Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: samsson112 - 04.10.2012, 00:49:14
-
Elikkä tuollainen vika tuli autoon. Ihan ensiksi auto rupesi oireilemaan sillä että lähti huonosti käyntiin ja kun sai käyntiin niin ensiksi ei ollut mitään vikaa ja sitten rupesi tekemään myös sellaista että kun laittai vaihteen P:ltä D:lle niin kävi vajaalla mukilla sitten matka jatkui n, 200m ja tuli risteys johon piti jarruttaa niin auto sammui siihen, hetken starttailun jälkeen auto käyntiin ja eteenpäin ja taas pienen matkan päässä risteys ja siihen jäi. Korjaamolle hinausautolla ja korjaamolla todettiin että tankissa on "bensaa" ja mangneettiventtiili rikki. Tankki puhtaaksi imurilla, polttoainelinjat puhtaiksi, suuttimet tietysti myös. Suodatin meni vaihtoon samalla ja auto käynnistyi ::) korjaamolta soitettiin että auto on kunnossa. Hain auton ja sanottiin että tankissa on lisäaine ja n,10l naftaa että käy tankilla pian. Ajoin kotiin ja siitä huoltoasemalle tankkaamaan, tankkasin tankin täyteen ja lähdin ajamaan. liikenneympyrästä poistuessa on hidastetöyssy jolloin takapäästä kuului ihmeellinen kolaus? seuraavaksi kolaus kuului kaasua painaessa. voisiko jotenkin liittyä tankin täyteen tankkaamiseen??? matka jatkui n,100m kun auto sammui, ei varottanut hiukkaakkaan sammumisesta vaan sammui siihen paikkaan ja sen jälkeen ei ole käynnistynyt. Kertokaahan viisaammat mikä volvossa voisi olla vikana kun ei käynnisty.?? Ei huvittaisi viedä siniselle :-\ KIITOS!
-
Tämä kysymys on ehkä hieman väärässsä foorumin osiossa. Auto vaan vikakoodien lukuun, niin eiköhän se sieltä selviä. Ethän tankannut bensaa toista kertaa? ;D
-
Tämä kysymys on ehkä hieman väärässsä foorumin osiossa.
Siirsin oikeaan osioon! :)
Ymmärsinkö nyt oikein, että autoon oli tankattu bensaa jossain vaiheessa? Tuo saattaa kyllä tehdä tuhojaan muutenkin. Mutta joku viisaampi voi kertoa tästä lisää.
Mistä päin olet? Osaavia Volvo-pajoja on monia muitakin kuin siniset tiskit, kerropa hieman missä auto on ja saat ehkä vinkkiä lähialueen muista korjaamoista.
-
Siirsin oikeaan osioon! :)
Ymmärsinkö nyt oikein, että autoon oli tankattu bensaa jossain vaiheessa? Tuo saattaa kyllä tehdä tuhojaan muutenkin. Mutta joku viisaampi voi kertoa tästä lisää.
D5 on common rail- motti ja siihen jos vahingossa tankkaa edes 1/3 tankillista bensaa itse en käynnistäisi moottoria ennen tankin tyhjentämistä. Vanhemmissa 2.5tdi- malleissa bensa ei haittaa ( nimimerkillä kokemusta on) mutta käsittääkseni nämä uudemmat eivät rail- paineidensa takia bensaa kestä oikeastan yhtään.
Moottori saattaa olla tuhoutunut jos on ajettu bensaa tankissa.
