/itm/VOLVO-BRASS-SHIFTER-CABLE-BUSHINGS-850-S70-V70-C70-/250730473309 (http://www.ebay.com/itm/VOLVO-BRASS-SHIFTER-CABLE-BUSHINGS-850-S70-V70-C70-/250730473309)
Tuollaisia varmaan tarkoitat?
-
http://www.ebay.com/itm/VOLVO-BRASS-SHIFTER-CABLE-BUSHINGS-850-S70-V70-C70-/250730473309 (http://www.ebay.com/itm/VOLVO-BRASS-SHIFTER-CABLE-BUSHINGS-850-S70-V70-C70-/250730473309)
Tuollaisia varmaan tarkoitat?
Juurikin näitä, kiitoksia!
Nuo X70 kiinnikkeet ei mene suoraan 850 koriin. 850:ssä on yksi pultin reikä ja tuo kiinnike tulee kolmella eikä tainnut osua ihan kohdilleen muutenkaan, modaus hommia jos ei riitä sisälokasuojat pitämään puskurin päätyjä paikallaan.
Eikös sulla ole X70 puskuri paikallaan? Onko sulla päädyt pelkästään sisälokareissa kiinni?
Tuon kuvan kun näin niin mietin että pitäisikö vaan porailla reiät noille X70 sarjan kiinnikkeille ja laittaa niittimutterit!? Mutta aika hommma siinäkin mittailla reiät kohdalleen.
Tässä vihdoin kuvaa puskurin sivukiinnityksestä.
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/20130215_091421_zps90b9944a.jpg)
Tämä selvensi paljon! :)
Itellä on tuommoiset 3000K xenonit keulalla tuossa 940:ssä, mitä oon huomannut niin jonkin aikaa saavat "lämmetä" että näkyy se oikea keltainen väri. Itelläkin on tuommoiset ihme sinivihreät ennen kuin saavuttavat oikean lämpötilan.
Täytyy varmaan vielä kokeilla, oli ne kyllä mulla sen aikaa päällä että olisi pitänyt lämmetä!? Vai kuinka kauan sulla menee ennen kun muuttuu keltaiseksi?
-
Juurikin näitä, kiitoksia!
Eikös sulla ole X70 puskuri paikallaan? Onko sulla päädyt pelkästään sisälokareissa kiinni?
Aiemmin kun oli V70 puskuri, niin oli ainoastaan sisälokasuojaan niitattuna ja hyvin pysyi paikallaan. Nyt on tuo Cross Countryn puskuri, se on kiinni noilla V70 kiinnikkeillä kun takana ei ole sisälokasuojia. Kiinnikkeitä joutu muistaakseni hieman leikkelemään jotta kavi paikalleen, taisi osua tuuletusräppänän päälle ja reijätkään ei tainnu ihan osua kohdalleen tms.
-
Täytyy varmaan vielä kokeilla, oli ne kyllä mulla sen aikaa päällä että olisi pitänyt lämmetä!? Vai kuinka kauan sulla menee ennen kun muuttuu keltaiseksi?
Menee siinä varmaan parisen minuuttia että on semmoinen oikean keltainen tuo valo. OT:na vielä että aika nopeasti "haalistuu" se keltainen pinnoite polttimon pinnassa, yhden talven jälkeen muistuttaavat semmoisia bilteman golden-polttimoita väriltään. Mutta halpojahan nuo on ostella, voi aina syksyllä tilailla uudet polttimot talvea varten :)
-
Eipä tuolla takapuskurin laitolla olekkaan vielä kiire kun jyväskylän hämeen autolle tilatut pultit oli jo menneet roskiin :idiot2:
muoviämpäri että ottaa päähän ylipäätänsä edes asioida varaosa puolella jos se maanteiden kuningas on tiskillä nii nyt vielä sitten nakannut osat roskiin kun en ehtinyt heti hakemaan :peetu:
Jatkossa sitten tietää asioida vaikka aina iisalmessa avain vaunulla, sieltä ainakin tähän mennessä vain hyviä kokemuksia :)
(http://romujen.kuvat.fi/kuvat/Nykyiset/Volvo+850R+-96/20130219_172312.jpg/_bigthumb.jpg) (http://romujen.kuvat.fi/kuvat/Nykyiset/Volvo+850R+-96/20130219_172312.jpg)
Kuva on kyllä loistava! Mutta tänään laitoin silikoniletkut ahtoputkiin. Jäi tuo kaasuläpälle tuleva letku laittamatta kun ei ylettänyt lisäilmaventtiilin haara paikalleen, pitänee reklamoida joskos saisi uuden tilalle! Samalla laitoin vaihdoin paisuntasäiliön uuteen, oli ilmeisesti jo aikakin kun mureni se termostaattikotelolle menevä haara käsiin.
