Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Ari E - 26.09.2012, 11:40:36
-
960 kuluttaa öljyä ulkoisesti, pakokaasut puhtaat. Näkyy vuotavan kansipaffin välistä koneen takaosasta, siitä alaspäin kone ja vaihdeloota palksussa öljyssä apukuskin puoleisesta nurkasta.
Ilmeisesti pitää pistää tilaukseen uusi yläpuolen tiivistesarja ja kysymys kuuluukin mistä tuo kannattaa tilata?
saako laadukkaana tarvikkeena vai pitääkö suosiolla painua siniselle tiskille.
eiku hetkinen, selviikö pelkällä kansipahvilla ja loput kootaan liimalla :o
päälle sitten mahdolliset stefat
kuvia
http://s751.photobucket.com/albums/xx156/retroterska/960/
-
Melkeinpä kannattaa yläpäänsarja ostaa. En muista nähneeni halpissarjoja tinakoneisiin. Perinteiset Victor Reinz, Payen ja Elring on ne yleisimmät mitä vastaan on tullut ja joita on tullut laitettua. Ns. kaikista palvelevista varaosaliikkeistä.
Jos aivan nipistellä haluaa, niin pakollisia ostettavia on kannentiiviste ja tulpanreikien ympärille tuleva o-renkaat. Imusarjantiiviste on hyvä vaihtaa joka tapauksessa jos se on vielä alkuperäinen tai ei ole tietoa milloin vaihdettu viimeksi. Pakosarjoja ei ole pakko irrottaa, mutta tekee käsittelystä helpompaa. Venttiiliohjurien kumit ovat perinteinen vuotokohta näissä, joten niidenkin vaihtoa voi suositella.
Ja jos kampiakselin takastefassa ei ole huopapintaa päälimmäisenä, kannattaa sekin vaihtaa.
-
Melkeinpä kannattaa yläpäänsarja ostaa. En muista nähneeni halpissarjoja tinakoneisiin. Perinteiset Victor Reinz, Payen ja Elring on ne yleisimmät mitä vastaan on tullut ja joita on tullut laitettua. Ns. kaikista palvelevista varaosaliikkeistä.
Jos aivan nipistellä haluaa, niin pakollisia ostettavia on kannentiiviste ja tulpanreikien ympärille tuleva o-renkaat. Imusarjantiiviste on hyvä vaihtaa joka tapauksessa jos se on vielä alkuperäinen tai ei ole tietoa milloin vaihdettu viimeksi. Pakosarjoja ei ole pakko irrottaa, mutta tekee käsittelystä helpompaa. Venttiiliohjurien kumit ovat perinteinen vuotokohta näissä, joten niidenkin vaihtoa voi suositella.
Ja jos kampiakselin takastefassa ei ole huopapintaa päälimmäisenä, kannattaa sekin vaihtaa.
kiitos tiedosta -H-
kansi irtosi iltapäivällä ja vaihtolistalle menee ainakin nuo venavarren kumit, tulpan reikien o-renkaat, kansipahvi ja imusarjan tiiviste.
imusarjan laippa kuitenkin vielä paikoillaan, samoin pakosarja. Otin ne imusarjan justopätkän klemmarit auki ja irrotin itse imusarjan.
kuinkas pitkään tuo huopapintainen stefa yleensä kestää?
Edellinen omistaja tähän jo hommannu tuon uuden stefan hanskalokeroon ja paikalla oli täysin kuiva stefa reilun 300 tkm jälkeen.
päivittelin kuvat
Oot sitte ilmeisesti sekottanut venttiilinostimet keskenään... tuota ei suositella tekemään.
Tiedä sitten onko tuossa jotain todellista käytännön ongelmaa vaan ehkä varmuuden maksimointia.
joo näin tein. olihan ne ensin järjestyksessä, mutta näky kaikki olevan samoissa mitoissa niin en viittiny enää alkamaan numeroimaan.
Noista tulikin mieleen, asennetaanko ne valmiiksi öljyllä täytettynä?
vai tyhjinä jolloin ainakin teoriassa nokkakeppien asennus helpompaa?
-
päivittelin kuvat
Oot sitte ilmeisesti sekottanut venttiilinostimet keskenään... tuota ei suositella tekemään.
Tiedä sitten onko tuossa jotain todellista käytännön ongelmaa vaan ehkä varmuuden maksimointia.
-
Voihan siihen olla vaihdettu jo joskus uusi stefakin, mistä sitä tietää. Tinakoneissa oli vuoto-ongelmaa ilman huopaa ja alkuperäinen varaosa muuttui huovalliseksi jo 90-luvulla. Sitä en tiedä, oisko loppupään malleihin esim. tiivistemateriaali on muuttunut paremmaksi ja kestää ilman huopaakin.
Venttiilinostimien järjestyksellä ei ole mitään merkitystä näissä. Hyvä ne ois esitäyttää, muuten menee aika pitkään starttaillessa öljyä sisään.
-
kyllä tuo sitten on vaihdettu joskus, vuosimalli nimittäin -90 ja huopamallinen paikoillaan.
varaosapuljusta lähti tilaukseen vicktor reinz yläpään tiivistesarja venavarren kumeilla, varaosanumero 02-35090-01
Bilteman isompaa venttiilijousi työkalua piti vaan jatkaa, että sai muutkin kuin reunimmaisten sylinterien venttiilit irti.