-
Olen uusi käyttäjä täällä foorumilla. Kiitos siirrosta. Kyllä ekalla kerralla korjaamon mukaan auton tankissa olisi ollut bensaa naftan joukossa, mutta ihmeellistä että auto toimisi sen ekan tankkauksen jälkee n100-150km ihan oireitta. Ja taloudessamme on ollut dielen auto sen verran kauan että en kyllä bensaa usko tankanneeni, mutta kait se on pakko uskoa kun korjaamolta näin sanottiin. Todella hämärältä vaikuttaa mielestäni se että silloin tankkasin tankin täyteen ja tosiaan autolla ajettiin ilman ongelmia aika kauan ennen oireilua. ??? Korjaamolta soitettiin viime viikolla ja sanottiin että siirtopumppu on rikki (Ei pyöri kun laittaa virrat päälle) virtaa pumppu kyllä saa. Sitten on koitettu startata niin että letku suoraan commonrail pumpulle että josko imisi suoraan siitä ja käynnistyisi, mutta eipä imenyt commonrail pumppukaan naftaa. Eli nyt ilmeisesti on siirtopumppu rikki ja commonrail pumppu. Toivottavasti ei olisi enään muuta mitä on mennyt ??? Sekin on mielestäni ihmeellistä että auto toimisi ensimmäisen korjausreissun jälkeen ihan normaalisti kun hain sen pajalta ja tankissa oli jokin lisäaine ja n,10l naftaa, heti tankkauksen jälkeen kun pistin tankin täyteen DIESELIÄ niin auto sammui n,200m ajon jälkeen. Mielestäni tuo vika joka autoon tuli niin on sama vika joka siinä oli jo ensimmäisellä korjausreissulla.? Kertokaapa muut mielipiteenne asiaan.?
-
On korjaamoja ja korjaamoja. Ihan purematta ei aina kannata selityksiä niellä. Kun tiedät, missä tankkasit 150km sitten, saat tankkaamasi aineen tiedot soittamalla öljy-yhtiöön. Muutama prosentti bensiiniä ei haittaa mutta isompi määrä pilaa korkeapainepumpun huonon voitelun takia. Se on kerrasta pilalla eikä mikään magneettiventtiilin vaihto korjaa vikaa. Käytettyjä löytyy varsin edullisesti.
Vikakoodin lukeminen auttaisi paikallistamaan vikaa.
-
Tankkasitko samasta paikasta dieseliä lisää kun edelliselläkin kerralla. Jos huoltoasemalla on sekadippi tankeissansa.
-
Vikakoodit autosta on luettu ja ei anna mitään koodia, että sellainenkin pikkunen plussa tähän kaikkeen.. Mitenkä jos autossa olisi ajonesto päällä, niin eikös oireile suht samalla tavalla.? Olen lukenut että paljon nekin juuri näissä volvoissa oireilee.? Muutenkin tämä kyseisen korjaamon lasku on aivan järkyttävän suuri kun mangneettiventtiilin vaihto ja tankin tyhjennys imuroimalla tankki paikoillaan+ tietty hieman tutkiskelua että vika on saatu paikallistettua, niin lasku oli 999,50€ >:( Siis tämä hinta on sen ensimmäisen "korjauksen" jälkeen ja nyt autoa on tutkittu lisää niin mitähän mahtaa lasku tulla siitä??? Jopa volvon merkkihuollossa ihmeteltiin tuota hintaa että mistä se tulee..
-
Jäi vähän epäselväksi että onko se siirtopumppu jo vaihdettu uuteen? Kaverilla oli bensakoneesta bensapumppu rikki, samat oireet, eikä antanut vikakoodia. Vika löytyi ottamalla polttoaineletku irti konehuoneesta ja startatessa todettiin ettei letkusta tule mitään.
Itselleni kävi kerran myös tankkausmoka, eli bensaa HDI koneisen patongin tankkiin 50%. Oli kontissa 2t öljyä pari litraa niin heitin ne tankkiin ja ajoin reilu 100 km tallille tyhjentääkseni tankin. Mitään ei hajonnut vaikka kone nakutti aika pahasti isommilla kierroksilla.
-
Moro. Mulla sama vika d5 kone ja ei käymään millään saatanalla. Ajosta sammu. Kellään tietoa mikä oli rikki?
-
Moro. Mulla sama vika d5 kone ja ei käymään millään saatanalla. Ajosta sammu. Kellään tietoa mikä oli rikki?
Vikakoodien luvulla voisi aloittaa....
-
Sehän tässä onki. Ei mitään vikakoodeja...