Sitten taas kysymys, mikä letku on se mikä lähtee imusarjan päästä? Mihin se menee sieltä? Nyt on tulpattuna se letkun pää kaasuläpän luona ???
-
Sitten taas kysymys, mikä letku on se mikä lähtee imusarjan päästä? Mihin se menee sieltä? Nyt on tulpattuna se letkun pää kaasuläpän luona ???
oo siis se letku joka lähtee imusarjan laturinpuoleisesta päästä ??? se liittyy huohotukseen ja siihen pömpeliin siellä imusarjan alla ja sitten sieltä tulee niitä letkuja jotka menee puolestaan imuputkeen siihen turbon etupuolella olevaan mötikkään :) näitä varmaan tarkoitit ??? tai onhan siinä sitten enemmän kuin paljon niitä letkuja siinä painelähdössä kiinni ;)
-
Yhtä hyviä kokemuksia jyväskylän hämeestä, ei tunnu todellakaan palvelu toimivan kun ei kiinnosta etsiä osa heti kun on vähänkin vanhempi auto ja jotain max. Muutamien kymppien osia kyselee.
Suosittelen marssimaan raskaan kaluston puolelle ja kysymään korpelaa jos haluaa palvelua. Nimittäin homma toimii, samat osat niiltäkin löytyy tietokannasta. ;)
Mutta itse aiheeseen niin onkos nuo silikoniletkut joku ihan mallikohtainen sarja?
-
oo siis se letku joka lähtee imusarjan laturinpuoleisesta päästä ??? se liittyy huohotukseen ja siihen pömpeliin siellä imusarjan alla ja sitten sieltä tulee niitä letkuja jotka menee puolestaan imuputkeen siihen turbon etupuolella olevaan mötikkään :) näitä varmaan tarkoitit ??? tai onhan siinä sitten enemmän kuin paljon niitä letkuja siinä painelähdössä kiinni ;)
Laturin puoleisessa päässä joo, yksi letku lähtee sieltä imusarjan päästä ja letkun toinen pää on tosiaan siellä kaasuläpän seutuvilla tulpattuna tällä hetkellä kun ei hajuakaan mihin sen kuuluisi mennä :-[
Yhtä hyviä kokemuksia jyväskylän hämeestä, ei tunnu todellakaan palvelu toimivan kun ei kiinnosta etsiä osa heti kun on vähänkin vanhempi auto ja jotain max. Muutamien kymppien osia kyselee.
Suosittelen marssimaan raskaan kaluston puolelle ja kysymään korpelaa jos haluaa palvelua. Nimittäin homma toimii, samat osat niiltäkin löytyy tietokannasta. ;)
Mutta itse aiheeseen niin onkos nuo silikoniletkut joku ihan mallikohtainen sarja?
Täytyy pitää mielessä :)
Ja silikoniletkut on ihan mallikohtainen setti, tälläinen (http://www.ebay.co.uk/itm/140630463228?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649). Sillä erolla vaan että näissä mitkä mulle tuli niin lukee samco, tarkka kiinakopio siis :D
-
Tänään piti töistäkin karata aikanaan kun postipoika soitteli että olisi neljä isoa pakettia noudettavissa klo 16.00 jälkeen :buck2:
(http://romujen.kuvat.fi/kuvat/Nykyiset/Volvo+850R+-96/20130222_173436.jpg/_img900.jpg)
Sisälsi kaksi kappaletta tälläisiä:
(http://romujen.kuvat.fi/kuvat/Nykyiset/Volvo+850R+-96/20130222_173602.jpg/_img900.jpg)
Ja kaksi kappaletta tälläisiä 8) :
(http://romujen.kuvat.fi/kuvat/Nykyiset/Volvo+850R+-96/20130222_173934.jpg/_img900.jpg)
Lisäksi tietysti keskiökupit ja zübehör für volvo eli soviterenkaat. 760 nuo vanteet lopulta tulee mutta pyörikööt tässä yhden kesän ainakin :D
Matkahuollosta hain kattolistat, oli vaan väännetty paskaksi ja matkahuollon täti vaan sano että tälläisenä ne on tullut ei voi mitään >:(
Niin ja hämis laittoi viestiä että pultit on tullu ja kaveri kävi ne noutamassa samantien! Tiskillä maanteiden kuningas oli sanonut että säilytysaika 8 päivää. Nainen edellisenä perjantaina varaosatiskillä oli kaverille sanonut että kolme viikkoa on säilytysaika tilatuille osille.
