Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: wiile - 11.10.2012, 07:02:11
-
eli syttyi tuo lambdan valo palamaa mutta ei tunnu olevan tehohäviötä. ei anna mitään vikakoodia ja päästötkin on ok. liitimet ovat kunnossa enkä löydä mistään imuvuotoa.
mitä seuraavaksi? suutimien tarkastus? kuinka pystyy kotikonstein putsaamaan?
ps. en ole viellä irroitanut itse lambdaa ja katsonut kuinka likanen se on. (ei irronnut nimitäin ihan herkästi)
Edit. Eli siis koodi onkin 1-4-3 mitäss nyt :D johdot katsottava onko kunnossa? mitä muuta voin todeta mistään
-
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=6600.0 (http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=6600.0)
onhan näitä netti pullollaan:
http://honda-tech.com/showthread.php?t=2882605
-
(http://www.mustangevolution.com/forum/attachments/47916d1335156128-injector-cleaner-home-made.jpg)
-
Kokeilin joskus tuolla kytkennällä ja hyvin toimi. Mutta myohemmin katsoin kytkentäkaaviota ja siellä
oli vielä vastus välillä. En löydä enää kytkentäkaaviota, mutta muistaako joku suoraan onko siellä vastus välissä ja mikä sen tarkoitus on.
-
Kokeilin joskus tuolla kytkennällä ja hyvin toimi. Mutta myohemmin katsoin kytkentäkaaviota ja siellä
oli vielä vastus välillä. En löydä enää kytkentäkaaviota, mutta muistaako joku suoraan onko siellä vastus välissä ja mikä sen tarkoitus on.
Kannattaa laittaa vastus väliin virran rajoitukseksi.
Nuo ei muuten kestä kovin pitkään aukoa ilman sitä.
Voi olla, joitain suutinmalleja, jotka ei tarvi.
En ole perehtynyt sen tarkempaan, joku viisaampi voi tarkentaa.
-
eli syttyi tuo lambdan valo palamaa mutta ei tunnu olevan tehohäviötä. ei anna mitään vikakoodia ja päästötkin on ok.
Jos lambda-valo palaa, niin takuu varmasti siellä on vikakoodi!
Eli jokin ohjainlaite on vikatilassa. Ja sillä ns. lambda-valolla ei ole mitään tekemistä itse lambda-anturin kanssa, muutoin kuin moottorin ohjausjärjestelmien kanssa.
Lukaseppas tämä FAQ-juttu.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=149.0
Jos sinulta löytyy se diagnostiikka-pistoke, niin silloin ahtosi on LH2.4 eculla. Ja varsinkin silloin vikakoodi löytyy tai onhan tässä mahdollista myös se, että johtosarjasi on täydellisen mätä, mikä voisi sytyttää sen valon, mutta se olisi oireillut monellakin tapaa ennen tuota.
Lue jokainen sen diagnostiikka tökkelin paikka, jossa on liitin. Tyyliin minimissään nastat 2 ja 6 (LH ja EZK).
-
Jep ja jos seokset on ok, tuskin suutinpesu auttaa...
Immu siellä varmaan alkaa oireilemaan. :o
-
joo tuli vähän hätäseen katottuu tota "vikakoodin lukiaa" kokeilin vaa pistokkeen 2 huomenn jos käviss kaikki läpi. oliko niin että olisi järkevää poistaa ruiskumoottorin sulake? olin lukevinani että jos se on toiminassa ja käy pistokkeen 6 läpi niin tyrkää bensiiniä putkistoon.
-
Ei ole tarvetta jos vain luet koodit.
Jos menet komponenttien testaustilaan, se on eri asia.
Ohjeethan on tuolla faq-puolella.
-
joo tuli vähän hätäseen katottuu tota "vikakoodin lukiaa" kokeilin vaa pistokkeen 2 huomenn jos käviss kaikki läpi.
Todella hätäisesti katsoit lävitse, sillä pinni nro 6 on EZK:n eli sytytyksen ohjaimen diagnostiikka pinni.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=149.msg166913#msg166913
oliko niin että olisi järkevää poistaa ruiskumoottorin sulake? olin lukevinani että jos se on toiminassa ja käy pistokkeen 6 läpi niin tyrkää bensiiniä putkistoon.
Ei todellakaan ole järkevää poistaa mitään sulakkeita, ennen vikakoodien lukemista! :facepalm:
Parhaimmillaan nollaat vikakoodit ja se syy miksi lambda-valo syttyi voi jäädä hämäräksi! :nuhtelu
Olit lukevanasi? :nuhtelu
Lueppas uudelleen "hitusen" huolellisemmin!
