Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Tuppuri - 03.10.2012, 20:28:01
-
Joo eli persee*reikä lähtee pyörimään välillä alle minuutti starttauksesta vaikka ulkolämpötila olis +10 kelsiusta? Jollain varmasti kokemuksia eikös sillä oo joku relemötikkä mikä ohjaa sitä vai onko termostaattianturissa häikkää. Ja sitten viellä joku kertoo missä se termostaatti anturi on ku mun mielestä ei näkyny syylarin päädyissä ainakaa takapuolella..
-
Joo eli persee*reikä lähtee pyörimään välillä alle minuutti starttauksesta
Mene lääkäriin?
-
Ton ikäisissä flektiä ohjaa suoraan lh-jetti, eli moottorin ohjaus. Releen kautta tietysti. Saa lämpötilatietonsa suoraan kannessa olevasta lämpöanturista. Syylärissä ei ole erillistä anturia. Jos ilmastoitu, niin myös ilmastoinnin ulkokennon kulmassa on molemmille nopeuksille oma paineanturi. Noin lyhyesti selitettynä.
-
Jos ilmastoitu, niin myös ilmastoinnin ulkokennon kulmassa on molemmille nopeuksille oma paineanturi. Noin lyhyesti selitettynä.
Eikös toi olis viskoflektillä, jos ei olis ilmastointia?
-
Eikös toi olis viskoflektillä, jos ei olis ilmastointia?
Kyllä, juuri näin. Ajatuskatkos... :-\
-
voi olla pelkällä sähkö lektilläkin. ja voi olla sekä viskolla että lektillä.
jos ilmastointi on päällä heti startin alusta sen 10 min, käynnistyy lekti melkosuurella todennäkösyydellä sitä ulkoista kennoa jäähdyttelemään.
-
Joo eli persee*reikä lähtee pyörimään välillä alle minuutti starttauksesta vaikka ulkolämpötila olis +10 kelsiusta? Jollain varmasti kokemuksia eikös sillä oo joku relemötikkä mikä ohjaa sitä vai onko termostaattianturissa häikkää. Ja sitten viellä joku kertoo missä se termostaatti anturi on ku mun mielestä ei näkyny syylarin päädyissä ainakaa takapuolella..
Ja jos olet kääntänyt puhalluksen pelkästään tuulilasille, niin silloin ilmastointi kytkeytyy automaattisesti päälle. Koska kyseessä on ns. huurteenpoisto-asento. Ja tuolloin flekti myös käy aikas ahkerasti.
-
Meikäläisen autossa on muuten pitkään ollut tuo sama "ominaisuus" että satunnaisesti tekee noin, vaikka kylmästöinti on riisuttu (lauhdutin, kompura, kuivain) . En ole ehtinyt tutkimaan mutta ei vaikuta puhallusasetuksen säätö :)
-
Meikäläisen autossa on muuten pitkään ollut tuo sama "ominaisuus" että satunnaisesti tekee noin, vaikka kylmästöinti on riisuttu (lauhdutin, kompura, kuivain) . En ole ehtinyt tutkimaan mutta ei vaikuta puhallusasetuksen säätö :)
Menit repimään kylmästöinnin pois! :o
En itse tekisi, ellen asuisi nuorgamissa!
Edelleen, LH ohjaa tuota puhallinta, jos ilmastoinnin rojut eivät ole paikallaan, eikä johtosarjassa ole vikaa, niin LH käynnistää puhaltimen kun kannessa oleva lämpötila-anturi väittää koneen olevan 105C. Eli vaihtaisin koneen lämpötila-anturin uuteen.
-
Menit repimään kylmästöinnin pois! :o
En itse tekisi, ellen asuisi nuorgamissa!
Edelleen, LH ohjaa tuota puhallinta, jos ilmastoinnin rojut eivät ole paikallaan, eikä johtosarjassa ole vikaa, niin LH käynnistää puhaltimen kun kannessa oleva lämpötila-anturi väittää koneen olevan 105C. Eli vaihtaisin koneen lämpötila-anturin uuteen.
Näin tuli tehtyä. Kaikkea ei voi saada ;)
Lämpöanturi on kunnossa eikä johtosarjassa virityksiä.
-
Näin tuli tehtyä. Kaikkea ei voi saada ;)
Lämpöanturi on kunnossa eikä johtosarjassa virityksiä.
Sitten se tarkoittaa, että kannessa lämpötila on syystä tai toisesta 105 Celsiusta.... :hello:
-
Sitten se tarkoittaa, että kannessa lämpötila on syystä tai toisesta 105 Celsiusta.... :hello:
Eiiiii välttämättä, flektiä ohjaa muistaakseni myös osittain yksi ilmastoinnin paineanturikin.
-
Puhutaanko tässä nyt sekaisin ilmastoinnin ja koneen kennojen flekteistä?
Ilmastoinnin flektihän on edessä, koneen flekti (kennojen) takana.
LH taitaa ohjata vain tuota koneen omaa flektiä, yleensähän näissä on viskoflekti+ilmastoinnin flekti. Tuo alkuperäinen koneen flekti ei ihan joka vehkeesä olekaan, tehtaalla laitettu mihin huvittaa?
-
Puhutaanko tässä nyt sekaisin ilmastoinnin ja koneen kennojen flekteistä?
Ilmastoinnin flektihän on edessä, koneen flekti (kennojen) takana.
Negatory. Ihan alkupään yseissä vielä näin, mutta jostakin noin 93 alkaen oli jo uudella kennopaketilla ja tuplanopeusflekti syylärin takana.
-
Niin että uudemmissa ei ole kennojen etuflektiä ollenkaan vaan siirretty taakse?
-
Niin että uudemmissa ei ole kennojen etuflektiä ollenkaan vaan siirretty taakse?
Juu ei keulalla ole kuin yksi puhallin joka hoitaa kaiken tarvittavan.