Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Jusha - 30.09.2012, 01:09:29
-
Elikkäs volvo ahtaa piikillä 1,4 ja laskee siihe 1,2.. Mistä osais ottaa selvää mitä tuohon on tehty koska olis tarkoitus lastuttaa auto. ahtomodia on koitettu etsiä monet illat ja yöt eikä löydy että ois laitettu. kuten myös t-haaraa ei oo laitettu mihinkää jolla ois huijattu säädintä. millä keinoin näistä ois voinu saada ahtoja nostettua. ?? lastua siinä ei oo koska eijjoo boksia räpläilty.
-
muistaakseni hukkaportin tankoa säätämällä voi vaikuttaa ahtoihin myös tuossa tdi koneessa
-
Tangon säätely ei onnistu.
Tarkista ekaks se imusarjan päästä MAP-anturille lähtevä nippa. Saattaisi olla jo umpitukossa.
-
se oli auki. epäilin kans itsekki samaa vikaa ja käytin sillon sen auki. kokeillu purkaa puoli autoa löytyykö mistää ahtomodia tai mittää vaan ei..
-
Ota liitin irti MAP anturilta ja mittaa johtojen 1 ja 2 väliltä vastus.
Virrattomana tietty.
-
Pitäskö näitten tosissaan ahtaa vakioina 0.9? ite laitoin vseiskakymppiseen mittarin tänään ja ei se jaksa ahtaa ku 0.7..
-
Jup.
Vakiopaine on 0,9.
Jos uupuu niin voipi olla vuotoa hukkikselle menevissä pikkuletkuissa tai siinä putsarin kulmalla letkun varressa olevassa rasiassa.
-
Pitäskö näitten tosissaan ahtaa vakioina 0.9? ite laitoin vseiskakymppiseen mittarin tänään ja ei se jaksa ahtaa ku 0.7..
Se on piikkinä 1,1-1,2. Normi paineet 0,9.
Mulla oli imusarjan päästä se nippa likanen ja kun sen putsasin niin heti alko ahtaan. Jopa niin että alko letkut paukkuun. V:> KLIK! (http://i750.photobucket.com/albums/xx147/pomo_62/Volvo/DSCF1063.jpg)
Oikeesti syy oli muualla, mutta siitä putsauksesta kaikki alko.
-
Mulla oli 1.5 ahtoja, hyvin kesti.... Ja taitaapa auto kukkua tänäpäivänäkin. Ite ajelin noilla ahdoilla 60tkm. ::)
-
Mulla oli 1.5 ahtoja, hyvin kesti.... Ja taitaapa auto kukkua tänäpäivänäkin. Ite ajelin noilla ahdoilla 60tkm. ::)
Kyllä se kai tollaset paineet kestää jos vaan letkuille tai kuulerille satu mitään heikkoa hetkeä. ;)
-
Joo ei tuo oma suostu ahtaaan yli 0.7 ei sitten millään.. syöttöjä nostin ja ahtomodinki tekasin niin silti pysähtyy ahdot tuohon 0.7..
-
Joo ei tuo oma suostu ahtaaan yli 0.7 ei sitten millään.. syöttöjä nostin ja ahtomodinki tekasin niin silti pysähtyy ahdot tuohon 0.7..
Ookkos putsannu sen imusarjan nipan ja tarkistanu siitä mapille menevän letkun?
-
Tarkistettu on. ja hukkaportille menevät pikkuletkut vaihdoin uusiin..
-
Tarkistettu on. ja hukkaportille menevät pikkuletkut vaihdoin uusiin..
Toimiiko egr? Jos ois jumittunu pikkasen auki.
-
Egr:ää en oo kyllä kattonu..
-
Ei toivoakaan.. egr putsattu ja tsekattu. kaikki pikkuletkut vaihdettu. mapille menevä letku ja nipat katottu.. ei vain taho ahtaa kun 0.7.. Liekkö jo turbo sitten niin väsynyt..
Mikäs kuppi se on joka on ensimmäisenä letkun päässä kun ahtoputkesta lähdetään liikkeelle? siinä ilmanputsarin vieressä..
-
Voiko siihen sun mittariis luottaa?
-
Mikäs kuppi se on joka on ensimmäisenä letkun päässä kun ahtoputkesta lähdetään liikkeelle? siinä ilmanputsarin vieressä..
Joku öljysieppari kenties.
Siitä taisin tuossa aiemminkin mainita, että kato ettei se vuoda.
Testaa vaikka letkulla ohittaa koko kuppi.
-
Se on piikkinä 1,1-1,2. Normi paineet 0,9.
