Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Veteraanien korjaamo => Aiheen aloitti: juuso-t - 08.10.2012, 18:22:56

Otsikko: 164 B30E käyntiongelmaa!
Kirjoitti: juuso-t - 08.10.2012, 18:22:56
Volvo 164, vuosimallia -74, ruisku manuualiaskilla, autolla ajettu 175tkm. Aiemmin kesällä autossa oli myös käyntiongelmaa, silloin vika löytyi pelkääjän puolella olevasta alipainetunnistimesta. Nyt on taas ilmennyt vikaa, auto ei ota kierroksia kunnolla ja ei käy kaikilla. Suuttimet putsattu, virranjakaja räjäytetty ja putsattu koko komeus (sähköinen ennakon säätö), virranjakajan kansi, johdot, tulpat, pyörijä, kärjet, konkka, puola vaihdettu. Ajatuksia asiasta?  :idiot2:
Otsikko: Vs: 164 B30E käyntiongelmaa!
Kirjoitti: masi_71 - 08.10.2012, 23:24:09
ootko mittaillu bensan paineita?
Otsikko: Vs: 164 B30E käyntiongelmaa!
Kirjoitti: juuso-t - 09.10.2012, 11:20:26
eipä oo tullut mittailtua.
Otsikko: Vs: 164 B30E käyntiongelmaa!
Kirjoitti: o_j - 11.10.2012, 10:21:41
Bensapuolen tukos aiheutti mulla kuvatun kaltaisia oireita, tosin niin että auto lopulta aina sammui. Bensansuodatin on helppo tarkistaa/vaihtaa, voi kannattaa myös tarkistaa tankissa oleva sakkasihti (likainen tankki aiheutti mulla vian, mutta auto olikin seissyt yli 10 vuotta).
Otsikko: Vs: 164 B30E käyntiongelmaa!
Kirjoitti: juuso-t - 11.10.2012, 19:22:36
suodatin vaihdettu kuukaus sitte ja katottu et bensaa saa!
Otsikko: Vs: 164 B30E käyntiongelmaa!
Kirjoitti: masi_71 - 11.10.2012, 19:35:03
saa bensaa siis 2 baarin paineella ?
ja koko ajan ja myös silloin kun kaasuttaa
Otsikko: Vs: 164 B30E käyntiongelmaa!
Kirjoitti: juuso-t - 15.10.2012, 10:50:45
Miten tuo paineen mittaus käytännössä käy? Ei kokemusta ruiskuista, vain kaasareista
Otsikko: Vs: 164 B30E käyntiongelmaa!
Kirjoitti: TD Power - 15.10.2012, 11:44:11
Pistät painemittarin kiinni t-haaralla bensaletkuun joka tulee bensakiskon etupäähän. Sitten auto käyntiin ja kattelemaan mittaria, paine pitää olla vakio riippumatta kaasun asennosta ja kierroksista.
Otsikko: Vs: 164 B30E käyntiongelmaa!
Kirjoitti: o_j - 15.10.2012, 15:19:41
Muistaakseni ainakin D-jetissä paineen voi mitata myös tyhjäkäynti kylmäkäynnistyssuuttimen paikasta? Mittaamiseen voi käyttää esimerkiksi puhdistettua öp-mittaria.
Otsikko: Vs: 164 B30E käyntiongelmaa!
Kirjoitti: masi_71 - 15.10.2012, 17:55:31
tai siis niinku kylmäkäynnistys suutimesta.
Siitä taitaa ihan alfamerin kirjakin neuvoa mittaamaan
Otsikko: Vs: 164 B30E käyntiongelmaa!
Kirjoitti: o_j - 15.10.2012, 19:59:07
Joo, nimenomaan kylmäkäynnistysuutinta tarkotinki, meni vaan ajatukset ristiin.:)
Otsikko: Vs: 164 B30E käyntiongelmaa!
Kirjoitti: bolinder - 16.10.2012, 20:15:41
Pistät painemittarin kiinni t-haaralla bensaletkuun joka tulee bensakiskon etupäähän. Sitten auto käyntiin ja kattelemaan mittaria, paine pitää olla vakio riippumatta kaasun asennosta ja kierroksista.

just noin ! ja mulla vielä tapana laitta mittaria sillai että sen näkee ajossa( vaikka taustapeiliin ) niin tietää  ei saa viisari heilua  kun kuormittaa