Asioin jatkossa siis muualla.
Seuraavaksi sitten pitäisi pyöräyttää kumit vanteille ja jos se alustasarjakin tulisi lähiaikoina niin pääsee tekemään kaariin mahdolliset muokkaukset kesärattaita varten.
-
(http://romujen.kuvat.fi/kuvat/Nykyiset/Volvo+850R+-96/20130223_154452.jpg/_img900.jpg)
V70R:n takapuskuri paikallaan!
Miten olette kasipätkään toteuttanut tuplaputket? Melkein ehkä järkevin tuoda toiselle puolelle putki siitä varapyöräkotelon ja puskurin välistä?
-
Hyvä että on puskuri paikoillaan, pieneni etukeno edes vähän :2funny:
Tuossa on jotain juttua, tosin taitaa olla orggis.palikoista puhetta enemmän: http://forums.swedespeed.com/showthread.php?6539
E: :facepalm: taitaa olla kyse awd putkistosta, sori.
-
On tuo etukeno siitä huolimatta aivan älytön! ;D
Nyt on taas ensiviikolle luvattu alustasarja! Katsotaan josko se nyt todella tulisi niin saa säätää vaikka takakenoon jos haluaa ;D
-
Nuo Brock:t on siistit, onko millä spekseillä?
-
Etuset on 8.5x17 et35
Taakse 10x17 et20
-
(http://romujen.kuvat.fi/kuvat/Nykyiset/Volvo+850R+-96/20130223_154452.jpg/_img900.jpg)
Miten olette kasipätkään toteuttanut tuplaputket? Melkein ehkä järkevin tuoda toiselle puolelle putki siitä varapyöräkotelon ja puskurin välistä?
Jos koukun meinaat laittaa niin silloin se on tiellä mutta jos et ole koukkua laittamassa niin anna mennä...
-
Ei ole koukkua, eikä kyllä taida tullakkaan.
Jos ei nyt parempaa ideaa tule niin toteutan sen sitten sillä tavalla!
-
(http://romujen.kuvat.fi/kuvat/Nykyiset/Volvo+850R+-96/20130228_175449.jpg/_img900.jpg)
Jospa nyt saisi takapäänkin lähemmäksi maata! 8)
-
(http://romujen.kuvat.fi/kuvat/Nykyiset/Volvo+850R+-96/20130228_175449.jpg/_img900.jpg)
Jospa nyt saisi takapäänkin lähemmäksi maata! 8)
kyllä se noilla tippuu :pomo:
-
Nyt on D2:set alla, etupäässä uudet tukivarret powerflexeillä ja säädettävät koiranluut.
Äkkiseltään huomattava ero kun ei enää vetele mihinkään suuntaan kiihdyttäessä. Miinusta vaan siitä että narisee ihan vitusti nuo jouset.
Takapäästää kuuluu töyssyihin ajaessa narina ja etupäästä kuuluu renkaita kääntäessä.
Esijännitystä on edessä tarpeeksi ja varulta ruuvasin tänään vielä lisää mutta ei auttanut.
Onko JoonasH:lla ollut D2:ien kanssa samanlaista ongelmaa?
-
Nyt on D2:set alla, etupäässä uudet tukivarret powerflexeillä ja säädettävät koiranluut.
Äkkiseltään huomattava ero kun ei enää vetele mihinkään suuntaan kiihdyttäessä. Miinusta vaan siitä että narisee ihan vitusti nuo jouset.
Takapäästää kuuluu töyssyihin ajaessa narina ja etupäästä kuuluu renkaita kääntäessä.
Esijännitystä on edessä tarpeeksi ja varulta ruuvasin tänään vielä lisää mutta ei auttanut.
