Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: juuso-t - 04.10.2012, 19:55:24
-
Asia varmaan joskus käsitelty mutta mistä pääsee parhaiten käsiksi 940:sen peruutusvalon katkaisijaan, on lakannut pakkivalot palamasta. En ole vielä jaksanut tutkia ja säästyn isoimmalta vaivailta kun tiedän mistä sitä lähden hakemaan. :D Auto siis -95 vuoden 940 farmari, m90 laatikolla ja b230fk koneella. Kiitos vastauksista!
-
Siellä se vaihdelootan peräosassa, oikealla puolen ylhäällä muistaakseni. Pääsee suht hyvin käsiksi alhaalta päin.
-
Kiitos pikaisesta vastauksesta! Huomenna montun päälle kurkkaamaan!
-
Siellä se vaihdelootan peräosassa, oikealla puolen ylhäällä muistaakseni. Pääsee suht hyvin käsiksi alhaalta päin.
Ihan on oikea paikka, vastikää räplätty ;)
-
katkaisija vaihdettu ja taas näkee peruutella.
-
Entäs m47 lootalla, mulla alko pakkivalo palaa vaan satunnaisesti sen jälkeen kun rempattiin kytkin ja käytettiin loota pois paikaltaan?
-
M47:ssa se on lootan keskivaihella, vasemmalla puolella ylhäällä. Todennäköisesti katkaisija ehjä mutta johdoissa tai liitoksissa vika.
-
M47:ssa se on lootan keskivaihella, vasemmalla puolella ylhäällä. Todennäköisesti katkaisija ehjä mutta johdoissa tai liitoksissa vika.
Okei, pitänee selvitellä. Pikakysymys vielä, jos kuvitellaan että katkaisija olisi rikkonainen, saako sen vaihettua puottamatta lootaa taas pois?
-
Okei, pitänee selvitellä. Pikakysymys vielä, jos kuvitellaan että katkaisija olisi rikkonainen, saako sen vaihettua puottamatta lootaa taas pois?
Mie taisin suosiolla löysätä vaan laatikon kannakkeen irti ja tunkin varassa laskin sen verran alas et sai vähän lisätilaa työskennellä, kokonaan ei tarvii repiä alas.
-
Kannake irti ja tunkille täälläkin. Ahdasta on, hylsy taisi mahtua yhdessä asennossa ja liikevara oli pieni. Mulla on katkaisijat oireillut sillä tavalla, että valo voi syttyä kun heiluttaa vaihdekeppiä, mutta sammuu kepin ollessa normiasennossa.
-
Entäs missäs se on 960 AW30?
-
Tinakoneissa laatikon oikeassa kyljessä oleva asentotunnistin hoitaa homman. Eli se irti laatikosta ja putsaa kontaktit. Joskus on tosin ollut niin hapettunut kiinni akseliin ettei lähde kuin paloina. Sama osa hoitaa myös muutenkin laatikon toimintaa ja estää käynnistämisenkin jos kontaktit on tarpeeksi huonot.