Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => Nelivetotekniikka => Aiheen aloitti: T5notR - 27.09.2012, 07:24:20
-
Tuli taas kaivettua ärrä esille hetkellisen japaninauto kauden jälkeen.
Nyt autoa vois vähän piristää uudella katilla ja turbolla.
Katti vähän helisee ja turbolla takana 270 tkm
Onko kukaan kokeillu Bilteman 79805 3" kattia on aikas sopiva hinta ja lambdan paikka valmiina.
Täydellinen downpipe olis poikaa, mut on niin törkyisen hintainen...
Toinen kysymys koskee turboa. Ostaanko 18T vai 19T kun ovat saman hintaisia?
-
Tuli taas kaivettua ärrä esille hetkellisen japaninauto kauden jälkeen.
Nyt autoa vois vähän piristää uudella katilla ja turbolla.
Katti vähän helisee ja turbolla takana 270 tkm
Onko kukaan kokeillu Bilteman 79805 3" kattia on aikas sopiva hinta ja lambdan paikka valmiina.
Täydellinen downpipe olis poikaa, mut on niin törkyisen hintainen...
Toinen kysymys koskee turboa. Ostaanko 18T vai 19T kun ovat saman hintaisia?
Laita suoraan 19T ja säädätä niin, että alavääntöä rajoitetaan voimansiirron vuoksi, mutta ylempää löytyy puhallusta.
-
Ilman muuta 19T
Joudut kyllä sit uusmaan dp:n lähdön, kun ovat erikokosia.
Sikäli jos autos on b5234 koneinen.
Siinä on alkujaan 16T.
Kattia ostettaessa kannattaa/täytyy kiinnttää sen kokoon huomio, kun tilaa ei ole käytetävissä kamalasti.
Täällä olisi yks itse puuhattu 3" dp ja alkuputkisto..ehkä joutenkin.
-
Taitaapi olla 18T vinolla lähdöllä vakiona :)
Tekele downpipe vois kiinnostaa Onko siis AWD:lle tehty ja onko katti matkassa?
-
Taitaapi olla 18T vinolla lähdöllä vakiona :)
Tekele downpipe vois kiinnostaa Onko siis AWD:lle tehty ja onko katti matkassa?
Näin minäkin luulin, mut 16t sieltä kuitenkin löytyi kun pois otin.
18t on ollut etuvetosissa.
Kyllä putkin on awd:n ja kattikin.
-
jep omassa etuveto manuaalissa t18 suoralla pakopesällä.
-
Sepä kummaa.. Sen näen että on vino lähtö ja kyllä kaikki tekniset tiedot väittää että
-99 250hp mallissa on 18T.
Tuli hankittua 2,5" catco metalli sisuksilla, mut nyt arvelluttaa pitäiskö sen olla 3"
Downpipe pyysy vakiona.
-
Vaihda ihmeessä tuo dp isompaan.
Katti kyllä pitäis riittää 2.5" nakin.
Itselläkin pitäis päivittää isompaan tuo dp.
Kuulee äänestä selvästi vedätettäessä, et ahdistaa. >:(
-
Nyt alla catcon 3" virikatti ja kyllä huomaa. En ole päässy ajamaan isoa kovaa, mut kyllä vetää selvästi paremmin.
Nyt kun vielä ehtis hakemaan uuden föönin. On jo kaupan hyllyssä varattuna.
Tuli vaan yksi pieni mutta... lambda sijoitettiin putken suoraan osaan muutama sentti ennen katin kammio-osaa
eikä vinoon osaan kuten alkuperäinen. Nyt heittää vikavaloa ja kertoo että katin teho alhainen.
Olisko pitäny laittaa katin jälkeen vai mistä kysymys? En oikein ymmärrä miten yleensäkään voi mitata tarkistuksen katin etupuolelta...
-
Eiks tuossakin ole kaks lampdaa?
Dp:ssä ja juurikin ennen kattia.
Vaikee sanoa mistä johtuu.
Tuossa vanhassa äRRässä ei tullut vikavaloa vaikka teinkin koko putkiston uusix ja lampdat tuli suht samoille kohdin ku orkiksessa.
Tuossa nykysessä on möllötellyt keväästä asti tuo häiriövalo, ja samaa herjaa tulee, "katalysaattorin teho heikentynyt"
Katsastuksessa se myös möllötti, mut päästöt yms oli niinkuin pitikin.
Nollatessa se on hetken pois, mut syttyy ennemmin tai myöhemmin, myös joskus sammuilee itsekseenkin.
Kokeile putsailla anturi, tämmössen neuvon antoi huolto volvoltakin..
-
Kyllähän siinä kaksi niitä on :)
Pitää asiaa vähän googlata. Voisko jotenkin olla lambdan sijainnin kanssa tekemisissä se että on myynnissä jatkopiuhoja??
-
Jaksoin vähän tutkia ??? Näyttäis useassa viriputkessa olla toinen lambda katin jälkeen.
On se hyvä tutkia asioita jälkeenpäin :idiot2: on ainakin työllistävä vaikutus...
-
On hyvinkin.
Orkkiksen kattihan alkaa heti kohta, kun putki kääntyy auton alle ja lampda heti siinä.
"tarvike" putkissa katti taaempana ja itsekkin laitoin myös, mut ei tarvinnut jatkojohtoa, riitti juuri ja juuri.
Vieläkun laitoin lampdan kuskinpuolelle törröttämään.