Onko JoonasH:lla ollut D2:ien kanssa samanlaista ongelmaa?
takapään narina tulee varmaankin siitä jos jätit aivan normaalisti ne pohjaanlyöntikumit sinne niin nyt kun se jousen muoto on spiraari niin se pohjaanlyöntikumi hinkkaa siihen jousen kylkeen ja ääni syntyy siitä ;) mullahan pohjaanlyöntikumit on nyt siellä "lievästi" modattuna eli vaan pelkkä kumiosa siellä ja ei ota kiinni ;) niin ja jos et jo huomannut niin käännä ihan suosiolla ne takaiskarit niin jäykälle mitä löytyy :) mulla on ja ihan mukavan tuntuinen ja sietää kuorma päälläkin ajaa menemään :)
ja tuohon etupäähän liittyen voin antaa semmosen diagnoosin että sulta on mitä todennäköisimmin alapallot sohlona :( jos se ääni kuuluu paikallaan rattia kääntäessä ja keulaa tunkkaamalla ääni poistuu niin vika on lähes varma..... mulle teki tarvike tukivarret tuon jekun parin tonnin ajon jälkeen että alkoivat narisemaan kääntäessä >:( alkuperaset laitoin alle niin loppu narina 8)
ei nimittäin pitäis kuulua tolpista mitään ääntä jos lukkomutterit on kunnolla kiristetty tuurnalla tms. ja se uniball rasvattuna :) btw ne avaimet on sitten alustaa alaspäin ruuvatessa hyvät koristeet siellä tallin seinällä, käytä lyömäpuikkoa/tuurnaa, nimittäin jos ne lukkomutterit on tiukassa niin ne avaimet saa solmuun aika nätisti :2funny:
esijännityksen määrää en omasta nyt muista, millimetreissä mä sen mittasin mauserista ylös mut ei oo huoltokirjaa nyt tässä vieressä ::) ja etutolpissa on mulla nyt iskareissa säätö 1/3 jäykkyydellä eli sen 10 naksausta niin ei tartte nyt talvella ajaa pelko persiistä et jos pamauttaa kuoppaan, kesällä ajoin 20 naksauksella ja oli jo melko jäykkä ja botnialla oli ihan tapissa niin ei se silloin enää paljon periksi antanut :D oli se kyllä hyvä ajaakkiin silloin mitä nyt kuski kallisteli enemmän kuin auto :D
tuli vielä mieleen että muistappa tarkistaa se camberin-säätö kuusiokolojen tiukkuus kun saattavat olla liian löysällä ;)
E:kirjotin ensin ja tarkistin sitten eli korjataan pari kohtaa ;)
-
takapään narina tulee varmaankin siitä jos jätit aivan normaalisti ne pohjaanlyöntikumit sinne niin nyt kun se jousen muoto on spiraari niin se pohjaanlyöntikumi hinkkaa siihen jousen kylkeen ja ääni syntyy siitä ;) mullahan pohjaanlyöntikumit on nyt siellä "lievästi" modattuna eli vaan pelkkä kumiosa siellä ja ei ota kiinni ;) niin ja jos et jo huomannut niin käännä ihan suosiolla ne takaiskarit niin jäykälle mitä löytyy :) mulla on ja ihan mukavan tuntuinen ja sietää kuorma päälläkin ajaa menemään :)
ja tuohon etupäähän liittyen voin antaa semmosen diagnoosin että sulta on mitä todennäköisimmin alapallot sohlona :( jos se ääni kuuluu paikallaan rattia kääntäessä ja keulaa tunkkaamalla ääni poistuu niin vika on lähes varma..... mulle teki tarvike tukivarret tuon jekun parin tonnin ajon jälkeen että alkoivat narisemaan kääntäessä >:( alkuperaset laitoin alle niin loppu narina 8)
ei nimittäin pitäis kuulua tolpista mitään ääntä jos lukkomutterit on kunnolla kiristetty tuurnalla tms. ja se uniball rasvattuna :) btw ne avaimet on sitten alustaa alaspäin ruuvatessa hyvät koristeet siellä tallin seinällä, käytä lyömäpuikkoa/tuurnaa, nimittäin jos ne lukkomutterit on tiukassa niin ne avaimet saa solmuun aika nätisti :2funny:
esijännityksen määrää en omasta nyt muista, millimetreissä mä sen mittasin mauserista ylös mut ei oo huoltokirjaa nyt tässä vieressä ::) ja etutolpissa on mulla nyt iskareissa säätö 1/3 jäykkyydellä eli sen 10 naksausta niin ei tartte nyt talvella ajaa pelko persiistä et jos pamauttaa kuoppaan, kesällä ajoin 20 naksauksella ja oli jo melko jäykkä ja botnialla oli ihan tapissa niin ei se silloin enää paljon periksi antanut :D oli se kyllä hyvä ajaakkiin silloin mitä nyt kuski kallisteli enemmän kuin auto :D
tuli vielä mieleen että muistappa tarkistaa se camberin-säätö kuusiokolojen tiukkuus kun saattavat olla liian löysällä ;)
E:kirjotin ensin ja tarkistin sitten eli korjataan pari kohtaa ;)
Takana ei ole pohjaanlyöntikumeja ollenkaan vaan pelkästään ne kartiot missä kumit on kiinni alunperin. Eli juuri niin kuten D2 ohjeessa sanotaan.
