Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Aiheen aloitti: pekksu - 25.09.2012, 14:03:15
-
Joo tuommonen oisi tarkotuksena rakennella. Kuinka pitkälle vakio turbolla pääsee ja miten voimansiirto kestää näissä awd volvoissa viritystä?
-
Minkä ikäisestä ärrästä kyse ja onko manuaali vai automaatti? Toisaalta tuohon lukemaan pitää vaihtaa jos osaa kunnolla. Turbo, suuttimet, softa ja koneeseen sisälle vanhempaa rautaa. Automaatti tarvi myös varmasti vahvistusta, jos on semmoinen malli.
-
Luultavimmin -98 ja ehottomasti manuaali, ei tuo automaatti oikein nappaa ja ei viritys kohteessa tunnu kovin luotettavalta vaihtoeholta. Tarkoitus oisi päästä siihen 350hp tai vähän yli mutta mitään mahdottomia ei lähdetä tavoittelemaan koska auto tulee ihan joka päiväiseen ajoon. Tuota mietin että kuinka kestävä on tuo awd, onko ensimmäisenä löysäämässä??
-
Mutuilulla mennään.
Kyllähän se voimansiirto kovilla on.
Etenkin kulmavaihde ja visko, tiedä sitten mitä takaperä tykkää myös.
Manuaalista tulee lähdöissä niitä todella repiviä voimia.
Ja kilkettä joutunee pannuhuoneeseen reilummin laittamaan, niinkuin ribbe mainitsikin.
Tuo mitsun 19t tuskin riittänee tuonneasti, ainakaan kunnollisesti.
Se kyllä olisi bolt on.
Kiertokanget.
Cooleri.
Suuttimet.
Putkisto.
Ei muutakun testaamaan, sittenhän sen näkee mitä paukkuu (täältä myydään kyllä voimansiirron osia.. :P)
-
Mitä turboa kannattasi lähteä kokeilemaan? Kyllähän se tietenki lujille joutuu voimansiirto mutta korjaa sitä mukaa kun antautuu :D
-
tiedä sitten mitä takaperä tykkää myös.
Tuonhan pitäisi olla aika pommin varmaa kamaa? Korjatkaa jos olen väärässä mutta eikös noissa ole samanlainen perä kuin 960/S/V90:ssä?
-
Tuonhan pitäisi olla aika pommin varmaa kamaa? Korjatkaa jos olen väärässä mutta eikös noissa ole samanlainen perä kuin 960/S/V90:ssä?
Näin itsekkin muistan lukeneeni silloin kun ekat AWD:t tuli. Laatikko, kulmavaihde ja visko taitaa antaa ennen perää periksi.
-
Tuonhan pitäisi olla aika pommin varmaa kamaa? Korjatkaa jos olen väärässä mutta eikös noissa ole samanlainen perä kuin 960/S/V90:ssä?
Tämä hyvä. :)
-
Tuo t19 ahdimen maksimi on varmaan tuo 350 hp, mutta luultavasti pakopaine ja lämpö on siinä vaiheessa jo niin huimat että pitkässä vedossa hajoo paikat.. Omasta mk1 t5 on edellinen omistaja penkittänyt 349 hp 1,3 bar paineilla t19 ahtimella tm racing custom softalla ja kisaputkella ja automaatilla, mutta silloin on jo ruvennut loota luistamaan aikalailla.. Samoin koneen alapää on silloin jo ihan sietokykynsä rajalla (vakio).. Jopa suuttimet on vakiot (ainakin nyt ne on eikä edellinen niitä kertonut vaihtaneensa). Penkkilappua ei ole enkä tajunnut edes kysyä missä on penkitetty
-
Perä luultavasti kestää mutta kulmavaihde ja holkki tuskin pitkäikäisiä on...tiedä sitten kardaanin ristikoiden kestävyyttä tai muutenkaan onko kyseiseen autoon ikinä ennen vaihdettu. myös kardaanin kannatin voi olla kovilla.