Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: oldschool82 - 01.10.2012, 15:06:38
-
kaveri osti 89 vuosmallin voleksin.ongelmana että lähtee vaivoin käyntiin ja ei meinaa millään ottaa kierroksia.tukehtua meinaa ja ravistaa mottia kunnolla.kipinä vaikuttaa hyvälle ja toista puolaakin kokeiltiin.bensapumppu vaihdettu.tulpat näyttää kosteilta eli soppaa saa kunnolla.oisko joku sähkö himmeli rikki bensapuolelta.jakoa ei ole vielä katottu,että onko kohillaan.moottori siis b200e.
-
ilmanputsari,huohottimen tukkoisuus,tarkista ne lisäilmaventtiilin putket,että on kiinni ja ehjiä,imuvuodot.
-
Kokeileppa starttispraylla että vuotaako imusarja jostain.
-
Taskulampun kanssa kannattaa kattoo imusarjan alta, että lisäilmaluistin letku ei ole lähtenyt irti. Näin oli itsellä ja koneen käynti ihan sekaisin, jos nyt kävi ollenkaan.
-
jep,täytyypä nuo tarkastella.
-
letkut kateltu ja on ehjiä ja hyvin kiinni.ei saatu enää ollenkaan käyntiin,niin ei voinut katsoa imuvuotoja sprayllä.
mikähän ihme tuossa?voiko ilmamassa mittariin tulla vikaa?sytkää väänneltiin eri asentoihin startatessa,mutta ei vaikutusta.oli muuten jakaja täysin vasemmassa äärilaidassa ennen säätöä.yhessä 740 vollessa olis sama kone b200e,joka toimii. aateltiin siitä kokeilla noita ruiskun osia.aikamoista hakuammuntaa tosin, kun ei varma viasta,ja ahdastakin imusarjan alla.
pitää varmaan ottaa imari irti,niin saa uuden tiivisteen.saa tuon imuvuodon mahdollisuuden pois.
-
siis meneekö suuttimiin sähkötepseli? tuo ilmamassamittari meinaan..
-
Taitaa olla se ohjauspaineensäädin virrattomana jos noin rikkaalla käy tai sitten ns ryyppysuutin kusee bensaa läpi kokoajan.
-
eipä tule johtoja suuttimille.tänään laitettiin jako kohalleen,kun oli muutaman hampaan pielessä.sit hörähti kuin palmun alta käymään ja otti hyvin kierroksia vaan muutaman sekunnin ennen kun sammu.kokeiltiin uudestaan,mutta pysyi vaivoin käynnissä.kaasuttaminen on myrkkyä,heti sammuu.pitää kokeila jompsan ohjeilla eteen päin.
-
tänään kokeiltiin antaako suuttimet bensaa ja starttailtiin samalla ilmamäärämittarin lautasta nostaen.
eipä tullut kuin nelospytyn suuttimelta ainetta.eli siinäpä vika löyty.aiemmin luultiinkin,että saa liikaa ainetta, kun oli tulpat kosteat. olisko tuo määrän jakaja sit rikki?osat kyllä löytyy.
-
koita ensin laittaa se bensapumppu pakkosyötölle ja sitten nostat sitä lautasta.
-
miksi pakko syötölle,vai eikö luotettava testaus miten tehtiin?
-
silloin on ainakin paineet kunnolla ylhäällä,eikä tarvitse kuunnella kun starttimoottori huutaa vieressä. hankalaa myös
-
ok.hyvin saatiin kuitenkin testattua.noh kaveri jo kerenny purkaa imarin irti ym.kokeillaan noita ruiskun osia vaihtaa huomenna.