Mulla oli imusarjan päästä se nippa likanen ja kun sen putsasin niin heti alko ahtaan. Jopa niin että alko letkut paukkuun. V:> KLIK! (http://i750.photobucket.com/albums/xx147/pomo_62/Volvo/DSCF1063.jpg)
Oikeesti syy oli muualla, mutta siitä putsauksesta kaikki alko.
Mikäs tuon aiheutti? Kävi meinaan itsellä samoin ja syy on vielä selvittämättä. Vikakoodiakin pukkaa säännöllisesti (ahtopainesignaali katkonainen) rasituksessa, jolloin tehot häviävät hetkellisesti (vikamoodi). Löytyisiköhän tämän syystä hyvää arvausta? Ainettakin kuluu litra liikaa. Ilmaletkut jne. on putsattu. Auto tosin V70 99tdi.
-
Mikäs tuon aiheutti? Kävi meinaan itsellä samoin ja syy on vielä selvittämättä. Vikakoodiakin pukkaa säännöllisesti (ahtopainesignaali katkonainen) rasituksessa, jolloin tehot häviävät hetkellisesti (vikamoodi). Löytyisiköhän tämän syystä hyvää arvausta? Ainettakin kuluu litra liikaa. Ilmaletkut jne. on putsattu. Auto tosin V70 99tdi.
Ahtopiikki todennäkösesti. Tuo kun tapahtu niin tuli ihan pikkasen polkastua.
Kulutus mulla oli kyllä ihan normaali.
-
Noniin! omaanki volvoon palasi paineet kohalleen.
Vuotokohta oli juurikin tuossa "öljynkeräys suppilossa"
Ohitin sen, mutta koska tuskin sitä tehtaalla sinne huvikseen on laitettu niin pitäisi varmaan etsiä jonkinlainen öljysuodatin siihen letkujen väliin? samanlaista tuskin mistään enää saa..
-
Omassa ollut jo pari vuotta pieni bensansuodatin sen rasian tilalla.
Tahraakaan öljyä ei vielä näy mokomassa.
-
Omasta kulkineesta katos ahtopaineet, 0,2-0,4bar :-\ hätäpäissään vaihoin turbonkin kun aika väljän oloinen oli. Eipä auttannut >:(
Tämän topicin ohjeella, laitoin mopon bensansuodatimen sen "öljy siepparin tilalle" Nyt toimii ;)
-
Saisiko jotain kuvia tuosta 'öljysiepparista' niin tietäis varmuudella mitä menee ronkkimaan tonne pellin alle.
Eka Dieselauto kyseessä, joten olo on vähän orpoa.
Joku vois valaista onko tuolle tehty mitään? Ahtaa äkkilähdössä 1,1 bar, paikallaan ollessa 0,6 bar.
Auto siis 850 2.5 TDI vm-96..
Kiitoksia neuvoista jos niitä tulisi. :2funny:
-
Vakioahdoilta kuulostaa.
-
Vakioahdoilta kuulostaa.
Asia selvä. Mites saisko kuinka helposti ronkittua tuohon ehkäpä lisää tehoa? Lueskelin jonkun 25 sivuisen topikin läpitte, mutta kuvia ei ollu yhtään ni ei jääny sitten mitään päähän. tuo evry ja ahtomodi kiinnostais huimasti. Autollaki on rullattu jo reilut 600 tkm joten ei paljoa menetä jos sattuu kone rikkoutumaan. :)
-
nostellaas tätäkin topicia vähän.:) aatelin kysellä noista ahtopainesta kans, omassa 850 tdi:ssä ahdot nousee johkin 1.1bar ja kun vedättää johkn 3000rpm piakeille isoilla vaihteilla ahtomittrain neula alkaa väriseen ja ahdot laksee johki 0.8bar mittari on kyllä joku autogauge mutta ilman kun sai niin ajaa asiansa.:) muuten pienimmä vaihteilla vedätäessä ahdot pysyy siiä 1bar lukemissa laatikko rempan yhteydessä kokeilin välykset turbos ja niitä ei ollut pitkitäis suunassa eikä pahemmin sivutaissuunassakaan, ahtoputkissa oli jonkun verran öljyä mutta mootorista ei öljyt huku eikä savuta sinistä
-
850tdi vm 96. Man. Ajettu 463tkm joista viimeset 75tkm vähintään 1,7bar paineilla, nyt 2bar.
Ahtomodi+evry, katti pois ja putkisto kunnollinen. Vapari suod.
600x300 cooleri.
yli 200 hv ja n.500nm
Ei mitään ongelmia, joten on testattu kestävyys... ;)
Tämä tässä, jos jotain kiinnostaa, heh! :2funny:
(Evry pois päältä pitää paineet 1,3 barissa)