Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: volvero - 01.10.2012, 07:28:02
-
Tulipa ostettua pikkuveljelle ekaksi autoksi kyseinen 740
2.3l bensa ja vm.86 muistaakseni.
Eipä kauheasti ole kokemusta näistä vanhoista takavedoista niin kyselen täältä neuvoa..
Elikkä auto sammuilee ajossa kun kaasun päästää ylös ja rullailee,
ehkä hieman lievempi ilmiö lämpimänä.
Autoon vaihdettu kaikki sytkäosat sekä pa-pumppu.
Myös kaasuun vastaa hieman viiveellä välillä.
-
Katteles starttisprayllä imuvuodot läpi, imusarjan tiiviste ja letkut etusijalla
-
Olin kattelevinani että imusarjan tiiviste oli uusi,
mutta pitää noita letkuja käydä läpi..
Onkos näissä joitain antureita jotka tämmöistä vaivaa aiheuttaa?
Esim. Lämpöantureita taikka jotain asentotunnistimia?
Imuilman esilämmitysputki oli rakennettu varmaan 15 eri osasta
eikä varmana ole läheskään tiivis niin onkohan sillä jotain roolia tässä..? ;D
-
Mitkä sytkäosat sinne on vaihdettu, tulpat, johot ja jakajan kansi vai sytkäpäätettä ja hall-anturia myöten?
-
vissiin perus osat eli tulpat,piuhat,jakajankansi...
huomasin että jarrua kun pumppaa niin huono tyhjäkäynti muuttuu vielä huonommaksi välillä,
sen letkun vaihdoin tehostajan ja imusarjan väliltä..
Jarrukliineriä suihkuttelin eikä kierrokset nousseet,samaa ontuvaa käyntiä vaan..
Ja paikallaankin jos käyttää kierrokset ylhäällä niin tippuu sen jälkeen niin alas että sammuu >:(
Kaasari oli kyllä ainakin ulkoisesti paskan/töhnän peitossa niin varmaan puhdistus tekisi terää,
saakos näihin jotain tiivistesarjojakin jos ne laittais samalla? :idiot2:
Edit: Ja onpa yllättävän huonossa kunnossa parin sadan euron auto kun putkikin melkein poikki ;D
-
Imuilman esilämmitysputki oli rakennettu varmaan 15 eri osasta
eikä varmana ole läheskään tiivis niin onkohan sillä jotain roolia tässä..? ;D
Mäkeen vaan koko putki. Ainoa hyöty siitä on imuilman ylikuumennus.
Kaasari vai joku ruutta?
Edit: Kaasarihan se.
-
Käännä tyhjäkäyntiä ylös, jos ei imuilman ylikuumennuksen poisto auta.
Ainiin: Tämähän on se heronhead. Kaasutin on tod.näk. aikansa päässä.
-
Mikä kaasari siellä on, laita kuva tänne jos ei muuten selviä ? Osia ehkä saa kaasutinexpertiltä tai siniseltä. Saa viisaat kertoa lisää.
-
Pitää se imuilman lämmitys repiä sieltä pois..
Kaasarissa luki muistaakseni pierburg tai jotain vastaavaa ;D
Pakoputkisto nyt eka tiiviiks niin ei se meteli häiritse.
-
Kaasari irti,ja uusi tiiviste.
-
Taitaa olla että siiinä on muuttuvakurkkuinen Pierburg jossa kalvo rikki.
-
Löytyhän sieltä 3-4 murtunutta alipaineletkua,
pitää pari metriä käydä hakemassa ja vaihtaa samalla kaikki.
Missäs tuossa pierburgissa sijaitsee seosruuvit?
Tulpan otin auki ja aivan valkonenhan se oli..
-
Kait ne on valkoiset jos 4 letkua on murtunut.
-
Joo en kyllä ihmettele jossei haluu käydä ;D
Huomenna ruvetaan vetää uusia letkuja...
