Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Veteraanien korjaamo => Aiheen aloitti: juuso-t - 08.10.2012, 18:22:56
-
Volvo 164, vuosimallia -74, ruisku manuualiaskilla, autolla ajettu 175tkm. Aiemmin kesällä autossa oli myös käyntiongelmaa, silloin vika löytyi pelkääjän puolella olevasta alipainetunnistimesta. Nyt on taas ilmennyt vikaa, auto ei ota kierroksia kunnolla ja ei käy kaikilla. Suuttimet putsattu, virranjakaja räjäytetty ja putsattu koko komeus (sähköinen ennakon säätö), virranjakajan kansi, johdot, tulpat, pyörijä, kärjet, konkka, puola vaihdettu. Ajatuksia asiasta? :idiot2:
-
ootko mittaillu bensan paineita?
-
eipä oo tullut mittailtua.
-
Bensapuolen tukos aiheutti mulla kuvatun kaltaisia oireita, tosin niin että auto lopulta aina sammui. Bensansuodatin on helppo tarkistaa/vaihtaa, voi kannattaa myös tarkistaa tankissa oleva sakkasihti (likainen tankki aiheutti mulla vian, mutta auto olikin seissyt yli 10 vuotta).
-
suodatin vaihdettu kuukaus sitte ja katottu et bensaa saa!
-
saa bensaa siis 2 baarin paineella ?
ja koko ajan ja myös silloin kun kaasuttaa
-
Miten tuo paineen mittaus käytännössä käy? Ei kokemusta ruiskuista, vain kaasareista
-
Pistät painemittarin kiinni t-haaralla bensaletkuun joka tulee bensakiskon etupäähän. Sitten auto käyntiin ja kattelemaan mittaria, paine pitää olla vakio riippumatta kaasun asennosta ja kierroksista.
-
Muistaakseni ainakin D-jetissä paineen voi mitata myös
tyhjäkäynti kylmäkäynnistyssuuttimen paikasta? Mittaamiseen voi käyttää esimerkiksi puhdistettua öp-mittaria.
-
tai siis niinku kylmäkäynnistys suutimesta.
Siitä taitaa ihan alfamerin kirjakin neuvoa mittaamaan
-
Joo, nimenomaan kylmäkäynnistysuutinta tarkotinki, meni vaan ajatukset ristiin.:)
-
Pistät painemittarin kiinni t-haaralla bensaletkuun joka tulee bensakiskon etupäähän. Sitten auto käyntiin ja kattelemaan mittaria, paine pitää olla vakio riippumatta kaasun asennosta ja kierroksista.
just noin ! ja mulla vielä tapana laitta mittaria sillai että sen näkee ajossa( vaikka taustapeiliin ) niin tietää ei saa viisari heilua kun kuormittaa