Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: Dife - 25.09.2012, 13:51:00

Otsikko: paineiden lasku
Kirjoitti: Dife - 25.09.2012, 13:51:00
Ongelmana se et menasin laittaa omaan turbo projektiin ft.n garretin ahtimen ja siin taitaa olla vakio paineet jotain 0.6 luokkaa vai olisko ollu enemmänkin sillä ahdin (turbo +) autosta.. Nyt pitäis saada alotus paineet mahdollisimman alas.. Onnistuuko tankoa säätämällä vai pitääkö koko kello vaihta?
Otsikko: Vs: paineiden lasku
Kirjoitti: hukka - 25.09.2012, 14:08:16
Ongelmana se et menasin laittaa omaan turbo projektiin ft.n garretin ahtimen ja siin taitaa olla vakio paineet jotain 0.6 luokkaa vai olisko ollu enemmänkin sillä ahdin (turbo +) autosta.. Nyt pitäis saada alotus paineet mahdollisimman alas.. Onnistuuko tankoa säätämällä vai pitääkö koko kello vaihta?

Laita fk:oon kello. Pääsee ainakin helpolla.
Otsikko: Vs: paineiden lasku
Kirjoitti: hevonen - 25.09.2012, 14:30:35
Miksi? Tuo turbo+ ei vaikuta ahtimen antamaan paineeseen, kello säätää sen.
Jos ne paineet tosiaan haluat alas niin sitten se fk:n ajoviimakello...
Otsikko: Vs: paineiden lasku
Kirjoitti: hukka - 25.09.2012, 15:41:13
Tätä minäkin mietin että MIKSI?

Yleensä nostetaan painetta eikä lasketa ;)
Otsikko: Vs: paineiden lasku
Kirjoitti: Veksi - 25.09.2012, 15:57:44
Tätä minäkin mietin että MIKSI?

Yleensä nostetaan painetta eikä lasketa ;)

Nyt pitäis saada alotus paineet mahdollisimman alas..

Yleensä ruuvataan paine ylös ja ihmetellään kilinää. Sitten vaihdellaan kansipahveja ja suuttimia ja veivejä ja ihmetellään että kun ei ne volvot mitään kestä ja
Otsikko: Vs: paineiden lasku
Kirjoitti: HembalanD - 25.09.2012, 17:21:46
Yleensä ruuvataan paine ylös ja ihmetellään kilinää. Sitten vaihdellaan kansipahveja ja suuttimia ja veivejä ja ihmetellään että kun ei ne volvot mitään kestä ja
+1

Sitä ft kelloa voit kokeilla käyttää siten että teet sille uuden telineen että hukkaportti on auki kokoajan vähän ja sitten prikoilla säätämällä paineen halutuksi mutta tällaisessa virityksessä ahtojen herääminen kärsii rajusti.

Toinen vaihtoehto olis virittää jousi toiselle puolen hukkaporttia, eli ikäänkuin taistelemaan kelloa vastaan.

Mutta kuten todettu, joku voisi olla innokas vaihtamaan ft/fk kelloja päikseen  :) Tosin ei nuo uudet kiinalaisetkaan kauhean kalliita ole.
Otsikko: Vs: paineiden lasku
Kirjoitti: Kökkö - 25.09.2012, 17:29:58
Minkälaiseen vehkeeseen mahtaa olla tulossa?
Otsikko: Vs: paineiden lasku
Kirjoitti: HembalanD - 25.09.2012, 17:36:02
Veikkaisin B230K mottia, FK ahdot voisi olla aika passeli kokeilla  ;)
Otsikko: Vs: paineiden lasku
Kirjoitti: Dife - 26.09.2012, 07:03:31
Kyllä b230k pakettia yritetään tehdä.. Kiitosta vaan neuvoista pitää siis aloitta fk kellon metsästystä :)