-
Eipä auttanut letkujen vaihto.. Huomasin ettei huohottimen
putkikaan ollut kiinni siinä pömpelissä imusarjan alla :o
Putsasin liekkilukon ja iskin kiinni niin ei enään kestä yhtään kaasua,
vaan booaa samantien...
Letku irti niin ottaa kyllä kierroksia mutta ei käy tyhjäkäyntiä.
-
Onko sulla ilman putsari totaalisen tukossa?
-
Enpä oikein osaa sanoa,
kun auto tuli niin ei ollut edes suodatinta paikallaan,
löyty takakontista ;D puhaltelin ilmalla ja laitoin paikalleen..
Tänään käyn uuden hakemassa mutta kannattaako tuota huohotuspömpeliä
irroittaa ja puhdistaa vai onko turhaa työtä?
Imusarjakin pitää varmaan irroittaa pois edestä.
-
Eilen tuli vaihdettua ilmansuodatin ja imusarjan tiiviste,
eipä se siitä paljoo parantunu lämpimänä ei löydy tyhjäkäyntiä vieläkään :idiot2:
Missä tuossa kaasarissa sijaitsee seosruuvi?
Jos sitä ruuvaamalla sais jotain tolkkua tuohon vehkeeseen...
-
Eihän tää auto oo vaan sellanen minkä rekkari on mallia BEX-XXX?
Itsellä oli tuossa em. autossa B230K:n kanssa täysin samanlaisia ongelmia. Joka paikasta kyselin siihen kaasariin tiivisteitä, eikä löydy, ei edes Volvolta, eikä esim. kaasutinexpertiltä vaikka soitin.
Jos on se Pierburg malli jossa on miljoona ja kaksisataa alipaine letkua, niin vika on mitä todennäköisimmin niissä. Niiden ei tarvitse olla kovinkaan löysällä ja valskaavat jo.
Itse vaihdoin kaasarin toimivasta autosta omaan, eikä tullut muutosta oireisiin.
-
Eipä oo tuollasella rekkarilla...
Vähän kyllä ihmetyttää jo tää kapine ;D
ja on tosiaan pierburgilla ja alipainehelvetti
-
Osaako kukaan kertoa mikä mötikkä tuolla on imusarjan alla,
lohkossa kiinni ja tulee kaks alipaineletkua?
-
Osaako kukaan kertoa mikä mötikkä tuolla on imusarjan alla,
lohkossa kiinni ja tulee kaks alipaineletkua?
Huohotinpömpeli?
http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/IMG_0464.jpg
Siihen ei tosin tule kuin yksi.
-
Tuon huohotinpömpelin vasemmalla puolella,
noin ykkös ja kakkospytyn välissä lohkossa kiinni,
lähtee kyllä kiertämällä irti,ihmetyttää tuon tarkoitus vaan.. ;D
-
Kuvaa?
-
Ei nyt tähän hätään ole kuvaa,
päässä on jonkunlainen kuparikekäle lohkon sisällä... ???
-
Ja eihän se ole lohkossa vaan KANNESSA :D
-
Ja eihän se ole lohkossa vaan KANNESSA :D
Selvensi kummasti ;) Taidan tietää mitä tarkoitat, vaan en itsekään tarkoitusta?
-
Juu ihmeellinen palikka kyllä kyseessä..
Eipä meno ainakaan mitenkään ole muuttunut vaikka ne letkut
on tulpattuna kun vahingossa tuli murrettua katki
ne letkujen paikat kun oli imusarja auki ;D
-
Kuinkas tarkkoja nää pelit on tulpista?
Kylmänä lähtee laakista käymään mutta lämpimänä kun hetken seissyt
niin saa sahata :o
-
mikä mahtoi olla vikana ettei tämä aiheen volvo tykännyt pelata, kaverilla on tällä hetkellä vähän saman laisia oireita omassa volvossaan mikä on vuodelta 88 ja pierburg kaasutimella ja tarvitsisimme kipestä neuvoja ja apuja auton toimintaa saamiseksi, vika kuitenkin ilmeni aivan yhtäkkiä.