Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: 252R - 10.02.2011, 15:43:32
-
eli vollessa on hälyn boksi (volvo guard alarm) ottanu kipeää kosteuden muodossa, ja pitää ajonestoa nyt koko ajan päällä. elikkä ei anna bensapumpulle virtaa. entinen omistaja ohittanu sen syöttämällä releelle maata suoraan sulakerasia pohjasta, elikkä virran kääntää päälle niin pumput pyörii koko ajan. mitkä piuhat pitää katkaista hälyn piuhoista että saa toimimaan.
-
Olisko kuvaa johdoista ja liittimistä niin vois selventää vähän kun en muista ulkoa värejä, defan hälyssä piti tehdä yks hyppy johto virtalukolle menevään johtoon hälyn liittimeen suoraan ja irrottaa ne kaukolukituksen johdot ennen kun sai toimiin.
-
Tää on ihan selvä homma mutta en lähtis netissä neuvomaan miten ajonesto ohitetaan... Tiedän kyllä.
Vaikka nyt varmaan on ihan omistajakin asialla... ELK
Sori "Ärrä".
-
no laita vaikka yv:nä, on ihan omistaja kyseessä :D
-
No can do. Sori vaan.
Ei halua linnaan.
-
ymmärrän :) no, pitää koittaa tulkita tuota kytkentäkaaviota jahka sen saan kaverilta. auto on tosiaan ollu tuolleensa mullaki jo yli puoli vuotta mutta samahan tuo olis laittaa normaalisti toimimaan. yhtenä vaihtoehtona olis koko hälyttimen nakkaaminen mehtään tai jos jollain olis myydä ehjä boksi tuohon kikottimeen.
-
No can do. Sori vaan.
Ei halua linnaan.
Mitä ihmettä :D
-
Mitä ihmettä :D
Niinpä. Kerro sä jos haluat. Toi linnaanmeno nyt oli lähinnä sitä että jos sen täällä kertoo, sen saa lukemalla selville koko maailma, enkä ala sitä periaattesta kenellekään neuvomaan. :D
Ei kai vaan taas olis pitänyt sanoa mitään...
-
Niinpä. Kerro sä jos haluat. Toi linnaanmeno nyt oli lähinnä sitä että jos sen täällä kertoo, sen saa lukemalla selville koko maailma, enkä ala sitä periaattesta kenellekään neuvomaan. :D
Ei kai vaan taas olis pitänyt sanoa mitään...
No ei tarvitse olla edes autovaras tai muutenkaan autosähköistä sen ihmeemmin perillä että tuon ohittaa. Eli eiköhän kaikki jotka haluaa tietää (väärissä tarkoituksissa) miten se ohitetaan, niin tiedä jo miten homma toimii.
-
mjoo eipä tuo ollu ku otti kytkentäkaavan kouraan. ei ollu tosin kytketty ihan niinku oli kaavassa, sen toki jo aikaisemmin kahtelin, mutta viikonloppuna alkaa näkymään toimiiko.
-
No ei tarvitse olla edes autovaras tai muutenkaan autosähköistä sen ihmeemmin perillä että tuon ohittaa. Eli eiköhän kaikki jotka haluaa tietää (väärissä tarkoituksissa) miten se ohitetaan, niin tiedä jo miten homma toimii.
Fiksut varkaat toki tietää miten auto lähtee, mutta ne tavalliset pöntöt, jotka menevät ruuvimeisselillä avonaisesta ovesta sisään, eivät välttämättä. Internettiä pääsee tiirailemaan vaikkapa kirjastossa ja sopivilla hakusanoilla saisi tuon ruuvimeisselin lisäksi tietotaitoa. Lontoo tuskin taipuu, mutta Suomi - ehkä. Minusta on ihan hyvä, että esimerkiksi Juhani X teki selvät murtojäljet ottaessaan irtonaista radiota irti (keskikonsoli yms. päreinä).
-
760:ssä on tuo volvo guard hälytin ja haluaisin pois, löytyisikö siihen kytkentäkaaviota joltain? Vaikka YV:llä voi laittaa jos ei linnaan halua joutua ;D
-
Mitä ihmettä :D
+1.
No mutta asiaan. Neuvojen jakamisen voi suhteuttaa siihen, että ostin auton jossa Defan patriot kiukutteli. Soitin Defan maahantuojalle ja lähettivät postissa kytkentäohjeen. Nou gwestions assked. Ei rekisteritunnusta taikka härvelin sarjanumeroa. Kytkentäohjeen perusteella ohitin ajoneston mutta jätin keskuslukon kauko-ohjauksen.
Yleensä noissa jälkiasenteisissa katkotaan solenoidin heräte tai bensapumpun syöttä tai sytytysvirta.
Onko alkuperäisen kysymyksen asettajalla kenties se Volvon lakumallinen ajonesto?
-
No tuossa nyt jotain 940 ajoneston ohitusjuttua. Sopii ainakin vanhempaan n.-94.
Olisko hyppy noiden 15 ja 16 napojen väliin...
Täähän on ihan netissä, en minä sitä sinne laittanut. ;)
http://imageshack.us/f/91/photo0005iz5.jpg/
Helpointa olis kai vain ottaa se 15 Amp sulake pois mutta silloin ei häly toimi. Auto tosin liikkuu...
-
Eihän sulla olis jossain jemmassa ihan täydellistä manuaalia?
-
Tässä nyt tuntuu olevan parikin kaveria ihmettelemässä miksen kerro ja itse tuntuvat tietävän. Jätän siis kunniatehtävän heille.
Olkaa hyvät. :)
-
Kannattaa sitten miettiä ennen sitä lähetä napin painamista, jos ei kerta ole muuta asiaa kun että "minä tiedän mutta en kerro"-
Edelleen kaipailisin jotain asennusohjetta tms. tuohon hälyyn että sen saisi riisuttua pois. :-[
-
Kannattaa sitten miettiä ennen sitä lähetä napin painamista, jos ei kerta ole muuta asiaa kun että "minä tiedän mutta en kerro"-
Edelleen kaipailisin jotain asennusohjetta tms. tuohon hälyyn että sen saisi riisuttua pois. :-[
Sen tietää monikin tämän topikin lukija, eikä kerro. Laitoin vain tähän vähän uppausta kun sitä toistuvasti kysellään.
Monenkin pitäisi varmaan miettiä sen lähetysnapin käyttämistä.
Mitään manuaalia ainakaan mulla ei sulle tuohon hälyyn ole, vaikka sitä tuolla aiemmin niin hienosti kyselitkin. Sen takia en ole aiemminkaan sitä lähetä-nappia tässä käyttänyt.
-
Irroita sulaketaulun pohja kojelaudan päästä ja vedä sitä ulos sen verran mitä johdot antavat myöten. Sieltä näkee suoraan mikä johto on katkaistu ja hälytin on liitetty niiden päiden väliin, juotokset paljastavat. Avaa juotokset ja liitä alkuperäisen johdon päät yhteen ja eristä liitos kunnolla. Mulla johto oli kokovalkoinen. Hälytin oli jälkiasennettu, joten tämä ratkaisu ei välttämättä sovi kaikkiin hälyttimiin.