Eteen tuli samalla uudet pallonivelet ja ihan laatuosaa vielä eli ei pitäisi johtua siitäkään narina.
Pitääpä taas ajan kanssa tutustua mistä tässä narinat johtuu.
-
Takana ei ole pohjaanlyöntikumeja ollenkaan vaan pelkästään ne kartiot missä kumit on kiinni alunperin. Eli juuri niin kuten D2 ohjeessa sanotaan.
Eteen tuli samalla uudet pallonivelet ja ihan laatuosaa vielä eli ei pitäisi johtua siitäkään narina.
Pitääpä taas ajan kanssa tutustua mistä tässä narinat johtuu.
no sitten ei tuu takanta kyllä mitään muuta mieleen ku se että laitoitko sen narinakumit niistä vanhoista jousista siihen uusien jousien yläpäihin ja sääditkö niiden takaiskarien pituuden kunnolla ??? mut tuosta pohjaanlyöntikumi-hommasta vielä sen verran että ellei muisti ole aivan mennyt niin väittäisin että juurikin se muoviosa oli mullakin se ongelma eli se hinkkas siihen jousen kylkeen eikä se kumiosa.siks mulla on nyt vaan ne kumit siellä :) voithan sä tietysti varmistaa omalta kohalta sen kattomalla että onko jousessa/muoviosassa naarmuja siitä hinkkauksesta johtuen, mulla näki ainakin heti et mistä se ääni tuli :) ne jäljet tulee sitten sinne perän puolelle kun se jousi on vähän hölmösti kallistuneena kuten varmaan huomasitkin :buck2:
niin ja et muuten sanonut että missä tilanteessa ne jouset narisee edessä. kääntäessä/joustaessa vai molemmissa ??? kun ei siellä nyt kovin montaa kohtaa ole mistä se ääni voi kuulua :idiot2: voisit tietysti tarkistaa helposti että koko tolppa kääntyy kääntäessä eikä vain esim. iskarin alaosa jolloin jousi ja lukkorenkaat hinkkaisivat toisiaan vasten. :) toinen minkä vois kanssa tarkistaa on kallistuksenvakaajan puslat sillä jos ne on ihan finito niin silloinhan vakaaja hinkkautuu sitä metallikiinnikkeitä vasten ja voi syntyä narinaa :) ja yksi hyvä kääntäessä kuuluvan narinan lähde on se rattiakselin läpivientikumi ;)
ja joo kaikki nää on ihan ite testattu toimiviksi ja saatu nauttia korjaamisesta :D
-
ittellä sedanissa oli ihan sama ongelma ton takapään kanssa, vaikka pohjauspalikat oli lyhennetty niin hinkkas jouseen kiinni ja kuuluu ärsyttävä narina..
-
Oletteko sitten jättänyt kokonaan ne kartiot takaa pois?
Etupään narina kuullosti tosiaan siltä että jousi ei pyöri tolpan mukana. Mutta nyt on etupään äänet asettunut kun on ajettu jonkin verran. Takaa täytyy ne kartiot ainakin lyhentää
-
Oletteko sitten jättänyt kokonaan ne kartiot takaa pois?
Etupään narina kuullosti tosiaan siltä että jousi ei pyöri tolpan mukana. Mutta nyt on etupään äänet asettunut kun on ajettu jonkin verran. Takaa täytyy ne kartiot ainakin lyhentää
periaatteessa joo eli pelkkä kumiosa on siellä :hello:
paljonko sulla on sitä esijännitystä siellä milleissä suurinpiirtein ???
-
periaatteessa joo eli pelkkä kumiosa on siellä :hello:
paljonko sulla on sitä esijännitystä siellä milleissä suurinpiirtein ???
