Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Tuunaus ja Autohifi => Aiheen aloitti: VolvoVilho - 29.09.2012, 11:38:25

Otsikko: V70 mk1 vaihdekepin nuppi
Kirjoitti: VolvoVilho - 29.09.2012, 11:38:25
Eli onko kellään kokemusta tai tietoa miten automaatti vaihteisesta v70 saa vaihdekepin nupin irti ja onko kukaan laittanu tilalle jotain vähän vihmerämmän näköstä ku tuo harmaa ''käärmeen'' pää?  :P

Tuleeko ongelmia jos poistaa tuon ns. kepin liikerata lukituksen käytöstä ku todennäkösesti sen joutuu tekee jos vaihtaa nupin?
Otsikko: Vs: V70 mk1 vaihdekepin nuppi
Kirjoitti: Puusilmä - 29.09.2012, 19:15:15
Muistankohan ihan metsään .... muistaakseni sitä nuppia piti painaa alaspäin ja kääntää sivulle. Jatkakoon viisaammat tästä.
Otsikko: Vs: V70 mk1 vaihdekepin nuppi
Kirjoitti: (Miksu) - 29.09.2012, 19:23:05
Empä puusilmää paremmin muista.
Ei siitä muuta ongelmaa tule, kuin että voit saada vaihteen vahingossa vauhdista pakille tai p:lle ja silloin voi jotain särkyäkkin...  siis jotain ihanan kallista :)
Otsikko: Vs: V70 mk1 vaihdekepin nuppi
Kirjoitti: 850Z71S80 - 29.09.2012, 22:54:32
Tuossa jonkinlainen ohje...: http://accessories.volvocars.com/AccessoriesWeb/Accessories.mvc/fi-FI/FI/V70%28-00%29/1999/all/all/all/ShowDocument/ShowIiDocument/VCC-135579-1/V70_%28-00%29_1999
Saattaa katsastuksessa ainakin tulla sanomista, kun muistaakseni vaihdetta ei saisi saada pois P:ltä, kun avaimet on pois virtalukosta... hatara muistikuva siis.
Otsikko: Vs: V70 mk1 vaihdekepin nuppi
Kirjoitti: VolvoVilho - 30.09.2012, 11:55:10
Tuota nyt en kyl oikee usko että katastus inssi jotai sanos ku saaha sen manuaali askisessaki vaihteen pois päältä oli ne avaimet virta lukossa vai ei..  ??? Ja vanhemmissa automaateissa se lähtee kyllä pois sieltä P asennosta ku painaa vaa sitä nappii mut näissä uuvemmissa on se lukitus kytketty jarruvalokatkaisijan taakse että se ei lähe sieltä ennen ku painat jarrua. :)
Otsikko: Vs: V70 mk1 vaihdekepin nuppi
Kirjoitti: 850Z71S80 - 30.09.2012, 12:30:36
Niin... no itellä pihalla leimattuna ja liikenteessä muutama automaattivaihteinen europeliä ja jenkkilän tuotetta joista nuoremmat n. 5v vanha ja iäkkäin n. 22v. vanha.
Yhdestäkään ei saa vaihdetta pois P:ltä ilman virta-avainta ja uudemmissa ei saa virta-avainta pois virtalukosta ilman, että vaihde olisi P:llä.
http://www.trafi.fi/filebank/a/1324987187/858c972b1171a45d3665e693e65b8fcb/4692-Katsastuksen_arvosteluperusteet.pdf
Tuossa Trafin katsastuksen arvosteluperusteet ja rullaamalla sivun alas löytyy voimansiirron arvostelu perusteet.
Tietenkään nuo perusteet ei aina katsastuksessa insinöörin toimesta toteudu ja ajoneuvo saa leiman, mutta pahimmillaan on se hylkäyksen peruste, mutta tuomioita ja katsastuksia on ihan niin monenlaisia, kuin on katsastajiakin ja tulkitsijoitakin.
Itse olen tapellut sähköpostin välityksellä Trafin kanssa katalysaattorien tarpeellisuudesta vuosimallin 1990 autossa... tappio tuli ja se on hyväksyttävä :-[.

Tuolla lisää keskustelua: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9416.0