Vikakoodien lukeminen (tila 1):
* Diagnostiikkayksikkö sijaitsee konepellin alla kuljettajan puolella mustassa tulitikkurasian kokoisessa laatikossa.
* Avaa diagnostiikkayksikön kansi, jonka alta löydät pistokkeita numeroituna 1-6
* Käännä sytytysvirta päälle
* Liitä diagnostiikkajohdin töpseliin numero 2.
* Paina diagnostiikkapainiketta 1-3 sekuntia
* N. 3.5 sekunnin jälkeen alkaa ledi vilkkua. Vilahdukset tulevat 3:ssa sarjassa.
Sarjojen välillä on 3.5 sekunnin tauko
* Jokaisessa sarjassa on 0.5 sekunnin välähdys ja 0.5 sekunnin tauko.
Sarjan välähdysten määrä kertoo numeron.
* Laske jokaisen sarjan välähdykset. Ensimmäisestä sarjasta saadaan vikakoodin ensimmäinen, toisesta toinen numero jne. Katso sitten kyseinen vikakoodi taulukosta.
* Seuraava vikakoodi voidaan lukea painamalla näppäintä jälleen 1-3 sekuntia. Mikäli vikakoodeja ei ole enempää, näytetään ensimmäinen koodi uudelleen.
Komponenttien testaaminen (tila 2):
* Kytke virta ja liitä pistoke 2. töpseliin kuten edellä
* Paina näppäintä 1-3 sekuntia, päästä näppäin 1-2 sekunniksi ja paina uudelleen 1-3 sekuntia.
* Ledi alkaa vilkkua yhtäjaksoisesti, jolloin ollaan diagnostiikkatilassa 2.
* Tässä tilassa voit testata vauhtipyörän anturin, automaattivaihteiston vaihteenvalitsimen asennontunnistimen sekä B18U-koneen tyhjäkäyntimoottorin sisällä olevan kytkimen toiminnan.
* Kun ohjausyksikkö saa signaalin kyseiseltä laitteelta, se välkyttää kyseisen
laitteen koodin vahvistukseksi.
Komponenttien aktivointi (tila 3):
* Toimi kuten tilassa 2, mutta paina näppäintä 2 kerran sijasta 3 kertaa
* VAROITUS! Koska suuttimet ovat toiminnassa 5-10 sekuntia, polttoainetta pääsee sylintereihin ja seuraavassa käynnistyksessä mahdollisesti kuumaan katalysaattoriin, räjähtäen sen sisällä! Bensapumpun virransyöttö on siis syytä katkaista ennen testin aloittamista!
* Ohjausyksikkö alkaa aktivoida oheislaitteita seuraavassa järjestyksessä:
* Suuttimet
* Tyhjäkäyntiventtiili
* Hiilisäiliön venttiili
* Ilmastoinnin kytkin
* Päärele
* (Lisä)rele
* Vesipumppu
* Testi toistetaan automaattisesti 2 kertaa, jolloin se päättyy itsestään
Ihan oikeesti ihmiset! Miksi se koko jutun lukeminen on niin pirun vaikeeta?
RTFM!
(Read The Fucking Manual!)
-
Ihan oikeesti ihmiset! Miksi se koko jutun lukeminen on niin pirun vaikeeta?
RTFM!
(Read The Fucking Manual!)
Ihmisillä on kato niin kiire nykyään, se ei oo hyvä asia. Eihän sillä hosumalla saa kuin k*sipäitä kakaroita. (vanha kansanviisaus)
Joo, ot. :-[
-
Ihan oikeesti ihmiset! Miksi se koko jutun lukeminen on niin pirun vaikeeta?
RTFM!
(Read The Fucking Manual!)
Koska Luki-häiriö
-
vika koodi pistokeesta 6 oli 1-4-3 nakutisanturi heittää helvettiä
Mutta voiko vaikuttaa se ettei minulla ole tasapainotusakseleita b234f moottorissa?
-
vika koodi pistokeesta 6 oli 1-4-3 nakutisanturi heittää helvettiä
No niin... :)
1-4-3* Nakutusanturin johdotus viallinen; Moottorin teho heikko, korkea polttoaineen kulutus
Eli tarkista piuhat ja jos ne ovat ehjät, tarkasta liitin ja jos sekin ok, vaihda anturi.
-
Ja juu.... EZK tunnistaa esisytyksenkin ja erottelee sen nakutuksesta. Eli jos seos syttyy vaikka asteen ennen kipunan leimahdusta, EZK huomaa sen. Siksi se nakutusanturi on tärkeä.
-
vika korjattu :P
-
vika korjattu :P
No miten korjattu? Jatkoa ajatellen olis hyvä kertoa :)