Alkuun ei ollut kun pari milliä. Nyt siellä on joku 5mm.
Pysyykö jouset hyvin takana paikallaan jos ei ole sitä kartiota? Esim jos tunkilla nostaa takapään ilmaan?
-
Alkuun ei ollut kun pari milliä. Nyt siellä on joku 5mm.
Pysyykö jouset hyvin takana paikallaan jos ei ole sitä kartiota? Esim jos tunkilla nostaa takapään ilmaan?
vähän enemmänkin vois olla esijännitystä :) ja ei ne jouset ole mulla mihinkään liikkunut vaikka miljoonasti olen autoa tunkannut :) jos se iskari on oikein säädetty korkeuteen nähden niin se jousi pysyy ihan hyvin paikoillaan :) ja tukeehan mulla se pohjaanlyöntikumin loppu hieman :)
-
Paljonko sinne eteen sitten pitää sitä esijännitystä olla!? :o
Mulle on opetettu että riittää ihan parikin milliä :o
-
Tänään sain kesärenkaat, pitihän niitä heti sovittaa alle :P
(http://romujen.kuvat.fi/kuvat/Nykyiset/Volvo+850R+-96/20130402_175458.jpg/_img900.jpg)
(http://romujen.kuvat.fi/kuvat/Nykyiset/Volvo+850R+-96/20130402_175510.jpg/_img900.jpg)
Takana ottaa aika reilusti kaareen. Ei ehkä ihan rullauksella mene, ET kun olisi 10mm isompi niin helpottaisi aikalailla! Mutta laitetaan sopimaan :D
Onkohan takana camber säätöä? Hitusen kun saisi miinukselle....
Innostuin sitten tiskaamaan auton, kuvia puhtaasta autosta:
(http://romujen.kuvat.fi/kuvat/Nykyiset/Volvo+850R+-96/20130402_185911.jpg/_img900.jpg)
(http://romujen.kuvat.fi/kuvat/Nykyiset/Volvo+850R+-96/20130402_185816.jpg/_img900.jpg)
Etuoven saranan sentään olen hitsannut kuntoon, jakopää osatkin tuli haettua siniseltä niin saa senkin laitettua kunhan routa sulaa ja pääsee matalammalla autolla talliin ;D
-
Tää on kyllä makija :D Tullee aina kylällä kuolailtua :)
-
Kesärenkaat alla enempi kuvia :)
-
Takana ei ole camber säätöä, mutta pistämällä sopivan paksusia prikkoja navan alempien kiinnityspulttien väliin saa riittävästi camberia aikaan ::)
-
Ei ole kuvia kesävanteilla, nuo brockit menee 242:een joten tässä on ihan vaan titanit alla. Edellisen omistajan laittamilla sekarenkailla vieläpä.
Nuo kymppi leveet takavanteet on kasipätkään melko tarkka sovittaa, pikasella mittaamisella nuo brockit tuli kaaresta ulos n.2cm ja sisäpuolella vanteen ja lokasuojan väli oli samat pari senttiä. Joten hommaan suosiolla jostain 9" tuumaa leveät takavanteet ensikesäksi. Ei kestä perse ostaa monta uutta rengasvanne pakettia vuodessa joten mennään vielä titaneilla.
-
Tälläpä ei ole tullut kun ajettua, yli 360tkm jo mittarissa :) Ostohetkellä syksyllä oli 333tkm. Että olisihan tuota joutanut vaikka löpötillä ajella tuonkin siivun ::)
Muutama viikko sitten alkoi etupää tärisemään melko rajusti kun renkaaseen tuli runkovika. Nyt alla oikean kokoiset (205/45) nankangit ja ai että on hyvä ajaa kun alusta kunnossa, ilmastointikin tuli alkukesästä täytettyä ja edelleen puhaltaa kylmää. Tiedä sitten mihin oli paineet karanneet. Välillä on kyllä vikavaloja vilkutellut.
Myös lambda valo on pari kertaa syttynyt, molemmilla kerroilla tosin tämä oli isällä lainassa että olisko tankannut piheyksissään 95:sta tms.
Siitäpä päästäänkin aiheeseen että millaiset kamppeet pitäisi hommata että tästä saa kaikki vikakoodit pihalle? Ei oikein nämä tietokone asiat ole hallussa joten helppo ratkaisu saisi vieläpä olla? ;D