Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Dife - 02.10.2012, 15:06:39

Otsikko: b230f kaasuläppä
Kirjoitti: Dife - 02.10.2012, 15:06:39
Mihin mahtaa alunperin mennä siitä kaasuläpän päältä 2 pientä letkua..??  turbo tulossa F.n ruiskulla eli voisko ne vaan tulpata vai onko niistä jotain hyötyä??
Otsikko: Vs: b230f kaasuläppä
Kirjoitti: HembalanD - 02.10.2012, 15:10:03
Aktiivihiilisuodattimelle/bensatankille. Tulppaa vaan.
Otsikko: Vs: b230f kaasuläppä
Kirjoitti: Dife - 03.10.2012, 10:20:59
tohon vielä toinen tyhmä kysymys.. mistä tosta saa säädettyä tyhjäkäyntiä kun siinä kaasuläpässä ei ole sitä ruuvia??
Otsikko: Vs: b230f kaasuläppä
Kirjoitti: HembalanD - 03.10.2012, 11:01:39
Periaatteessahan F kone säätää itse joutokäyntinsä. Tosin säätää voi max ja min arvoja kun joutokäynti moottori ei enää pysty pysymään rajojen sisällä. Säätö tapahtuu läpän ja imusarjan välissä pientä ruuvia kääntämällä tai kaasu akselia säätämällä.

Sitä ruuviako ei ole vai et löydä? Onko käynti liian korkea vai matala?
Otsikko: Vs: b230f kaasuläppä
Kirjoitti: Dife - 03.10.2012, 11:20:46
Aikasemmassa projektissa oli ft kone ja siinä oli musta muovinen ruuvi/neula imusarjan alla kaasuläpän juuressa josta sai lisää joutokäyntiä..

tämä kone ei ole vielä paikallaan mutta ihmetytti vaan että missä koko ruuvi.. ei tietenkään välttämättä tarvitse säätää mutta jos kuitenkin..  ::)
Otsikko: Vs: b230f kaasuläppä
Kirjoitti: Lankku - 03.10.2012, 23:42:20
Silloin kyseessä ollut LH2.2:lla varustettu kone jossa tuollainen ruuvi on. LH2.4:ssä sitä ei ole. Läpälle on oma säätöruuvinsa siinä vivun juuressa läpän etupuolella(kuten Hembaland totesi). 8mm kantainen lukkomutteri ja talttapääkannalla oleva pieni ruuvi.